• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer en krijg je ook geen email als je je wachtwoord probeert te resetten?
    Neem dan even contact met ons op.

• Als lid van Synthforum kunnen we uren praten over synths en aanverwante zaken. Waar het uiteindelijk natuurlijk om gaat is het maken van muziek. Heb je iets gebrouwen, geproduceerd, gecomponeerd of ingespeeld wat je graag wilt delen met de rest van de community, dan is dit de juiste plek om dat te doen. Ben je trots op het resultaat of wil je suggesties voor verbetering, post dan hier je track. Wil je alleen luisteren en opbouwende kritiek geven? Dat kan ook.

Er zijn twee manieren om je track te plaatsen:

1. Via de uploadmogelijkheid die Synthforum biedt. Het mp3 bestand mag dan niet groter zijn dan 20 MB. Maak een nieuwe thread aan en klik links onder het bericht op "bestanden toevoegen". Kies na het uploaden voor "Insert". Alleen dan wordt de audio player in je post zichtbaar.

2. Via een externe site. Er bestaan verschillende sites die ruimte bieden om je muziek te hosten. Je kunt in je bericht een link naar je track plaatsen. Omdat Synthforum de soundcloud link automatisch omzet in een player, gaat hier de voorkeur naar uit. Je hoeft dus verder niets te doen, alleen de link naar je track in je post plakken.

Let op: Wanneer je track op SoundCloud op "private" staat, verschijnt er geen player, maar blijft alleen de link over.

Een veelgebruikt alternatief is YouTube. Heb je je muziek op je YouTube kanaal gezet, dat kun je je clip embedden door simpelweg een link te posten. Daarna wordt de YouTube player automatisch embed in je post. Dit geldt ook voor video's van bijvoorbeeld Facebook en Vimeo.

Heel veel succes en plezier gewenst!

New machines, new workflow

Bambisk

jwt
Hoi allen! Alweer ff geleden sinds ik wat tracks heb gepost. Helaas privé alles niet zo lekker dus andere zaken hebben momenteel prioriteit. Staat tegenover dat ik eindelijk een fatsoenlijke DAW PC heb en sindsdien helemaal los kan wat betreft plugins etcetera. Sinds de nieuwe PC ook eens een software sampler geprobeerd (die ik dan wel weer met hardware aanstuur) en dat behoeft toch de voorkeur ten opzichte van m'n Electribe 2 Sampler.

Deze 2 tracks zijn de eerste probeersels met m'n nieuwe PC en workflow. 2 techno tracks, 144 en 145bpm (beiden nog ongemasterd omdat ik niet zeker ben of ze klaar zijn). Het lagere BPM is een beetje buiten m'n comfortzone, dus vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie feedback :)

Groet!

Attachments

• 144.mp3
    5,9 MB · Bekeken: 0
  • 145-2.mp3
    6,7 MB · Bekeken: 0

Jason31

Bitwigger
Klinkt lekker, 1e track klinkt goed maar ik denk dat de kick iets te hard staat in verhouding met de rest. 2e track ervaar ik dit niet maar is qua inhoud iets minder interessant dan de 1e track. De energie spat er wel vanaf maar er hadden best nog wat geluidjes bij gemogen wat mij betreft.

kobuz

Well-known member
Lage bpm haha, ik heb net een track van 132 naar 128 terug geschroefd om ik het snel vond :D. Maar das dan ook wel een heel ander soort track.

1: duurt ff voor ie op gang komt, maar wel dikke vibe. Ik mis nog wel iets, volgens mij zou je hier wel een mooie onheilspellende pad bij kunnen vinden als je begrijpt wat ik bedoel.

2: de rumble van de kick is me hier wat wollig, maar verder erg nice. Simpel maar doeltreffend, wat op de dansvloer natuurlijk altijd goed werkt :)

Sowieso heb je wat meer met de ruimte in de breedte gedaan of nie? Ook meer reverb dan voorheen? Klinkt veel minder mono dan eerdere track die ik van je heb gehoord :okdan:

Luctae

FKA Depressoptimist
Ik vind dan de eerste weer wat minder, maar ik hou dan ook niet zo van die gepitchte kicks.... Verder gebeurt er voor mijn idee ook niet zoveel in de track. Niet mijn ding.

De 2e (145) vind ik dan weer veel vetter. Ritmisch interessanter en ook mooiere geluiden als je t mij vraagt!

Bambisk

jwt
De 1e track (144) klinkt lekker strak en ook al goed uitgebalanceerd.
De 2e track (145) vind ik ook wel okay, maar ik vind de 1e track toch net iets beter.
Thanks! Kan je benoemen wat je mist in de 2e track (om hem voor jou interessanter te maken)?

Klinkt lekker, 1e track klinkt goed maar ik denk dat de kick iets te hard staat in verhouding met de rest. 2e track ervaar ik dit niet maar is qua inhoud iets minder interessant dan de 1e track. De energie spat er wel vanaf maar er hadden best nog wat geluidjes bij gemogen wat mij betreft.
Grappig. Ik had juist het idee dat die van 2 te hard stond, maar nu toch die van 1 ook nog maar eens checken

Lage bpm haha, ik heb net een track van 132 naar 128 terug geschroefd om ik het snel vond :D. Maar das dan ook wel een heel ander soort track.

1: duurt ff voor ie op gang komt, maar wel dikke vibe. Ik mis nog wel iets, volgens mij zou je hier wel een mooie onheilspellende pad bij kunnen vinden als je begrijpt wat ik bedoel.

2: de rumble van de kick is me hier wat wollig, maar verder erg nice. Simpel maar doeltreffend, wat op de dansvloer natuurlijk altijd goed werkt :)

Sowieso heb je wat meer met de ruimte in de breedte gedaan of nie? Ook meer reverb dan voorheen? Klinkt veel minder mono dan eerdere track die ik van je heb gehoord :okdan:
Ik probeer wel eens rond de 130bpm wat te produceren. Dat vind ik dan vet en denk dan altijd: Hoe klinkt ie paar BPM hoger? Eindstand: Altijd snellere tracks dan gepland :D

Pad neem ik mee, heb je gelijk in denk ik. Ik hoopte overigens al dat ik (van iemand) te horen zou krijgen dat deze tracks minder mono klinken. Ben inderdaad iets minder verlegen wat betreft reverb en ben meer met panning aan kloten.
Ik vind dan de eerste weer wat minder, maar ik hou dan ook niet zo van die gepitchte kicks.... Verder gebeurt er voor mijn idee ook niet zoveel in de track. Niet mijn ding.

De 2e (145) vind ik dan weer veel vetter. Ritmisch interessanter en ook mooiere geluiden als je t mij vraagt!
Leuk om te lezen dat de feedback per persoon zo verschilt. Jouw feedback sluit het beste aan bij hoe ik de tracks (tot lezen van de feedback hier) ervoer. Smaken verschillen blijkt maar weer eens 8~