Expanding Your Mind Hurts - Entanglement Exposure (additve -> spectral -> granular/spectral)

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.467
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
step treatment. een schets gemaakt in meerdere stappen, in meerdere programma's. de beschrijving staat op de soundcloud pagina voor de liefhebbers, wanneer onduidelik, eigenlik zou het ook leuk zijn alle stadia te kunnen laten horen, maar goed... my own magic... of is het wel zo magical... het is wel een "toonbeeld" van hoe je kunt werken met meerdere programma's, en veel kunt bereiken. uiteindelik kan de 'source', voor immens veel nieuwe sounds gebruikt worden. alle stadia opnieuw doorlopen, of de eerste overslaan. (och de stadia: reason 11 suite, spectra additive synt + harmbode frequency shifter + pulveriser een loop; dan spectralayers pro 7; spectraal "gesneden" sample van 12 sekonden; en en deze sample geïmporteerd voor een live performance met Granurise, Granular én Spectral... presets from scratch..)

dus veel bewerking/programma's, uiteindelik een live performance in Granurise;

 
O, gij software alchemist! Mooi dat je uiteindelijk wel op een live performance uitkomt. Dat vleesch ende bloet tog onsch dezen geluyden ende klancken brengt. :)
 
Wat een geluiden weer. Ik moet dit eigenlijk niet luisteren op dit tijdstip, met de koptelefoon op lijkt het op een machine in een ufo die experimenten uitvoert op de mensheid. Buitenaards klinkt het dus. Erg mooi gedaan dit. Je bent lekker bezig met je Sounds, ze worden steeds slechter definieerbaar, in de positieve zin van het woord dan!
 
O, gij software alchemist! Mooi dat je uiteindelijk wel op een live performance uitkomt. Dat vleesch ende bloet tog onsch dezen geluyden ende klancken brengt. :)

:D :beard: , granurise dwingt je tot live performance, kan zijn 'state' niet opslaan. heeft zijn nadelen, maar eigenlik merk ik vooral voordelen nu op. kan anders worden. maar het heeft zeker wat, al doe ik dat tevens in DAW's, waar ik wél kan ingrijpen. soms...

maar live performances doe ik steeds en steeds meer, ook met andere 'synths', wel als basis voor nummers.
goed..

vleesch ende bloet!!! dank!

Wat een geluiden weer. Ik moet dit eigenlijk niet luisteren op dit tijdstip, met de koptelefoon op lijkt het op een machine in een ufo die experimenten uitvoert op de mensheid. Buitenaards klinkt het dus. Erg mooi gedaan dit. Je bent lekker bezig met je Sounds, ze worden steeds slechter definieerbaar, in de positieve zin van het woord dan!

betrapt! inderdaad voer ik talloze ekspirementen op de mensheid uit. jullie zitten in mijn lab...

dank! ik wil er nog steeds meer en meer mijn eigen zwaai aangeven, met als doel het videodrome-signaal...............


Haunting, wat een sfeer zeg. Goed gepield met je gear. Inventief brein :)

Veel succes en sterkte met alles wat je doet.

Liefs,

Jan.

dank, jan! ja, lekker hoe dit gestapeld is, en kan nog veel bewerkt worden. heb soms de neiging 1 basis te nemen en daaruit alle bewerkte geluiden of veel geluiden voor een song te gebruiken.

liefs!!


Dit klinkt inderdaad erg experimenteel.
Vind het erg knap zoals je dit hebt gemaakt en hoe gelaagd dit ook allemaal klinkt.

ik begin steeds meer kontrole te krijgen over granurise, het in stappen opbouwen dat lukte al, het toepassen, in allerlei programma's is de uitdaging (ik haat dat woord! maar goed, we gebruiken het maar...).

ik ga weer terug naar de spectra... eens kijken wat ik met ding kan, zonder stapelen. ook eens leuk, dan alleen stapelen...
 
Back
Top