• Graphic designers opgelet: Ontwerp jij het nieuwe Synthforum logo?
    Lees hier meer

• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer? Voer dan een wachtwoord reset uit via Wachtwoord vergeten.
    Krijg je geen e-mail van Synthforum als je je wachtwoord probeert te resetten (bij hotmail, live of outlook accounts)?
    Lees dan deze mededeling!

• Als lid van Synthforum kunnen we uren praten over synths en aanverwante zaken. Waar het uiteindelijk natuurlijk om gaat is het maken van muziek. Heb je iets gebrouwen, geproduceerd, gecomponeerd of ingespeeld wat je graag wilt delen met de rest van de community, dan is dit de juiste plek om dat te doen. Ben je trots op het resultaat of wil je suggesties voor verbetering, post dan hier je track. Wil je alleen luisteren en opbouwende kritiek geven? Dat kan ook.

Er zijn twee manieren om je track te plaatsen:

1. Via de uploadmogelijkheid die Synthforum biedt. Het mp3 bestand mag dan niet groter zijn dan 20 MB. Maak een nieuwe thread aan en klik links onder het bericht op "bestanden toevoegen". Kies na het uploaden voor "Insert". Alleen dan wordt de audio player in je post zichtbaar.

2. Via een externe site. Er bestaan verschillende sites die ruimte bieden om je muziek te hosten. Je kunt in je bericht een link naar je track plaatsen. Omdat Synthforum de soundcloud link automatisch omzet in een player, gaat hier de voorkeur naar uit. Je hoeft dus verder niets te doen, alleen de link naar je track in je post plakken.

Let op: Wanneer je track op SoundCloud op "private" staat, verschijnt er geen player, maar blijft alleen de link over.

Een veelgebruikt alternatief is YouTube. Heb je je muziek op je YouTube kanaal gezet, dat kun je je clip embedden door simpelweg een link te posten. Daarna wordt de YouTube player automatisch embed in je post. Dit geldt ook voor video's van bijvoorbeeld Facebook en Vimeo.

Heel veel succes en plezier gewenst!

Saturdaynight

Bahamut

yip yip
Mooi man, die pianopartij is echt :okdan: :halleluja
Steekt muzikaal knap in elkaar.
De strings zijn ook mooi eronder. Wel vallen deze wat onnatuurlijk klinkend weg. Wellicht een ietsje langere release erop?
Qua geluidskeuze vind ik die muted trumpet (?) niet erg geslaagd. Ik zou daar een ander, zwoeler geluid voor gebruiken.

3ddie

Ouwe rot
Ja ik vind 'm erg goed. Pianopartij is geweldig!! De muted trumpet klinkt wat iel, nou ja daarom is die gemute maar van mij mag die wat harder... Heel erg knap gemaakt!! :okdan:

kobuz

Ouwe rot
Hela! Het mag dan vrijdagavond zijn. Of naja. Eigenlijk zaterdagochtend. Staat hier al een tijdje op repeat, lekker hoor. Ik ben wel heel benieuwd hoe je dit gemaakt hebt :)

andreos

Stamgast
Mooi man, die pianopartij is echt :okdan: :halleluja
Steekt muzikaal knap in elkaar.
De strings zijn ook mooi eronder. Wel vallen deze wat onnatuurlijk klinkend weg. Wellicht een ietsje langere release erop?
Qua geluidskeuze vind ik die muted trumpet (?) niet erg geslaagd. Ik zou daar een ander, zwoeler geluid voor gebruiken.
Dag Bahamut,

Dank voor je luisteren.Het moest een sax zijn ,het kan altijd beter natuurlijk.
Het was een inprovisatie dus meteen opgenomen,wellicht iets te snel

Groetenvan andreos.

Dilago

Ouwe rot
Erg mooie pianopartij en de strings vind ik ook heel mooi. Die zouden wel wat harder mogen zelfs naar mijn mening. En de sax is qua tonen precies goed maar je hoort wat te duidelijk dat er niet geblazen word. Dan zou ik liever een echte saxofonist horen of anders iemand die er een solo op wah gitaar bij speelt. De compositie is het zeker waard!

andreos

Stamgast
Hela! Het mag dan vrijdagavond zijn. Of naja. Eigenlijk zaterdagochtend. Staat hier al een tijdje op repeat, lekker hoor. Ik ben wel heel benieuwd hoe je dit gemaakt hebt :)

Dagkobuz,​

Ik begin meestal met de accoorden,hierbij on the fly de melody toegevoegd!
Voor zangnummers begin ik meestal met de melody en dan de accoorden.
Dan nog een bass orkest toevoegen dat kan je dan ook uit de accoorden halen.

Groeten van andreos.

andreos

Stamgast
Erg mooie pianopartij en de strings vind ik ook heel mooi. Die zouden wel wat harder mogen zelfs naar mijn mening. En de sax is qua tonen precies goed maar je hoort wat te duidelijk dat er niet geblazen word. Dan zou ik liever een echte saxofonist horen of anders iemand die er een solo op wah gitaar bij speelt. De compositie is het zeker waard!
Dank je wel.