Vet man, ik zet hem nog een keer ietjes harder op. Die open hats die er eigenlijk te hard in komen, heeeeerlijk :okdan:
 
mischien moet je de bas (die in je laatste versie wat minder "Wide" is) mixen met een stukje "Wide" bas. Zo dat je toch ook dat spacey bass gevoel behoud en niet te "mono" blijft.
 
Lekkere track, toch nog wat comments
1-2-3-4 > Niet doen.......
de timing van de weh weh weh pitched vocal op 1.34 zit er niet strak in, hij hakkelt er naast.

Verder draagt het gitaarje wel de track, doet me denken aan Robin Schultz sugar.
 
inderdaad 1-2-3-4... niet doen, lijkt te passen als je de muziek maakt, maar als je anders luistert klopt het gewoon niet....
 
Zit ff snel door de draad te lezen, volgens mij heb je alles gefixed, luister nu over mijn headpones en ik hoor niks dan goeds :D. Fijne track hoor!
 
helemaal goed nu!

Dank, enige wat ik me afvraag is of het niet beter is om de bas onder die gitaren (vooral de 2e) anders te laten lopen.
Er zit toch nog iets in wat stoort ookal is die frequentei een stuk teruggedraaid.
Nu blijft de bas in Bm doorlopen terwijl de gitaren van grondtoon veranderen maar net zoals late bij de arps loopt hij daar bij die toonveranderingen mee
 
Een beetje wringen is niet erg, als alles mee loopt wordt het ook zo “band in a box”
anders gewoon even experimenteren met een andere toonhoogte uit de Bm ladder.
 
Ik heb nu ook het stereobeeld aangepast en alle troep dat uit fase stond weggehaald. Er zijn nu minder conflicterende frequenties en ik denk dat de mix nu beter in balans is maar ik heb niet het idee dat het te clean geworden is. Ook klinkt de mix nu goed in mono wat belangrijk is voor de streaming services omdat die vaak op mono speakers worden afgespeeld. Het is voor het eerst dat me bezig houd met mid-side EQ. Super leerzaam en voortaan ga ik hier al bij mijn mix rekening mee houden in plaats van op het laatst bij de mastering.
 
Back
Top