partituren electronische dansmuziek

jdDD

Ouwe rot
Lid sinds
21 november 2018
Berichten
589
Hallo,

Weet iemand waar men partituren van dansnummer kan vinden?
Dan denk ik aan vitalic, laurent garnier, kraftwerk,.. melodieuze dansmuziek dus :)

Groet!
 
Hallo,

Weet iemand waar men partituren van dansnummer kan vinden?
Dan denk ik aan vitalic, laurent garnier, kraftwerk,.. melodieuze dansmuziek dus :)

Groet!
Echte partituren weet ik niet, maar je hebt wel sites waar je van veel songs in ieder geval de toonsoort en de akkoorden kan vinden, misschien ben je daar al een eind mee geholpen. VITALIC - Poison Lips Chords - Chordify

wat je daarnaast zou kunnen doen is de audio omzetten naar midi, moet je ff kijken of je DAW dat ondersteund. In ableton kun je bv met rechts op een audio (wav) fragment klikken en dan kun je 1 van 3 opties kiezen: drums, harmony of melody.
 
Bedankt voor de tip!

Jawel: in ableton ben ik met de convert functie bekend maar die werkt bij mij precies niet naar behoren.
Ondanks dat de opgegeven muziek aan de voorwaarden voldoet (minimaal aantal instrumenten, geluiden met een duidelijke attack) krijg ik niet de zuivere noten maar vooral veel foute..

Op zich zeer jammer want het is een veelbelovende functie!!

Groet
 
Bedankt voor de tip!

Jawel: in ableton ben ik met de convert functie bekend maar die werkt bij mij precies niet naar behoren.
Ondanks dat de opgegeven muziek aan de voorwaarden voldoet (minimaal aantal instrumenten, geluiden met een duidelijke attack) krijg ik niet de zuivere noten maar vooral veel foute..

Op zich zeer jammer want het is een veelbelovende functie!!

Groet
Je zou ff kunnen proberen om het bron materiaal wat te eq-en (alle niet relevante stuff, hoog en laag uitfilteren), maar die convert functie is zeker niet perfect nee. Je zou ook eens wat kunnen proberen met Melodyne, die is wel wat nauwkeuriger, die hebben vast wel eeen gratis trial....
 
voor piano kan je op de site van deze dame zooitje partituren hier vinden van bijv. modern rhapsodies van maxence cyrin die zooitje dance enz. heeft verpianod.
piano versie van "choice - acid eiffel" (= laurent garnier) staat bijv. op dat album. ze doet ook verzoekjes. op musescore staat ook het 1 en ander...
 
Jawel: in ableton ben ik met de convert functie bekend maar die werkt bij mij precies niet naar behoren.
Ondanks dat de opgegeven muziek aan de voorwaarden voldoet (minimaal aantal instrumenten, geluiden met een duidelijke attack) krijg ik niet de zuivere noten maar vooral veel foute..

Kan me voorstellen dat dit in Ableton een functie is dat niet volledig is doorontwikkeld, meer voor "erbij", het is niet de primaire taak. Maar bestaat er wellicht software dat precies daarvoor is gemaakt en wel goed werkt?
 
Bedankt voor de tip!

Jawel: in ableton ben ik met de convert functie bekend maar die werkt bij mij precies niet naar behoren.
Ondanks dat de opgegeven muziek aan de voorwaarden voldoet (minimaal aantal instrumenten, geluiden met een duidelijke attack) krijg ik niet de zuivere noten maar vooral veel foute..

Op zich zeer jammer want het is een veelbelovende functie!!

Groet
Klopt. Zowat t enige dat me kan motiveren te updaten naar een nieuwe versie, mocht t beter werken. Ik gebruik t af en toe en trekt op niks.
 
Dag mensen, vraagje: kent iemand een website/app/middel waarbij een partituur gevolgd wordt door de bijhorende muziek? Zodat je dus niet hoeft te zoeken in de partituur?
 
Je zou ook kunnen overwegen om (commerciele) midi files aan te schaffen. Vaak zijn die wel te vinden van de bekende nummers. In je DAW kun je dan de scores printen/visualiseren.

Vaak zijn er ook gratis midi files te vinden. Even via Google zoeken dan.
 
Dag mensen, vraagje: kent iemand een website/app/middel waarbij een partituur gevolgd wordt door de bijhorende muziek? Zodat je dus niet hoeft te zoeken in de partituur?
ja, musescore kan dat en daar staat ook wel materiaal voor dit genre (zoals kraftwerk)

Eventueel kun je het nog een stapje hoger trekken door bijvoorbeeld een abonnement op pianomarvel.com te nemen en daar dan je de musescore midi en music xml file naar een eigen boek te combineren. Dan heb je alles om op basis van notenschrift je songs te leren. Ik gebruik dit zelf ook voor mijn klassieke stukken die ik oefen.
 
Back
Top