15vac adapter

kris renton

New Beat terrorist
Lid sinds
8 juli 2004
Berichten
412
Locatie
Merchtem
Heeft er iemand een link voor een 15 of 16v ac adapter? Ik ben een yocto2 aan het bouwen en kan er geen vinden helaas via de courante kanalen...
 
alvast bedankt voor de tips, zoeken op thorens 15v gaf me ook wat opties via amazon. Binnenkort ga ik even naar de kringwinkel, maar ik ben in de lokale nog geen adapters zien liggen.
 
Adapters voor DC kom je vaker tegen, een mogelijkheid is om een DC-adapter te nemen die 15-16V AC geeft vanaf de trafo aan de secundaire kant en de spanning daarvan af te nemen. Zie plaatje, het zal er vaak ongeveer zo uitzien. Neem de spanning vanaf de trafo en de rest kun je eventueel verwijderen.

WW.jpg
 
Voor mijn yocto gebruik ik 15vac van de kringloop.. vandaag was ik er, hadden er nog.. eentje reserve mee voor 1,5 euro. Mag je overnemen van me als je er niet aan uitgeraakt
 
De kringwinkels hier in de buurt hebben geen adapters...misschien iets Belgisch of zo. Dit weekend zie ik nog even een vriend die wat adapters had liggen, als dat niks is ga ik graag op het aanbod in Rvooh.
 
De kringwinkels hier in de buurt hebben geen adapters...misschien iets Belgisch of zo. Dit weekend zie ik nog even een vriend die wat adapters had liggen, als dat niks is ga ik graag op het aanbod in Rvooh.

Ja zo heb ik ook eens naar de kringloop gebeld of ze adapters hadden, kennen ze hier precies niet ;) ... dan op heist o/d berg rommelmarkt eentje gevonden ... maar das nu ook geen optie meer denk ik :(

Ik zie dat de Sherman filterbank 15V AC (500mA) is en die hebben ze bij Schneidersladen, misschien dat Herman je er zo ook wel ééntje wil opsturen als ze voldoende A hebben voor de Yocto ... goedkoop zijn ze wel niet ...

Schneidersladen Berlin - Modulare Synthesizer
 
Adapters voor DC kom je vaker tegen, een mogelijkheid is om een DC-adapter te nemen die 15-16V AC geeft vanaf de trafo aan de secundaire kant en de spanning daarvan af te nemen. Zie plaatje, het zal er vaak ongeveer zo uitzien. Neem de spanning vanaf de trafo en de rest kun je eventueel verwijderen.

Bekijk bijlage 3806635
Moet je wel een oude vinden zo'n grote klont, tegenwoordig zijn ze voorzien van smps, dus zonder trafo.
 
ik ben weer op zoek, bij het testen van mijn yocto (bijna 8/08) is mijn kringwinkel 15 vac niet meer tot leven gekomen. Kan ik hiervoor een reserve adapter van de sherman gebruiken? lijkt me ook een 15 vac adapter te zijn.
 
die van het kringloop is kapot? zeker? zo'n dingen gaan echt niet vaak stuk
heb je een volt meter?

idd die van sherman gaat ook wel gaan, niet zeker of de connector past, kan ik eens proberen (heb ook sherman en yocto)
 
Volgens de aanduiding van m'n fluke multimeter is hij helaas stuk, hij heeft tot enkele weken terug wel gewerkt. Het zou fijn zijn om even te testen of die werkt met de yocto. Alvast bedankt!
 
Back
Top