Roland Cloud Juno 60 (en 106 Gratis ??? )

JUNO-60-Launch-NewsPage-Banner.png


Klopt het, dat de Roland Cloud Juno 60 en 106 gratis zijn ?? Of als je ingelogt bent met een free account ?

oww, ja,nee alleen gratis vandaag tot 17 mar... okey,

soit, de Juno 60 Is uit




 
Laatst gewijzigd:
Jandorie, de Roland cloud plugout functie werkt ook als het abbonement afgelopen is,,
Dan kun je de plugout gebruiken als library (maar niet als contoller) en om de desbetreffende plugout op de system-1 synth te zetten,,
tja,, Daar had ik nog ni eerder aan gedacht,,
 
Leuke toevoeging, maar ik hoor weinig verschil met de Juno-106 die er al in zat als je eenmaal de volumes gelijk zet (Juno 60 stuurt harder uit vanuit de DCO sectie lijkt). Juno 60 lijkt iets scherper/puntiger te klinken misschien, maar het is allemaal vrij marginaal wat ik zo in een eerste vergelijk hoor.
 
idd, en ja, ik hoor wel verschil bij de Juno 60 hpf switch tussen de 60 en 106,, dat klinkt wel met een PWM
 
ik vind die tal 60 versie beter eigenlijk na snel testen. veel meer growl of hoe je dat ook noemt
 
ik vind die tal 60 versie beter eigenlijk na snel testen. veel meer growl of hoe je dat ook noemt
tja, okey, maar de tal heeft geen hardware versie hé,,

k had veeeeeel eerder een system-1 moeten kopen, ipv de boutiques en de JDXi

k zou m'n System-1 en 100 presets willen sharen en mss zo nog meer presets via ruilen bekomen,,, want zelf een preset shop maken kan ik niet, en intresseert me ni echt,
k heb ook al presets gekocht,,

Het roland cloud abb is dan weer best duur,
k heb lifetime de system-1 en 100 maar gekocht, want elk jaar 200 euro lopende kosten betalen slik ik nog niet,
en een abb is teveel keus aan plugins, dat stoort als ik me er in één of twee wil verdiepen
 
je kan ook losse keys kopen als je er maar een paar hoeft. Ik heb die TAL 60 gewoon op mijn system8 keys gemapped, werkt net zo goed als met de Roland 60 variant (al is die standaard gelijk goed op de Sys8 gemapt)
 
met welke DAW gemapt ??

K heb enkele dagen de ajuno max for live plugins zitten mappen, maar ableton vergeet al die mappings,
 
Logic. Bij sommige plugin moet je hem dan eerst als preset in logic opslaan en dan, na inladen kan je door de synthpresets heengaan zonder dat de mapping verdwijnt, maar met die system8 (en ook de tr8s die ik puur als controller voor de 606/808/909 cloud plugins gebruik) is ie gelijk goed en hoef je zelf niets in te stellen, aardig ideaal. Voor mij is die system8 ook de beste midicontroller voor subtractieve synths op de markt. Alles heb ik erop gemapped staan werkt als een tierelier.
 
nog even verder zitten spelen met de roland 60 plug, maar klinkt toch wel weer lekker strak.
 
okey, cool !!
tja, een system-8 had ik effe in m'n aankoop-verlang lijst staan, maar k heb er geen plaats voor,,, en 'tis toch ook nog > 1000 euro

de system-1 was een no brainer na dat ik presets over en weer kon switchen tussen de ajuno en redominator,,
 
okey, cool !!
tja, een system-8 had ik effe in m'n aankoop-verlang lijst staan, maar k heb er geen plaats voor,,, en 'tis toch ook nog > 1000 euro

de system-1 was een no brainer na dat ik presets over en weer kon switchen tussen de ajuno en redominator,,
Ja die System8 staat ook echt als optie voor midicontrol in de plugin options bij mij (kweetniet of iedereen dat ziet wanneer je kijkt bij de plugin options). Nadeel is wel dat ik de HW system8 niet meer kan gebruiken omdat ik continu alle parameters override, dan is de sys8 part ook helemaal meeveranderd, gelukkig klinkt die plugin versie echt 100% als de HW versie. Dus de SW versie bedien ik met de HW variant :)
 
idd, en de hardware klinkt identiek of iets beter kwa echte synth audio kwaliteit, maar ik vind dat o-zo cool, een softsynth met hardware versie

Met de powercore virus en virus c had ik ook dat gevoel, maar da's iets onhandiger
De VirtualCZ en CZ-101 heb ik ook,,, da's ook cool maar k heb er nog ni zoveel mee bezig geweest, wegens teveel nieuw gerief ineens
 
Ik heb de Juno-60 nu i.pv de 106 in mijn System-8. Mocht ik daar spijt van krijgen is de 106 zo teruggezet.

