iLok hellup.. wat nou als je schijf crashed? Weg authorisaties??

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
9.983
Locatie
-
Even een iLok noob vraagje. Ik heb zelf een paar iLok plug-ins met nog een paar authorisaties per plug-in.. maar op een account :) en kan nu een en ander aanschaffen met een iLok dongle maar dan zonder account. Dus puur de iLok met authorisatie erop. Maar stel als je schijf crashed, dan ben je dus mooi de sigaar toch??

Ik weet niet of software fabrikanten (die nog bestaan) er een soort policy op na houden dat ze je je authorisatie terug geven bij een HD crash?? Met een nieuwere HD vertrouw ik het wel.. maar ik wil wat met wat ouder materiaal draaien en dan ook op een schijf draaien uit het IDE tijdperk.. in sommige gevallen al tegen de 20 jaar oud!
De enige safety die ik kan bedenken is een Raid 1.. dan heb tevens nog wat winst bij het laden geloof ik. Maar zonder zoiets en een schijf die het begeeft ben je je licentie toch kwijt?? Of snap ik het ilok platform niet? :)
 
"de ilok 3 usb dongle"

tja, ik vind dat ook wat je zegt, k had een gratis ilok 2 dongle via steve slate en nu een half jaar ook een ilok3, want usb dongles switchen tussen 2 computers is te lastig
en tja, je kan de ilok licency ook op de hd zetten

nu ilok is wel proffesioneel, er is een support pagina,, een recover optie , en zo,, maar k heb er geen ervaring mee
je moet de licencie wel verwijderen op de active hd, dat gaat ni off line dacht 'k, en daarom heb ik voor ilok 2 en 3 dongles gekozen
 
Ik heb alles wat ilok nodig heeft via ilok cloud. Werkt zelfs op 2 computers (maar voor sommige plugins niet op 2 tegelijkertijd). Geen risico op verlies door crash.
 
ach zo, en ja viola, volgende werkweek de ilok cloud eens bekijken,,, da's mss toch nog niet zo heel lang mogelijk ?
 
Aha... maar op een Mac G4 kan ik geen internet verbinding hebben want daar hangt al een controller aan.. ( :D).

Maar ik begrijp nu van die persoon dat je dus je authorisatie op een iLok zelf hebt en die dus in je computer moet steken om de plug te kunnen draaien. Net zoals met Cubase zeg maar??
Ik heb wel een Console 1 en SSL Duende licentie. Die moet ik echt van mijn iLok account halen en er weer opzetten als ik de computer ga her-installeren. Eigenlijk is een iLok dus wel meer safe.. (mits je em niet verliest natuurlijk).
 
ach,, mijn ilok prog was al een tijdje niet geupdate, k zie de cloud functie staan, maar ik heb hele slechte ervaringen met PC <> Mac netwerken, maar 't lijkt te werken als het netwerk herkend wordt


en tja, er is een "safeguard", bij diefstal en defect, vd ilok dongle,, ik denk dat je daar toch wel veilig zit, want da's de pro tools wereld

voor een G4 moet je wel kijken welke ilok dongle compatible is,, die ilok 1 zeker, maar die word mss niet meer ondersteund?? en waar ga je die nog vinden ?

en idd de elicencer van cubase lijkt er heel erg op
 
Aha... maar op een Mac G4 kan ik geen internet verbinding hebben want daar hangt al een controller aan.. ( :D).

Maar ik begrijp nu van die persoon dat je dus je authorisatie op een iLok zelf hebt en die dus in je computer moet steken om de plug te kunnen draaien. Net zoals met Cubase zeg maar??
Ik heb wel een Console 1 en SSL Duende licentie. Die moet ik echt van mijn iLok account halen en er weer opzetten als ik de computer ga her-installeren. Eigenlijk is een iLok dus wel meer safe.. (mits je em niet verliest natuurlijk).
Heeft Console 1 en SSL Duende hun licenties niet via cloud?
 
Heeft Console 1 en SSL Duende hun licenties niet via cloud?
Ik moet die licentie van mijn iLok account virtueel in de software zetten. Maar als je het via een iLok doet of een cloud is dat wel een stuk safer ja. Voor de oudere platforms die niet echt meer safe zijn op internet heb je natuurlijk niet veel aan cloud.
 
Ik heb ook geen dongles, maar wel ilok, kan me nog herinneren dat ik plugins niet kocht omdat je er een dongle voor nodig had, maar dat hoefde dus op een gegeven moment niet meer.
Kan het zijn dat je wel verbinding moet hebben met internet als je geen dongle hebt stel ik me zo voor ? Weet ik niet zeker.
 
Ik heb het allebei, en op de HDD gelicensed en voor de zekerheid ook op een dongle die ik apart heb liggen voor noodgevallen. Je moet namelijk met de speciefiek machine online zijn om te deactiveren enzo. En ik heb gelezen dat bij OS updates soms je PC/Mac een andere machine-ID krijgt waardoor je dus
1. je een nieuwe activatie moet maken en
2. De oude niet meer kan deactiveren omdat je OS een nieuwere is en niet meer terug kan.
 
ach,, mijn ilok prog was al een tijdje niet geupdate, k zie de cloud functie staan, maar ik heb hele slechte ervaringen met PC <> Mac netwerken, maar 't lijkt te werken als het netwerk herkend wordt


en tja, er is een "safeguard", bij diefstal en defect, vd ilok dongle,, ik denk dat je daar toch wel veilig zit, want da's de pro tools wereld

voor een G4 moet je wel kijken welke ilok dongle compatible is,, die ilok 1 zeker, maar die word mss niet meer ondersteund?? en waar ga je die nog vinden ?

en idd de elicencer van cubase lijkt er heel erg op
Zit die cloud dan in het standaard iLok programma?

