A Struggle Between Light And Dark

Robi

Hega
Lid sinds
22 juli 2014
Berichten
4.815
Locatie
Groningen
Vond het een leuk idee om deze iets oudere track hier te plaatsen.
Het heeft ook wel betrekking op deze huidige tijden.
Heb er ook nog een videoclip bij samengesteld.
Het is enigszins experimenteel, maar ook wel wat sferisch.
Reacties zijn van harte welkom!


 
Laatst gewijzigd:
Eerlijk gezegd heb ik niet veel affiniteit met dit soort muziek dus veel zinnigs kan ik er niet over zeggen behalve dan misschien dat ik de dingen die je nu maakt veel leuker vind.

Hier op het forum wordt dit 'sferische' muziek genoemd maar die term bestaat volgens mij helemaal niet. Spherisch wel maar dat betekent bolvormig :D
 
Smaken verschillen, met dit soort muziek heb ik juist wel affiniteit en dit is fraai! :okdan: Je mag gerust er nog 'ns wat meer op los experimenteren. :D
 
Ik vind hem goed, er zit wel een geluidje in, die begint bij 1:17, een soort afgebroken 303 lfo, die mij niet kan bekoren, helaas is die ook wel bijna de rest van het nummer aanwezig. maar verder lekker sfeertje.
 
Eerlijk gezegd heb ik niet veel affiniteit met dit soort muziek dus veel zinnigs kan ik er niet over zeggen behalve dan misschien dat ik de dingen die je nu maakt veel leuker vind.

Hier op het forum wordt dit 'sferische' muziek genoemd maar die term bestaat volgens mij helemaal niet. Spherisch wel maar dat betekent bolvormig :D
1613947390723.png

bedoel je dit?
 
@Jason31 Precies! dat heeft niets met sfeer te maken maar met ronde objecten :dubbel:

Dus sferische muziek bestaat (nog) niet
Grappig, ik zie er wel een hoop discussie over, denk dat het zo vaak foutief is gebruikt dat het inmiddels ook geaccepteerd wordt als Sfeervol, maar het is inderdaad gewoon bolvormig. dit is van wiki woordenboek:

sferisch [2]


  1. bolvormig
    • Bij de meeste vroege kerkvaders speelt het onderwerp geen rol, maar zij die het wel bespreken, beschouwden de aarde gewoonlijk als rond of sferisch. [3]
  2. sfeervol, ijl, gevoelig, mooi
    • OOR, De Telegraaf, Trouw, DWDD, maar ook de sites van 3FM en poppodia als De Melkweg en De Mezz in Breda. Allemaal gebruiken ze sferisch om muziek te omschrijven. Ook tal van muzikanten geven hun muziek het plakkaat sferisch (bijvoorbeeld in een bandbio). Zo schrijft iemand op de Facebookpagina ‘Je Bent Zelf Sferisch’, die sinds begin februari voorbeelden van foutief gebruik plaatst: “Een niet nader te noemen Nederlandse artiest vertelde mij in een interview dat zijn muziek sferisch is. Bewijs staat op tape.” Dat blijkt dus Ferry Heijne van De Kift te zijn geweest, vertelde Jochem Boom die het bericht postte. [4]
 
Back
Top