Welk album heb je al 1000 keer gedraaid (en vind je nog steeds mooi)?

R.E.M- Murmer
Neil Young - Decade
Joni Mitchell - Heijira
Ook allemaal mooi. Ik draaide gisteren Neil Young bij het ontbijt. Heerlijk wakker worden. Drie vroege R.E.M. vind ik trouwens ook veel beter dan het latere werk. Laatst 'Automatic for the people' weer eens beluisterd en het deed me niet zoveel. Document en Fables enzo veel meer.
 
De openingspost is vrij duidelijk volgens mij. Welk album heb je 1000+ keer gedraaid, niet welk nummer of album heb je vaak geluisterd.
 
De eerste Thunderdome-compilatie die ik als kind kocht, heb ik sowieso drie jaar langs dagelijks geluisterd. Was nog een dubbel-cd ook dus 2x 78 minuten. Dus het is zeker te doen, hoor.
Het verschilt natuurlijk per individu hoeveel tijd diegene wil en/of kan besteden aan muziek luisteren. Ik zit dagelijks 10 uren in de studio en daarna luister ik nog vrolijk thuis een paar uurtjes muziek tijdens huishouden, wandelen en ontspannen. :D
Dagelijks lijkt me weer wat overdreven, maar goed zeg ook niet dat het onmogelijk is. Maar ik neem aan dat je de muziek die je nu luistert soms wat afwisselt? Of beperk je je nog steeds tot een a twee dubbel-cd's?

Dagelijks 10 uur in de studio, dat lijkt me wel een hel voor je oren trouwens. Maar goed.
 
Ehh sorry hoor, ik ben over de 50 en ja ik luister nog steeds naar Computer world van Kraftwerk. Die 1000 uur heb ik met dit album alleen al binnen 2 jaar met gemak gehaald. Zo heb ik nog heel veel muziek uit die tijd die ik vandaag de dag nog luister. Daar hoef je echt geen hardcore fan voor te zijn.
Je hebt Computer World 2000 keer geluisterd in 2 jaar? Elke dag meer dan drie keer, en dat 2 jaar lang, elke dag?

Sorry hoor, ik vind het allemaal zwaar ongeloofwaardig.
 
En ze lijkt nog wel zo aardig. 😁😝
Je hebt ze niet gezien toen ik Spinvis eens opgezet had. :duivels:
Same :) wat een tijden waren dat. Ik heb ze nog live gezien in Vera, Groningen.
Ik heb ze met de Gothic tour in Deventer gezien. Na de show een biertje met ze gedronken en een demo van mijn eigen bandje in de handen gedrukt. Een jaar of wat later een mini-tourtje met ze gehad. Dat was toch wel erg bijzonder. Het tourshirt (en van de tour daarvoor) heb ik nog steeds, het zijn de weinige bandshirts die ik nog heb.
Moderat (I, II en III :P)
Die eerste Moderat heb ik ook grijsgedraaid, briljante plaat!
 
Dagelijks lijkt me weer wat overdreven, maar goed zeg ook niet dat het onmogelijk is. Maar ik neem aan dat je de muziek die je nu luistert soms wat afwisselt? Of beperk je je nog steeds tot een a twee dubbel-cd's?

Dagelijks 10 uur in de studio, dat lijkt me wel een hel voor je oren trouwens. Maar goed.
Dagelijks? Sja, ik was soms een tikkeltje obsessief, haha. Als ik een dag gemist had, draaide ik zo'n cd op een andere dag wel weer twee keer. :D Op jonge leeftijd een cd kopen was voor mij ook een prijzig iets, kostbaars en dat maakte het bezitten van een mooi album of mooie verzamelaar extra bijzonder.
Sinds de opbloei van het internet is het veel gemakkelijker geworden om veel mooie muziek te ontdekken;momenteel ben ik helemaal fan van de Spotify app waarin ik het juist leuk vind om zoveel mogelijk nieuwe muziek te ontdekken dus nu ga ik niet zo snel meer richting de 1000 keer luisteren.

M.b.t. de hel voor oren: Mijn gehoor is nog prima in orde; ik werk vooral op bescheiden volume want wil de oortjes ook graag goed houden.
 
Toch maar even een beetje realisme: 1000 keer een plaat luisteren is ongeveer 750 uur nonstop luisteren. Stel dat je een plaat twee keer op een dag draait dan heb je nog steeds dus 500 dagen nodig om die 1000 keer te halen. Dat is anderhalf jaar lang elke dag twee keer het zelfde album draaien.

Aangezien iedereen en zijn grootje hier met een top 10 komt vraag ik me echt af waar jullie nog tijd voor andere zaken vandaan halen.
Ik denk dat 1000 keer toch vrij makkelijk te halen is. Misschien niet letterlijk elk nummer, maar ik herinner me toch dat ik de albums die ik opnoemde een vijftal keer per dag grijsdraaide (letterlijk in het geval van Mos Def want die had ik op vinyl en begon al grijs te zien). Dat lukt natuurlijk beter als je jong bent, maar nu zet ik albums ook op repeat als ik aan het werken ben en sommige zullen de 1000 zeker nog halen.
 
