iLok 1 (eerste generatie) hellup!! Gezocht!!

Status
Please reply by conversation.
Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.009
Locatie
-
Zijn er hier nog mensen die een iLok eerste generatie hebben of hier nog iets over kunnen vertellen?
- hoort hier een account met inloggegevens bij?
- zijn de licenties erop te zetten via speciale software en is dit nog ergens te vinden? (ben in bezit van een Mac G4 met OS9 en dat is voor zover ik heb begrepen het OS waar dit op werkte.)

Heb geen ervaring met iLok's behalve de software versie.
Ik heb een aantal kaarten (lijkt het meest op een telefoonsim) die voor zover ik nu heb begrepen bedoeld zijn voor de iLok en activatie van ProTools software/plug-ins. De software installers heb ik ook, alsmede de ProTools hardware. De mevrouw die alles wegdeed kan me er niet zoveel over vertellen.. behalve dat ze de computer waar het in zat en alles bij hoorde onklaar heeft laten maken.
Een iLok (eerste generatie) heeft ze niet kunnen gevonden maar misschien moet ik eens een plaatje sturen.. wat ziet dat ding eruit.. :D
Ik weet niet of er nog activaties op de sims/smartcards staan maar ze zitten keurig in de kaart. :)
 
Je hebt het over dat blauwe ding met die uitsteekstels toch? Ik heb die wel gehad in een grijs verleden (net als ProTools en de Mbox 2 micro), maar kan me niets herinneren van simkaart achtige toebehoren. Heb je foto's?

Volgens mij werkt ilok nog vrijwel hetzelfde, je hebt een account met je licenses en kan in de software die licenses op de usb dongle zetten.
 
Hey thanx voor de reacties!
Ik heb in dit berichtje een foto geplaatst. iLok hellup.. wat nou als je schijf crashed? Weg authorisaties??
Die dingen zijn idd overwegend blauw. Maar er zijn ook andere kleuren.

iLok is betrekkelijk vers voor me, dus je kan me van alles aansmeren :D Hahaha.. Maar ik heb dus een doos met spullen van iemand overgenomen. Hierin zitten van die simkaartjes.. het formaat wat je ook in een Nokia 3310 stopt zeg maar. Of zo ziet het eruit. Ik begrijp uit verhalen op het net dat dit voor iLok 1 is. Doordat de simmetjes weer netjes in de kaart zijn teruggeplaatst wil ik kijken of er nog licenties op de kaartjes staan en zo de software die erbij zit kan draaien.
Heb inmiddels ook een iLok 2. Als ik die in mijn PC steek kan ik gewoon de licenties zien. Maar ik vermoed dat dit niet zo is met de eerste generatie aangezien ik iets gelezen heb over een wachtwoord en gebruikersnaam. Maar iemand die een iLok 1 kent en er mee gewerkt heeft kan me daar hopelijk meer over vertellen.

@theputney Jammer. Heb je misschien een iLok account op een 'moderne' PC/Mac en zou je eens kunnen kijken of die de dongel herkent?
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top