Gezocht tr727 slider caps of passend alternatief

MonoTron

Initiating Sequence..
Lid sinds
13 januari 2004
Berichten
6.105
Locatie
de paddestoel op m'n teen
Ik heb een 727 waarvan de slider caps misse. Nu ka. Die prima zonder worden gebruikt, maar toch is het een kleine doorn in het oog.

Aangezien de slider caps unobtanium zijn en/of schreeuwend duur ben ik op zoek naar een passend en betaalbaar alternatief.

Zo heb ik een tijd geleden via ebay toggle switch caps gekocht die ook wel eens op versterkers te vinden zijn. Het was te proberen voor die paar euro maar helaas, het is keihard plastic en het past niet en is ook niet makkelijk aan te passen, zonder met een verhitte schroevendraaier te gaan smelten oid.

Een andere optie was de slider caps van de behringer ms101/ms1. Ik heb behringer gemaild, kreeg de gegevens van hun nederlandse reparatie en onderdelen partner en kreeg van hun een offerte, iets van 90eu voor een complete set. NopeNopeNopeNope ook geen optie dus. (voor 200 koop je een 2ehands ms1 ;))

Weer een andere mogelijkheid is het zoeken van een grafische eq met slider caps die passen. Normaliter met kringloopwinkels leuk om op jacht te gaan, maar die zijn allemaal dicht nu (klote regels van de corona hype).
Via marktplaats wordt iets te omslachtig, aangezien je niet weet of het "wslk zal passen".

Dus, wie weet is hier iemand met een idee of een reeds gevonden passen alternatief.

Plaatje is van de toggle caps van ebay. Wie weet komen die ooit nog van pas.
 

Attachments

  • Screenshot_20210220-212357.jpg
    Screenshot_20210220-212357.jpg
    38,7 KB · Bekeken: 190
Ja dat zou idd een ideale situatie zijn, maar ik ken hier bij mij in de buurt niemand met een 3d printer.
Dat ze deze kans in china nog niet hebben gegrepen. Technology transplant had vroeger nog wel eens dit soort dingen, maar die is ook van de aardbodem verdwenen..
 
Idd Technology transplant wist nie tdat die verdwenen was. Zat al te denken.. waar zijn ze nog meer op. SH 101. Ebay in de gaten houden. Als je er maar een paar nodig heb
 
Thanks @marcuuu Ik hoop eigenlijk een fatsoenlijk alternatief te vinden.
Echte roland slider caps zijn me te duur, dat vind ik het niet waard.
Er zijn in 80's en 90's toch genoeg apparaten gemaakt met dergelijke slider caps. Ik ga toch nog eens wat meer zoeken naar grafische eq's.
Met een beetje mazzel is er een stereo 31bands eq met slider caps die passen, dan heb ik gelijk 62 passende ;)
 
Weet niet hoeveel je er mist. Maar als het er een paar zijn en die 707 is in nette staat. Dan kan er best een paar centen voor slidercaps tegenaan. Vraag anders in de tekoop gevraagd rubriek slider caps Sh101/TR707. Misschien heeft iemand een gare 707 oid

idd Eq's
 
Ik heb wel een 3d printer, helaas geen 707 en 727 meer om een fadercap op te meten en na te tekenen, al ben ik niet zo'n super beste 3d tekenaar maar een fadercap moet wel lukken.

Ik kan overigens geen fadercaps stl files vinden voor een 707, dat was helemaal makkelijk geweest. Wel een battery cover maarja ;)
Als je de stl files kan vinden of zelf kan tekenen wil ik ze wel uitprinten.

Of als je je eigen fadercaps opmeet met liefst een digi schuifmaat en mij alle maten doorstuurt (echt alle maten) wil ik wel een poging wagen en een prototype voor je printen, als hij past print ik er meer voor je uit.

Filament heb ik nog in grijs en die kleine fadertjes aan filament mis ik niet, Verzendkosten wel voor je zelf.

Prints zijn natuurlijk nooit helemaal perfect en de lagen zie je, je zou ze kunnen schuren en eventueel overspuiten mocht je dat mooier vinden.
 
Laatst gewijzigd:
Ben alvast begonnen met natekenen van foto, kan alle maten aanpassen.
Dit is dus niet kloppend, binnenwerk kan ik niet uit de losse pols tekenen.


707 fader prototype.jpg


707 proto.jpg


avz96yl48ndefv3nmom4 - kopie.jpg


kmomn4r95nnzgezryky9 - kopie.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top