Er komen flink wat platen bij die ik ook met enige regelmaat draai (leuk dat Senser ook werd genoemd, goede herinneringen aan). En weer nieuwe titels om te ontdekken, thanks.
Er zijn er een paar die echt al jaren (of decennia...) op mijn playlist staan:

Tri repetae - Autechre
Paul’s boutique - Beastie Boys
X-mix 4 - Dave Angel
Dubnobasswithmyheadman - Underworld
Aja- Steely Dan
Time tourist - B12
Front by front- Front 243
 
Als het om hele albums gaat ben ik vooral van EM / space music / ambient...
Bij andere genres ga ik vaak de mindere nummers skippen en zijn het meer individuele nummers, werken en uitvoeringen e.d. die ik helemaal grijs draai.
Hierbij een greep van wat favorieten die ik van begin tot eind heel vaak heb geluisterd, al dan niet op de achtergrond...

Michael Stearns - Planetary Unfolding
Tangerine Dream - Rubycon
Klaus Schulze - Mirage
Vangelis - Blade Runner
Brian Eno - On Land
Steve Roach - Mystic Chords & Sacred Spaces (disc 2 en 3)
Steve Roach - The Magnificent Void
Steve Roach & Vir Unis - Blood Machine
Max Corbacho - Splendid Labyrinths
Lustmord - The Place Where the Black Stars Hang
Blood Box - The Iron Dream
 
Album, It's my life - Talk Talk
Effe stukkie Live uit Ahoy Rotterdam, mooie sounds uit die 3 Jupiters R.I.P. Mark


Jezus mina wat zijn die gasten goed live! Ik heb het album sinds eind jaren tachtig op cd en draai het zo'n 2 tot 3 keer per jaar. Daarom ze nog nooit op youtube opgezocht en bekeken. Dit is gaaf! Dankjewel Sjaakey.
 
Als het om hele albums gaat ben ik vooral van EM / space music / ambient...
Bij andere genres ga ik vaak de mindere nummers skippen en zijn het meer individuele nummers, werken en uitvoeringen e.d. die ik helemaal grijs draai.
Hierbij een greep van wat favorieten die ik van begin tot eind heel vaak heb geluisterd, al dan niet op de achtergrond...


Brian Eno - On Land
Deze heb ik ook veel gedraaid ja.

Possible World Musics met Eno en Jon Hassel is ook vet. Super esotherisch
Alles met Harold Budd en Jon Hassel is een must om in ieder geval 1 x in je leven te luisteren. Interdimensionale space muzak
 
Deze heb ik inmiddels ook al 1000x geluisterd denk ik.
 
ik heb eigenlik ladingen platen grijs gedraaid;

- simple minds - new gold dream (echt eerst grijs gedraaid...)
- the smiths - een aantal.. (o wat een weltsmerz, mét ironie)
- pink floyd - een aantal..
- big black - songs about fucking
- swans - ook x aantal
- einstürzende neubauten
- gary numan - the pleasure principle én Dance (niet zo bekend die laatste erg goed) en ander spul van gary numan. gary numan, yeah!
- mahler...
- stravinsky
- schönberg
- fever ray
- Tangerine Dream - Rubycon (vrijwel onverslagen, zo goed)
- alles van coil eigenlik...
- foetus - Hole en Nail
- soft cell!!!
- bach...
- john cale (al is dat iets van de laatste jaren, maar een tijd elke dag opgestaan)
- david bowie - welke niet?
- slayer... reign in blood..
- erik satie (de 3 cd versie van, ik kom ff niet op zijn naam, god, ik heb m zelfs eens zien dirigeren.. reinbert de leeuw? mijn geheugen!)
- sonic youth - sister - daydream nation - goo - dirty (en alle anderen).
- jesus lizard (even de 2 albums vergeten die ik zoveel draaide)
- nick cave....

zoveel. ik vergeet er nu zoveel..
 
The prodigy-fat of the land (meesterwerk)
Korn-follow the leader (compleet eigen genre gemaakt)
Sepultura-roots bloody roots (door de eenvoudigheid van de riffs en duidelijke groove-tribalmetal heel interessant) als je de stemmen niet trekt luister is naar de muziek
Nirvana-unplugged in newyork ( geen perfecte muzikant maar zoveel gevoel in zijn werk gegeven)
Biohazard-state of the adress (pioniers van fusie van metal punk hiphop enz en muziek met een boodschap)
Onyx-shut em down ( simpel en hard qua beats en nog storytelling i.p.v van de moderne eenheidsworst hiphop)
Spotify list-lactic acid run 175 bpm (geen album maar zeker de moeite waard)
Psycho realm-psycho realm (pioniers in subgenre van latinohiphop)

Als ik alles zat ben qua muziek, kom ik altijd terug op deze lijst
 
De openingspost is vrij duidelijk volgens mij. Welk album heb je 1000+ keer gedraaid, niet welk nummer of album heb je vaak geluisterd.
Ja maar dan was mijn lijst denk ik nog veel langer geweest als ik alles moet opnoemen.....
 
Back
Top