Roland Cloud Juno 60 (en 106 Gratis ??? )

JUNO-60-Launch-NewsPage-Banner.png


Klopt het, dat de Roland Cloud Juno 60 en 106 gratis zijn ?? Of als je ingelogt bent met een free account ?

oww, ja,nee alleen gratis vandaag tot 17 mar... okey,

soit, de Juno 60 Is uit




 
Laatst gewijzigd:
ja, viola, goed gezegd Nap,,

kzou er nog bij zeggen, als je slechts in één roland cloud plugin geintresseerd bent, dan is het te overwegen om een lifetime key te kopen, maar die moet af en toe ook verbinding met de server maken

Vanaf twee plugins is het te lang wachten vooraleer dat rendeerd tov een ultimate abbonement

tja, die marketing A.I. uitvindingen,, 't blijft kostelijk, ook al geven ze een loyalty plugin na een jaar
 
Wat misschien ook niet altijd duidelijk is, is dat de software gewoon lokaal op je computer komt te staan net als iedere andere plugin. Het draait dus niet online/op afstand "in de cloud". Het cloudgedeelte zit hem net name in het feit dat de Cloud Manager software waarschuwt als er updates of nieuwe instrumenten/soundpacks beschikbaar zijn en dus bij het activeren/checken van licenties. Een permanente internetverbinding is niet altijd nodig mits er regelmatig contact met de server gemaakt kan worden ("phone home") om te checken of de licentie nog geldig is. Dit is op zich niet anders dan veel andere DAW en plugin uitgevers doen als kopieerbeveiliging.
 
Dank je voor de antwoorden, maar voor mij voelt de Roland Cloud niet goed.
Als ik iets gekocht en betaald heb wil ik het ik het als mijn 'eigendom' zien, en heeft niemand het recht opnieuw te controleren of alles nog wel legaal is.
Mijn aangekochte Native instruments en Korg vst's blijven na aankoop en installatie gewoon werken, ook bij langdurig geen online verbinding. Je hebt gelijk dat wel bij eventuele updates gecontroleerd wordt alvorens deze te downloaden zijn maar daar heb ik geen probleem mee.
Ze komen na aankoop echter met een eenmalig wachtwoord en zijn als zodanig op te slaan om bijv een backup te maken en zo hoort het volgens mij ook te zijn. Ik hoef dus niet regelmatig een online verbinding te bewerkstelligen om de zaak draaiende te houden.
Als ik de hardware modules koop komt er ook niet regelmatig iemand controleren of alles nog wel legaal is;)
 
Ja die Cloud service is gaar hoe het is ingericht. Tis dat die plugs zelf zo goed zijn. Maar ze roepen al een tijd dat ze het gaan verbeteren en streamlinen, maar voorlopig blijft het gewoon brak.
Roland heeft het internet ding niet zo goed begrepen.
 
Als ik iets gekocht en betaald heb wil ik het ik het als mijn 'eigendom' zien, en heeft niemand het recht opnieuw te controleren of alles nog wel legaal is.
Technisch gezien ben je zelden eigenaar van software, maar sluit je een "gebruikersovereenkomst" of "licentie" af. De manier waarop dit gecontroleerd wordt kan variëren van helemaal niets (je krijgt gewoon een downloadlink of geheugendrager met onbeschermde software), een serienummer, een dongle of online verificatie. Het is niet altijd ideaal, maar daar mag je decennia softwarepiraterij voor bedanken. Ik moet zeggen dat ik er in de praktijk geen hinder van ondervindt.

Ik snap zelf niet zo goed dat er nog steeds mensen zijn die zelfs anno 2021 nog steeds internetloze computers gebruiken, het levert je meer gedoe en beperkingen dan profijt op lijkt me. Ik kan weinig rationele argumenten verzinnen in elk geval.
 
