iLok hellup.. wat nou als je schijf crashed? Weg authorisaties??

Ik heb twee jaar terug een keer gehad dat m'n licenties van AIR Music bij iLok op waren en heb toen gemaild naar AIR Music.
Ze hebben toen een paar nieuwe licenties geregeld dus ik denk dat je de meeste kans maakt als die dame je helpt en een mailtje stuurt aan de software fabrikanten dat ze haar licenties verkocht heeft aan jou.
Dan wordt jij gezien als rechtmatige eigenaar en kan je via de software fabrikanten gewoon om een nieuwe license bij iLok vragen op het moment dat het mis gaat.
Eventueel kan je dan ook vragen of ze die licenties in de cloud willen zetten, dan ben je voor altijd klaar lijkt me.
Ik heb ook een keer zoiets gehad met Arturia. Toen werden mijn licenties op mijn acount ook aangevuld nadat ik mijn PC opnieuw had moeten installeren. Dat is dan wel weer top. :)

Maar de mevrouw kan voor de rest ook niet zoveel meer voor me betekenen zegt ze.. Het is echt eeuwig jammer dat PC geschiedenis is. Ik ga ook niet meer erachter aan.. het is toch best wat ouder ook allemaal. Maar misschien kan ik nog wat met die kleine kaartjes ooit. En daarbij.. ik denk niet dat Avid nog de moeite gaat doen om een 20 jaar oud Digi Design account op te graven..

Maar thanx allemaal voor de info!!:okdan: Het is me nu iets duidelijker geworden hoe dat iLok werkt. Ik heb de gok genomen met een andere iLok (tweede versie) met daarop een Pro Tools 10 licentie en gisteren Pro Tools (via een download Digi Design) gewoon kunnen draaien. Er zijn nog wel problemen met de audio interface maar PT10 kan iig op een iets moderner systeem draaien ipv zo'n rumoerige Mac G4 (zie video hieronder).. vrijwel onmogelijk om daar microfoon opnames mee te maken.. wat een herrie maakt zo'n G4 :D
Versie 10 is ook de laatste versie die nog werkt met de controller die ik heb gekocht.. daar waar mijn Pro Tools avontuur een beetje begon. ;)

 
Laatst gewijzigd:
Ha, ik eerder zo lyrisch over iLOK cloud, geen risico op verdwijnen... hebben ze nu een storing en kan ik mijn iLOK plugins niet gebruiken omdat de activatie server niet bereikbaar is. Is dus ook niet zaligmakend...
 
Ha, ik eerder zo lyrisch over iLOK cloud, geen risico op verdwijnen... hebben ze nu een storing en kan ik mijn iLOK plugins niet gebruiken omdat de activatie server niet bereikbaar is. Is dus ook niet zaligmakend...

de iLok cloud was me niet geheel ontgaan. wel handig. maar goed, ik heb flink geïnvesteerd in 2 iLok dongles, pfff wat zijn die prijzig, en dan nog geen ekstra support, daar moet je ekstra voor betalen...
goed. wel veiliger... bij een crash, of als je netwerkkaart verandert... of lijkt alsof die veranderd is... kan de kode van je pc veranderen...

(ik moet mijn Waves toch eens op een USB stickie zetten...).
 
die waves plugins werken niet met een usb dongle,, of dat heb ik nog niet gezien
maar waves is wel goed kwa serial managment, of dat is al heel wat verbeterd de laatste jaren, vind 'k
 
Ha, ik eerder zo lyrisch over iLOK cloud, geen risico op verdwijnen... hebben ze nu een storing en kan ik mijn iLOK plugins niet gebruiken omdat de activatie server niet bereikbaar is. Is dus ook niet zaligmakend...

Ik zou er geen traan om laten als iLok zou ophouden te bestaan en gewoon online verificatie met de software fabrikant zou een hele vooruitgang zijn.
Ik begrijp ook niet goed waarom dat lastige gedoe nog steeds bestaat.
iZotope had het ook jarenlang en nu (net als Arturia trouwens) hebben ze hun eigen portal.
 
die waves plugins werken niet met een usb dongle,, of dat heb ik nog niet gezien
maar waves is wel goed kwa serial managment, of dat is al heel wat verbeterd de laatste jaren, vind 'k

waves is inderdaad veel verbeterd, maar zet blijkbaar je netwerkkaart niet uit.. of het waar is, of een specifiek user-scenario.

maar je kunt de licentie op een usb-stick zetten, niet op een dongle, zoals eLicenser of iLok, een simpele usb-stick.

@krautrock1958 ik zou er ook geen traan over laten, zoals arturia het doet, ook deaktiveren vanuit account (kan bij meerdere accounts), is gewoon fijn en simpel.

iLok is prijzig, ja, ik heb 2 dongles (je kunt idd nog de 2e generatie kopen, toch de 3e generatie gekocht..). pfff. maar goed. en de iLok transfer, is natuurlik belachelik. ik heb er geen last van, wat ik op mijn iLok heb staan, zo te zeggen, is voor altijd. dat wil zo lang mogelik blijven gebruiken.

en: voor piracy, we weten allemaal dat iLok zo lek als een zeef is. voor protection, of wat dan ook, werkt het van geen kanten. eLicenser daarentegen wél..*

dus iLok is een vreemd systeem, totaal geen bescherming voor de brands/developer zelf, want gekraakt met éen vinger in je neus.

maar voor mijn softube, eventide, air, psp, en wat andere brands, wel handig de dongles. helaas heeft b.v. hoe heet die nou, die door izotope is overgenomen, de reverbs, 1 licentie... sja..
niet echt een probleem. psp en softube (laatste sinds kort) 3 licenties.

*over piracy mag je natuurlik niet praten, maar wel algemene kennis delen, neem ik aan.
 
> maar je kunt de licentie op een usb-stick zetten

aan ja, juist,, was ik vergeten,
 
Back
Top