R.I.P. Rupert Neve...

De man die dankzij z'n superbe uitvindingen zoveel kleur aan muziek gaf is niet meer... =(


Cheers,
Exo. :mega:
 

Attachments

  • rupert-sept-12.jpg
    rupert-sept-12.jpg
    154,5 KB · Bekeken: 7.921
Dit is een grapje!
 
Mmm nee dus!
Dat is toch wel erg jammer. Gecondoleerd
 
Een docent van mij zei eens "elektronici worden niet oud", maar er zijn dus uitzonderingen. Dat geeft hoop.

Maar natuurlijk is het een verlies.
 
Zeer spijtig en jammer, maar wat een mooie leeftijd en wat een enorme nalatenschap heeft deze man op de wereld gezet! R.I.P. Mr. Neve.

Totaal niet synth gerelateerd, maar kijk eens naar de docu Sound City uit 2013 van Dave Grohl. Daar komt meneer Neve ook nog even in aan het woord.
 
Weer een grote naam ... Ben zelf nooit verder gekomen dan een Neve koptelefoonversterker. Mooi spul allemaal, lekker duur ook.
 
Totaal niet synth gerelateerd, maar kijk eens naar de docu Sound City uit 2013 van Dave Grohl. Daar komt meneer Neve ook nog even in aan het woord.

Mooie docu is dat, Neve is een begrip op het gebied van studio's en mengtafels.
Als ik hetme goed herinner werd de mengtafel van hem die voor oa Dark side of the Moon werd gebruikt een paar jaar geleden nog voor een aardig kapitaal verkocht.
Harrison mixbus is geloof ik ook een beetje op Neve mengtafels gebaseerd.
 
Ik ga zeker nog een Neve mic pre kloon bouwen.
Kopen vind ik een beetje duur. Al hoewel mijn Adl600 was nieuw ook 3000 euro.
Maar ja staat gedn neve op daarom voor 800e kunnen kopen.

Dave Grohl heeft de Neve 8028 mixer van Sound City Studio's overgenomen.
 
Rupert Neve was een levende legende. Over de doden niets dan goeds, over de kwaliteit van het enige product met zijn naam dat ik gekocht heb weinig goeds: mijn peperdure Portico 5042 bandsimulator ging na een paar sessies al pruttelen. Ik was niet de enige met dit probleem, wel was mijn garantie verlopen. Er blijkt een partij met inferieure onderdelen aan de aandacht van de kwaliteitscontroleurs te zijn ontsnapt. Dat zou onder de directe leiding van Neve niet zijn gebeurd. Die onderdelen moest ik laten vervangen en eenmaal thuis werkte hij weer als vanouds. Hopelijk blijft hij stabiel want tijdens de test bij de reparateur was hij dat niet.
 
Back
Top