Ik ga eens kijken voor safeguard. Maar ik heb verhalen gelezen van mensen die toch wel wat kosten kregen nadat ze hun HW iLok verloren/defect hadden. Maar mooi dat het bestaat ja. Ik vrees alleen dat het niet voor de oudere generaties gaat werken??
 
Ik heb het allebei, en op de HDD gelicensed en voor de zekerheid ook op een dongle die ik apart heb liggen voor noodgevallen. Je moet namelijk met de speciefiek machine online zijn om te deactiveren enzo. En ik heb gelezen dat bij OS updates soms je PC/Mac een andere machine-ID krijgt waardoor je dus
1. je een nieuwe activatie moet maken en
2. De oude niet meer kan deactiveren omdat je OS een nieuwere is en niet meer terug kan.
Dat van licenties op een computer zetten doe ik nu dus ook.. maar dat is juist riskant toch? Natuurlijk geldt de licentie maar op één specifieke machine en je moet die machine niet ff gaan reïnstallen zonder je licentie terug te plaatsen op je account.. lijkt me logisch.. :D Maar waarom gebruik je de iLok zelf niet? Dat is toch veel veiliger?
Zelf heb ik geen iLok maar als ik die had zou ik voor een dongle kiezen als ik geen optie voor de cloud had.
 
Omdat ik die dongle in een la heb liggen zodat ik hem niet kan beschadigen (met vocht of mechanisch etc) en als ultimate escape route als ik mijn systeem opblaas. Meeste plugs geven 3 to 5 licensies, dus met 1 op de ilok dongle en 1 op me mac kan ik nog 1 of meerdere aanmaken. Maar zoals je aangeef, je moet goed in de gaten houden dat je bij wipen van je systeem of een rigoreuze update (zoals van catalina naar big sur) even je licenties even deactiveert op die specifieke machine voor je begint.

Ik zou hem in principe ook op de interne USB poort kunnen steken van mijn mac pro, maar daar ben ik weer te lui voor om dat ding weer open te maken :)
 
ja, sorry, dat noemt "zero downtowm",,, de server is nu effe in onderhoud en offline,,
en tja, oude versies kun je ni verwachten dat ze de nieuwe features hebben,


soit, zo'n ilok 3 dongle is wel duurder dan een elicencer zoals voor steinberg, maar ik heb er geen spijt van,, twee ilok dongles te hebben
Dat schermpje komt me bekend voor. :)

Heeft er hier ook iemand ervaring met zo'n iLok eerste generatie? Heb nog een paar van die smartcards en wil proberen die op de iLok te zetten. Installers enzo zijn ook allemaal aanwezig.. alleen geen iLok.. maar volgens mij moest je met die eerste generatie ook inloggegevens hebben toch?
 

Attachments

  • iLok  bellen.jpg
    iLok bellen.jpg
    72,5 KB · Bekeken: 138
Omdat ik die dongle in een la heb liggen zodat ik hem niet kan beschadigen (met vocht of mechanisch etc) en als ultimate escape route als ik mijn systeem opblaas. Meeste plugs geven 3 to 5 licensies, dus met 1 op de ilok dongle en 1 op me mac kan ik nog 1 of meerdere aanmaken. Maar zoals je aangeef, je moet goed in de gaten houden dat je bij wipen van je systeem of een rigoreuze update (zoals van catalina naar big sur) even je licenties even deactiveert op die specifieke machine voor je begint.

Ik zou hem in principe ook op de interne USB poort kunnen steken van mijn mac pro, maar daar ben ik weer te lui voor om dat ding weer open te maken :)
Als je de iLok nu in een andere ruimte of vertrek bewaard is het pas echt veilig :okdan: Maar nu zou je ook een usb verlengkabel kunnen gebruiken die tot je la reikt dan heb je geen probleem mocht je Mac aanslaggevoelig zijn geworden. :D

________________________________
In mijn onderzoek naar de iLok kwam ik trouwens wel een verhaal tegen van iemand die een iLok had en ineens niet meer werkte. tja.. wat is veilig??? Ik vertrouw een iLok toch meer dan een ouwe schijf. Maar mocht ik voor mijn vintage computers een iLok licentie moeten uploaden op een systeem toch maar een een Raid 1 opzetten.. dan heb je bij uitval van 1 schijf toch nog altijd een backup en minder hickups bij het starten van apps.. waar het sneller is dan van 1 schijf. :)
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb twee jaar terug een keer gehad dat m'n licenties van AIR Music bij iLok op waren en heb toen gemaild naar AIR Music.
Ze hebben toen een paar nieuwe licenties geregeld dus ik denk dat je de meeste kans maakt als die dame je helpt en een mailtje stuurt aan de software fabrikanten dat ze haar licenties verkocht heeft aan jou.
Dan wordt jij gezien als rechtmatige eigenaar en kan je via de software fabrikanten gewoon om een nieuwe license bij iLok vragen op het moment dat het mis gaat.
Eventueel kan je dan ook vragen of ze die licenties in de cloud willen zetten, dan ben je voor altijd klaar lijkt me.
 
haha.. dat heb ik nou ook :D Maar thanx!! :)

Op wat voor type computer draaide je het trouwens? G4 toevallig?
Op een G4-450 en een G4-1250, ik heb ze nog steeds, omdat ik te dom ben voor het overzetten van licenties en gedoe met installaties. Het is de bedoeling dat ze uiteindelijk naar mijn tweede en derde huis gaan maar ook dat schiet niet zo op. Misschien moest ik maar eens een student inhuren. Lijkt me een groeimarkt met al die ouwe knarren die het allemaal niet meer zo kunnen bijhouden met die DAWs.
 
Back
Top