>Ik snap zelf niet zo goed dat er nog steeds mensen zijn die zelfs anno 2021 nog steeds internetloze computers gebruiken, het levert je meer gedoe en beperkingen dan profijt op lijkt me. Ik kan weinig rationele argumenten verzinnen in elk geval.

idd, ik wijk af van het topic,
maar osx heeft geen last van internet verbinding, of denk ik toch,
maar windows wel, daar heb ik meer dan 3 jaar mee aan't sukkelen geweest, want samplitude haperde altijd

tot... ik die magix "pc check en tune" high speed functie knob ontdekte,,,
die sluit mss 50 background task af naar een lagere cpu prioriteit,
en daarmee kunnen al m"n dual core mac's v2012 terug perfect gebruikt worden voor samplitude, ik was daar 3 dagen euforisch door, hehe,

Alleen chrome kan ik zelfs met de quad core niet tegelijk gebruiken met samplitude, dan komen er terug asio dropouts
 
Ik heb geen internetloze computer maar ben enkel online voor het installeren van een (nieuw) programma of het updaten ervan.
Dit om te voorkomen dat windows 10 gaat updaten wat me te vaak problemen gaf .
Ben ik niet online dan heb ik verder ook geen cpu vertragende virusscanner nodig.
 
ja, viola, goed gezegd Nap,,

kzou er nog bij zeggen, als je slechts in één roland cloud plugin geintresseerd bent, dan is het te overwegen om een lifetime key te kopen, maar die moet af en toe ook verbinding met de server maken

Vanaf twee plugins is het te lang wachten vooraleer dat rendeerd tov een ultimate abbonement

tja, die marketing A.I. uitvindingen,, 't blijft kostelijk, ook al geven ze een loyalty plugin na een jaar
Begrijp ik goed dat wanneer ik voor één plugin interesse heb, dat ik dan enkel een lifetime key voor 149 euro hoef te kopen? Ik heb toch ook een Ultimate abonnement van 199 euro nodig om bijv de xv5080 vst te kunnen downloaden? die loyalty plugin welke na een jaar 'gegeven 'wordt is (bij niet verlengen van je ultimate membership) toch onbruikbaar zonder een lifetime key?
 
Ik heb geen internetloze computer maar ben enkel online voor het installeren van een (nieuw) programma of het updaten ervan.
Dit om te voorkomen dat windows 10 gaat updaten wat me te vaak problemen gaf .
Ben ik niet online dan heb ik verder ook geen cpu vertragende virusscanner nodig.
okey,
norton z'n cpu verbruik valt anders heel goed mee, da's heel efkens bij het opstarten, 't zijn al die background task die vertragen, die svhost.exe

in services kunt je winupdate uitschakelen, da'n is't enkel heel af en toe een update

en die loyaltie blijft werken bij een free account, maar zover ben ik zelf nog niet,
bax heeft wel z'n prijzen zwaar laten stijgen, ik denk ivm de tax; bij thomann is't nog de originele prijs voor een lifetime key
k weet ni of er bij de roland cloud zelf nog taxen bij komen voor de lifetime key's

een lifetime key moet je hier ingeven: Roland Cloud - Log In
en dan downloaden met het roland cloud prog
 
't is een hele boterham als je over de roland cloud aan't brainstormen bent,,
soit, ook de lifetime key moet elke maand verbinding maken met de roland server

k heb zelf maar gekozen voor een lifetime key voor de System-1 en 100,, maar dat begint pas de renderen na 11 maanden,, pfff
wel leuk van roland dat ze de 60 en 106 een maand gratis maken,,

"Roland cloud kost geld en blijft geld kosten" is mss de eenvoudigste stelling ..?

Ik heb ook Lifetime keys voor Roland Cloud, maar ik vind het idd heel vervelend ik telkens (iedere maand blijkbaar) mij moet weer inloggen + soms moet ik de Cloud soft weer herinstalleren voor alles weer werkt.
 
Oww, amai, "herinstalleren" ?? Da's wel heel lastig

Ik heb tot eind maart spijt van m'n lifetime key voor de System-1 en 100 denk 'k, dat was ineens teveel geld, en dat komt omdat bax er ineens 40 euro bij deed.

