Hydrasynth waves info?

DungBeatle

Ouwe rot
Lid sinds
5 april 2015
Berichten
929
Locatie
Grimbergen, Belgie
Ik heb de user manual voor de Hydrasynth bekeken, en merk dat er blijkbaar geen gedetailleerde informatie over de 200+ verschillende waves bestaat.

Weet er iemand of er ergens op het Internet afbeeldingen te vinden zijn van alle waves? Of ten minste een lijst met de namen?

Kunnen die waves ook als digitale dumps bekomen worden, zodat men bvb FFT analyse kan loslaten op de waves? Of zijn al die waves wiskundige functies, en dus niet als samples opgeslaan in de machine?

Thx.
 
Ik heb dat ook niet kunnen vinden maar de afbeeldingen geven een indicatie van het geluid maar geen exact beeld. Uiteindelijk gaat het om de harmonische toevoegingen aan de basisgolf en die zijn vaak zeer subtiel. Soms lijken waves op elkaar maar bevat de 1 duidelijk meer harmonische boventonen dan de ander.

Ik ga altijd op het geluid af. Dus als ik een wave selecteer dan draai ik aan de selecter waarmee ik redelijk vlot door de waves heen vlieg (terwijl ik een toets indrukt houdt).. als ik dan iets hoor waar ik naar op zoek ben scroll ik een beetje terug tot ik degene gevonden heb die ik hebben wil. Ik kijk dus niet naar namen, ik kijk niet naar de vormen van de waves in het display... ik ga puur op gehoor.

Werkt heel erg goed en snel, ik kan deze methode van harte aanbevelen.
 
Qua diepere wave info dacht ik aan iets zoals
 

Attachments

  • unnamed.jpg
    unnamed.jpg
    66,5 KB · Bekeken: 130
Back
Top