Mutable Instruments Beads

beads3.jpg



Beads is a reinvention of Mutable Instruments’ Clouds.

The concept is the same, live granular processing of an incoming audio signal, and the labels on the panel remain familiar...

 
Gaaf ding, mooie update! Prijs is ook nog vrij schappellijk, gezien de populariteit van de voorganger.
 
En zo goed als uitverkocht...
Zo goed als? Ik kon er gisteravond al niet meer aankomen, sites die beweerden het beschikbaar te hebben waaronder MIDI Amsterdam hadden feitelijk al niets meer :(
 
Cool, toevallig afgelopen week een Typhoon besteld. Geen wonder dat MP volstond met div. Clouds varianten zoals Monsoon....
 
Ziet er leuk uit maar heb nog niet het gevoel dat ik deze wil hebben als vervanger voor mn monsoon. Ik zou dan teveel missen wat ik nu juist gaaf vind (resonator, spectral mode, etc) en vond de standaard modes niet zo heel veel anders. Misschien veranderd dat inzicht nog met andere filmpjes of zelf spelen...
 
Dankzij een vriendelijke/attente winkel/handelaar, hangt er nu één in mijn rack.

Van de V1 heb ik een 8hp versie. Helemaal vrienden heb ik er nooit mee kunnen worden, oa. door het formaat. Kammerl firmware is bij mij favoriet (spectrale shizzle).

Wat ik tof vind aan deze (Beads) versie, is dat deze ook als "voice" (standalone) is te gebruiken. Attenurandomizers zijn een innovatief concept en ben erg blij met nerovetsrethca afspelen.

Positief dat de zelfkritiek van de maker en de "kritiek" op de gebruikers van de vorige versie, in dit product hebben geresulteerd.
 
Ziet er leuk uit maar heb nog niet het gevoel dat ik deze wil hebben als vervanger voor mn monsoon. Ik zou dan teveel missen wat ik nu juist gaaf vind (resonator, spectral mode, etc) en vond de standaard modes niet zo heel veel anders. Misschien veranderd dat inzicht nog met andere filmpjes of zelf spelen...
Dat gevoel heb ik ook.
 
Back
Top