Mistig en een beetje sneeuw.

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.433
Locatie
Gelderland
Eindelijk weer een keer iets 'af' gemaakt.
In dit geval specifiek voor de bijgevoegde dronebeelden van Heerde in de mist (met een beetje sneeuw)
Hoewel ik baalde van de mist, gaf het ook wel weer een lekker sfeertje.
Eén om even voor te gaan zitten en weg te dronen (dromen) met een goede koptelefoon op.



Het geheel is gemaakt in Reason en ik wilde deze keer eens met Grain aan de slag.
De basis bestaat uit een aantal loopjes die in 15 bars zijn ingespeeld.
Zo kreeg ik een andere vibe dan de standaard 4/4 die ik vaak gebruik.
Door wel een beetje herhaling aan te brengen, kon ik toch nog op gevoel andere melodielijnen inspelen :)

Naast Grain heb ik 2 sporen van Analog Lab (piano + string en een mishandelde piano).
Ritme zit er niet echt in, maar door een aantal Synchronous effecten op witte ruis van een Moog, kwam er toch een beetje kadans.
Ik heb een aantal trage LFO's mee laten lopen om wat panning aan te brengen.

Ik kon de Minitaur mooi een baspartij laten invullen en vooral de drop op 1:46 van de frequentie van de tweede oscillator maakt hem erg prettig (vind ik zelf)

Reverb komt van Valhalla supermassive, wat voor zulke ambient achtige dingen echt een fijne (en gratis) plugin is.

Bijgevoegd een screenshot van het rack van Reason.

Benieuwd wat jullie er van vinden.
 

Attachments

  • Amient.JPG
    Amient.JPG
    195,9 KB · Bekeken: 212
Nice, ooit eens een vriendinnetje gehad in Heerde, het was kortstondig, maar wel iets van het dorp? stad? gemeente? gezien destijds. Helaas geen herkenningspunten in deze beelden, maar ja, het is ook wel een beetje mistig, wat mij brengt tot de track, die nogal goed bij de beelden past. Grains maken het ook lekker mistig voor het gehoor. Lekker sfeertje verder!
 
Cool idd lekker sferisch en ik hou wel erg van die subtiele baslijntjes, als je er niet op let merk je zo nauwelijks, maar laat je ze weg dan blijf er niks over... :okdan:
 
Thnx allen!
Nice, ooit eens een vriendinnetje gehad in Heerde, het was kortstondig, maar wel iets van het dorp? stad? gemeente? gezien destijds. Helaas geen herkenningspunten in deze beelden, maar ja, het is ook wel een beetje mistig, wat mij brengt tot de track, die nogal goed bij de beelden past. Grains maken het ook lekker mistig voor het gehoor. Lekker sfeertje verder!
Dorp(je) idd en ik denk dat de meeste Heerdenaren goed moeten kijken voordat ze dingen herkennen idd.
 
Ableton Live 10 + 3rd party plug-ins. Ik heb ook een Push maar die gebruik ik helaas niet maar ben wel voornemens daar mee aan de slag te gaan. Ik zie een beetje op tegen de 'learning curve'
Nice.

Ik neig regelmatig naar Ableton. En dan ook met een Push of iets soortgelijks.
Wat ik er van zie is dat echt een perfect geïntegreerde combi.
Maar de prijs.... Dan ben ik ineens € 1.000,- verder en heb ik eigenlijk een beetje hetzelfde als wat ik nu al heb (een DAW met controller) en elke DAW heeft zo weer z'n eigen aardigheden.
Reason is onlangs naar een subscription only model gegaan (als je de complete suite wil) en voor een (voor mij als hobbyist) veel te hoog bedrag per maand (€ 20,- oid) .
Dus ik baal wel, want dat betekent dat Reason op termijn geen toekomst heeft voor mij.
Ik wil best 1x per 5 jaar een upgrade betalen van plm. € 250,- oid, maar elk jaar zo'n is voor mij echt te gortig.

Voorlopig gewoon met 10.4 verder en kijken wat de toekomst brengt qua DAW.
 
Back
Top