Bij mij werken de lifetime key's, en ook de JUno 60 en 106,
maar de win setup is constant verbonden met internet, op osx draai ik 10.8 en dat werkt ni voor de roland cloud

Ik denk wel dat verbinding met internet het beste is voor roland cloud,

en tja, die magix pc check en tuning werkt erg goed om windows eindelk te goei te laten werken voor audio.,,
die hoeft ook niet constant te draaien, die voert oa. windows performances settings uit
En de high speed mode switch maakte ineens al m'n v2012 mac's terug perfect bruikbaar voor samplitude,,

Dan maakt het niet uit of je offline verkiest te werken


en ja, wel nog een antivirus prog,, norton doet dat hier al vele jaren heel goed
 
Laatst gewijzigd:
Okey, Nog effe terug komen op de Roland Cloud,

K heb toch wel spijt van de lifetime key voor de System-1 en System-100
want het roland cloud abbonement is toch wel fun,
en twee lifetime key's kopen begint pas na 11 maanden te renderen, da's veel te lang.

20.76/maand x12 euro is veel geld per jaar,
maar tegenspartelen maakt het alleen nog duurder.

K ben blij dat ik terug Ultimate Abb access heb,
En viola, 't is idd wel fun, want er is weer een nieuwe plugin uit, de JD-800.

De Juno-60 vind ik ook erg goed,,
of een simpele PWM klinkt met minder bass te zijn dan de 106

Okey, eind maart ben ik bekomen vd overbodige lifetime keys van de System1 en 100.
En 'k heb er genoeg spijt over gehad en mijne zware kop is over,

En viola, roland doet nog marketing promo's: weer een doordenker,, maar ik weet het nu, gewoon elke maand die 20,76 betalen,,

"Buy a Lifetime Key for the JD-800 Model Expansion and get 6-months of Ultimate Membership for free! "

okey, Grtnn,
 
Ht is wel een ding voor doorzetters die cloud in ieder geval. Nadeel van die lifetime keys is dat je nog steeds die cloud moet gebruiken en dan is een abbo beter, dan heb je tenminste alles. Ik heb inmiddels de system8 en de d50 plugin als lifetime omdat ik een loyalty programma heb (ik heb het al een paar jaar). En als het goed is komen er volgende maand weer 2 bij. Dat wordt dan de tr808 en tr909 (die zijn echt heel goed).

Ik vind trouwens die TAL versie van de 60 en de JP8 beter dan die van roland. De 60 omdat de tal versie net iets donkerder is en die jp8 is gewoon echt heel erg goed. Die van arturia is ook goed maar van TAL net een stapje beter en authentieker omdat je ook 2 parts hebt met een upper en een lower. En met de laatste tal update is ook de arp flexibel geworden en kan ook helemaal authentiek als de jp worden bespeeld met een limiet aan hoge noten enzo.
 
Niets voor mij, ik hou het voorlopig bij Korg, afrekenen, downloaden en geen gezeik van lidmaatschappen en verdere verplichtingen.
Verder heb je meteen alle! uitgebrachte cards tot je beschikking en regelmatig gratis updates. Maar natuurlijk ieder zijn/haar ding;)
 
Niets voor mij, ik hou het voorlopig bij Korg, afrekenen, downloaden en geen gezeik van lidmaatschappen en verdere verplichtingen.
Verder heb je meteen alle! uitgebrachte cards tot je beschikking en regelmatig gratis updates. Maar natuurlijk ieder zijn/haar ding;)
Ik ben met je eens dat Korg een stuk netter heeft gedaan maar regelmatig updates valt ook wel mee.Maar goed als het werkt, hoef je ook niet te updaten.
Wavestation, M1 en de Triton heb ik, waarbij de 1e 2 echt ancient zijn en alleen een GUI en OS compability upgrade hebben gekregen.
 
ik ben ook niet te vinden voor het Cloud Systeem van Roland, compleet onoverzichtelijk! heb wel lifetime keys voor System 1 en 8, maar voor rest geraak ik aan die site niet goed uit wijs.
 
Back
Top