Cave Sessions: Luctae & K@Z (reunited)

Luctae

syncopaat
Lid sinds
6 juni 2010
Berichten
1.281
Locatie
't Gelders Eiland
Onlangs heb ik weer contact met de man door wie ik elektronische muziek ben gaan maken, toch alweer 15 jaar geleden ofzo. Na jaren geen contact te hebben gehad (zonder specifieke reden), was het er ineens weer. Hij nog steeds de knop-o-fiel die hij altijd al was, ik inmiddels ook verknocht aan het knopjes betasten. 15 jaar geleden kon ik alleen maar dromen wat al die knopjes in zijn studio betekenden, inmiddels kunnen we samen optrekken. En wat blijkt... er is muzikale verkering ontstaan. Bakken aan en gaan... geen voorbereidingen, gewoon synth programmeren en gaan in het moment. Wellicht kan de wereld net zo genieten van onderstaande jamsessies als dat wij deden op die avonden :)




 
Thx bambisk. Uhh zo uit mn hoofd... 1e video mijn maat links op de drums en sequenced wat stab achtige dingetje met de model d, ik op de bas, het high resonant geluidje en hier en daar wat percussie en wat gefreubel aan het mengpaneel.

2e video: maat links sequenced wat fijne ruisjes op de model d en verzorgt de 303 baslijn, ik doe een aanvullende accent baslijn op de BS2, het drumstel, wat tierelantijntjes op de korg

Wat betreft samen jammen... ik ben er wel achter dat dit dus ook niet zomaar met iedereen lukt. Je moet door de muziek contact vinden, dat lukt bv niet als je teveel met jezelf bezig bent... dus best wel bijzonder dat het na 8 jaar aansluiten en gaan was!
 
Zojuist de eerste geluisterd. Klinkt allemaal goed, veel afwisseling, maar het kabbelt wat door, ik mis het echte knallen wat jullie in het begin beloven ;). Ik denk dat de kick wel wat meer energie had mogen hebbeb. Op 2.05 had ik bv verwacht dat de kick er daar echt in zou komen en het tot dan meer een intro was, als je begrijpt wat ik bedoel. Wat er op 3.22 gebeurd is wel erg lekker trouwens, oogjes dicht en weg spacen :). Het mooiste vind ik trouwens nog dat je echt kan horen dat er een extra paar handen aanwezig zijn, waardoor het wel lekker dynamisch is.
 
Die tweede is wel meer mijn ding (had hem zelfs al eerder geliked zie ik hehe), lekker rauw en donkere sfeer :okdan:
 
Daar sluit ik me bij aan, maar ook de eerste klinkt aangenaam. Net als andere muziek van jou, het klinkt lekker relaxed. Zou geen straf zijn om onder het genot van een drankje op een mooie zomeravond een set van jou bij te wonen. :)
 
Zojuist de eerste geluisterd. Klinkt allemaal goed, veel afwisseling, maar het kabbelt wat door, ik mis het echte knallen wat jullie in het begin beloven ;). Ik denk dat de kick wel wat meer energie had mogen hebbeb. Op 2.05 had ik bv verwacht dat de kick er daar echt in zou komen en het tot dan meer een intro was, als je begrijpt wat ik bedoel. Wat er op 3.22 gebeurd is wel erg lekker trouwens, oogjes dicht en weg spacen :). Het mooiste vind ik trouwens nog dat je echt kan horen dat er een extra paar handen aanwezig zijn, waardoor het wel lekker dynamisch is.
Thx kobuz! Ik kan je wel volgen hoor... Had in die zin ook niet de gedachte dat het perfect zou zijn. En ik ben gel op space arpjes :) dat was de BS2 door de collider. Het is overigens ook echt anders werken met z'n 2en. Je hebt wat meer tijd om te luisteren waar je heen wil, maar ook wat de opties zijn voor variatie. En dat dan in tandem. Heel cool om te doen!

Die tweede is wel meer mijn ding (had hem zelfs al eerder geliked zie ik hehe), lekker rauw en donkere sfeer :okdan:
Ja was ook echt een toffe sessie!


Daar sluit ik me bij aan, maar ook de eerste klinkt aangenaam. Net als andere muziek van jou, het klinkt lekker relaxed. Zou geen straf zijn om onder het genot van een drankje op een mooie zomeravond een set van jou bij te wonen. :)
Dankjewel man! Das een mooi compliment. Uiteindelijk is het ook de bedoeling om een duo live gig in elkaar te gaan zetten, los van mijn solo plannen. Dus wie weet treffen we elkaar eens:)
 
Back
Top