mischien moet je de bas (die in je laatste versie wat minder "Wide" is) mixen met een stukje "Wide" bas. Zo dat je toch ook dat spacey bass gevoel behoud en niet te "mono" blijft.
Lekkere track, toch nog wat comments
1-2-3-4 > Niet doen.......
de timing van de weh weh weh pitched vocal op 1.34 zit er niet strak in, hij hakkelt er naast.
Verder draagt het gitaarje wel de track, doet me denken aan Robin Schultz sugar.
Gaaf zo veel positive reacties!
1,2,3,4 heb ik er uit gehaald. Met wat tegenzin in eerste instantie maar ik denk inderdaad dat het beter is zonder die gimmick.
Dank, enige wat ik me afvraag is of het niet beter is om de bas onder die gitaren (vooral de 2e) anders te laten lopen.
Er zit toch nog iets in wat stoort ookal is die frequentei een stuk teruggedraaid.
Nu blijft de bas in Bm doorlopen terwijl de gitaren van grondtoon veranderen maar net zoals late bij de arps loopt hij daar bij die toonveranderingen mee
Een beetje wringen is niet erg, als alles mee loopt wordt het ook zo “band in a box”
anders gewoon even experimenteren met een andere toonhoogte uit de Bm ladder.
Ik heb nu ook het stereobeeld aangepast en alle troep dat uit fase stond weggehaald. Er zijn nu minder conflicterende frequenties en ik denk dat de mix nu beter in balans is maar ik heb niet het idee dat het te clean geworden is. Ook klinkt de mix nu goed in mono wat belangrijk is voor de streaming services omdat die vaak op mono speakers worden afgespeeld. Het is voor het eerst dat me bezig houd met mid-side EQ. Super leerzaam en voortaan ga ik hier al bij mijn mix rekening mee houden in plaats van op het laatst bij de mastering.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.