Ik vind hem wel lekke klinkenr. De verschillen zijn niet wereldschokkend, maar de mogelijkheid te kiezen tussen de HPF's maken dat hij voor mij wel meerwaarde heeft.
 
Ik heb de 60 en 106 eens even vergeleken en voor mij de belangrijkste verschillen zijn dat de 106 een grotere range voor PWM heeft (wat een pluspunt is) en dat de 106 langzamere envelopes heeft. Voor pads zijn de envelopes van de 106 beter, maar voor pluck sounds/punchy basses heb ik weer liever de envelopes van de 60. Daarnaast klinkt het filter wat anders, maar heb (nog) niet een heel duidelijke voorkeur..

Uiteindelijk denk ik toch dat ik bij de 106 blijf, maar ga de komende tijd de 60 wel wat vaker proberen :)

Eigenlijk ben ik vooral blij dat ze überhaupt weer een plug-out hebben uitgebracht; dat geeft mij weer hoop op een Jupiter-6 en/of Alpha Juno plug-out :D
 
Zal wel aan mij liggen maar ik snap de ballen van de Roland Cloud.
Persoonlijk heb ik niks met abonnementen en gebruik-zolang je contributie betaald. Ik ben meer van afrekenen en downloaden
Ik heb interesse in de Roland xv5080 VST, kijkend op de Roland site zou ik deze vst kunnen gebruiken als ik"een Roland Ultimate membership aanga, voor 199 dollar/jaar exl. taxes.
Kan ik deze dan enkel gebruiken als ik on-line ben? Ik gebruik zelden een internetverbinding met mijn DAW computer om die ellendige ongewilde automatische updates te voorkomen.
Zou ik hem willen kopen dan zou me dit allereerst genoemde 199,- kosten maar wil ik hem vervolgens downloaden en blijven gebruiken, (ook nadat mijn abonnement is afgelopen) dan komt er nog eens 149 euro extra bij voor een lifetime key. Opgeteld dus 348 euro exl taxes ? Klopt mijn visie ? Ik hoor het graag want veel blijft mij onduidelijk .
De prijs bij Thoman blijkt 129, - ?
 
De subosc waveform op de 106 is phase inverted in vergelijking met de 6,60 , heel duidelijk merkbaar wanneer je subosc+saw speelt
De 106 heeft ook een low freq boost wanneer de hp volledig is gesloten
 
Zal wel aan mij liggen maar ik snap de ballen van de Roland Cloud.
Persoonlijk heb ik niks met abonnementen en gebruik-zolang je contributie betaald. Ik ben meer van afrekenen en downloaden
Ik heb interesse in de Roland xv5080 VST, kijkend op de Roland site zou ik deze vst kunnen gebruiken als ik"een Roland Ultimate membership aanga, voor 199 dollar/jaar exl. taxes.
Kan ik deze dan enkel gebruiken als ik on-line ben? Ik gebruik zelden een internetverbinding met mijn DAW computer om die ellendige ongewilde automatische updates te voorkomen.
Zou ik hem willen kopen dan zou me dit allereerst genoemde 199,- kosten maar wil ik hem vervolgens downloaden en blijven gebruiken, (ook nadat mijn abonnement is afgelopen) dan komt er nog eens 149 euro extra bij voor een lifetime key. Opgeteld dus 348 euro exl taxes ? Klopt mijn visie ? Ik hoor het graag want veel blijft mij onduidelijk .
De prijs bij Thoman blijkt 129, - ?
't is een hele boterham als je over de roland cloud aan't brainstormen bent,,
soit, ook de lifetime key moet elke maand verbinding maken met de roland server

k heb zelf maar gekozen voor een lifetime key voor de System-1 en 100,, maar dat begint pas de renderen na 11 maanden,, pfff
wel leuk van roland dat ze de 60 en 106 een maand gratis maken,,

"Roland cloud kost geld en blijft geld kosten" is mss de eenvoudigste stelling ..?
 
Het is vrij simpel, je hebt sowieso altijd een Roland Cloud account nodig, maar dat kost in principe niks.

Met een betaald abo krijg je afhankelijk van het bedrag dat je betaalt toegang tot de content die bij het abo hoort, variërend van een selectie tot alles.

Met een lifetime key hoef je geen betaald abo te hebben maar koop je in 1x het recht af om een bepaald instrument te mogen blijven gebruiken.

In alle gevallen zal er met bepaalde tijdsinterval contact gemaakt worden met de Roland Cloud server voor activatie en/of authenticatie.

Dus voor degenen die er om wat voor reden dan ook voor kiezen om hun DAW in een internetloze bubble te draaien zullen er weinig aan hebben.
 
Back
Top