Intellijel .. Metropolix

Something new from Intellijel: Metropolix
cc2c008188964ca267bee31af40203b17fcb9f8b_2_500x500.jpeg


Intellijel, een Canadese fabrikant van Eurorack-modules, bekend van de Rubicon- en de Shapeshifter-modules, zal iets nieuws uitbrengen. Op het youtubekanaal van Loopop zal vanavond om 19:00 de presentatie plaatsvinden.





 
Laatst gewijzigd:

Metropolix: Multitrack, Performance-Oriented Pitch, Gate and Mod Sequencer​


Het is.. een sequencer. Een opvolger van de populaire Metropolis.


Capture.PNG
 
Laatst gewijzigd:
De Metropolis/x is de enige sequencer waar ik ooit GAS van heb gekregen
 
Ik was zo weg van de Metropolis dat ik een poor man's versie geschreven heb in software. Gewoon standalone ding dat plus minus de juiste behaviour heeft en via MIDI naar buiten stuurt. Kon de timing niet super-scherp krijgen (heb dit in Java geschreven..), waardoor ik het projectje dan maar opgegeven heb. Hardware bezitten zou veel aangenamer zijn (maar heb nul Eurorack, dus... een klein rack kopen alleen om een enkele module in te steken, daar begin ik toch niet aan).
 

Attachments

  • Screen Shot 2021-02-17 at Wednesday 17 February 2021.png
    Screen Shot 2021-02-17 at Wednesday 17 February 2021.png
    463,3 KB · Bekeken: 168
Leuk projectje. Het zou best leuk zijn een soort Reaktor voor sequencers te kunnen gebruiken.
 
Leuk projectje. Het zou best leuk zijn een soort Reaktor voor sequencers te kunnen gebruiken.

Grappig. Heel heel heel lang geleden heb ik een midi sequencer dingetje in elkaar gehacked in Node.js (code is echt sub prototype level), maar.. idee was om een sequencer te bakken die als API gebruikt kan worden. Dingetje bestaat uit twee delen; 1) de API zelf (zeer spartaans, ik geloof REST, maar stuurt wel netjes midi uit) en 2) een in elkaar geflansde interface (iets met canvas, piano roll en 'clip launch' view).. Mocht iemand het leuk vinden er eens over te sparren – altijd leuk. Disclaimer; ik heb al jaren geen letter code geschreven (maar snap het nog wel hoor). Voor de liefhebber: chris-warp/apiseq

Oh ja, geen read.me natuurlijk. Uit mijn hoofd;

– npm install
– bower install (juist, ouwe meuk)
– node index


Ook geen error handling of whatsoever, dus als je 'm zonder midi interface start, crasht de boel (maar zonder midi interface heb je er ook niks aan). Goeie kans dat allerlei dependencies hopeloos verouderd zijn.

Nou doei.
 
Laatst gewijzigd:
Deze gaat op het verlanglijstje! Is gelukkig maar één letter aanpassen aangezien de Metropolis er al op stond. :D
 
Step by step is een leuk boek over sequencers in max/msp , aan te raden en goed te volgen.
 
Het lijkt mij een mooie module. Voorlopig blijf ik sequencen met de Octatrack icm Poly2. Minder intuïtief dan deze Metropolis.
 
Mjah, veel verbeteringen ten opzichte van de Metropolis. Nog een paar van dit soort revisies en het komt in de buurt van wat de Westlicht Performer al lang kan.
Ondertussen wacht ik op de levering van een Metropolix. Maar heb mijn ogen al laten glijden over de docs / cad files van de Westlicht. Eerst wat andere modules solderen ( liggen al op me te wachten ). Wat kan de WP dan zoveel beter ( of al zoals je zegt ) dan de Metropolix?
 
Back
Top