Alexander Scriabin - Prelude Op. 2 No. 2

Bahamut

yip yip
Lid sinds
28 mei 2002
Berichten
3.275
Locatie
Nijmegen
De volgende piano miniatuur van Scriabin. Een wonderschoon stukje muziek. A fleeting moment, als een zucht...
Ook deze opnieuw aangeleerd, na Alexander Scriabin - Etude Op. 2 No. 1 en Alexander Scriabin - Prelude Op. 11 No. 1
Ging lekker snel deze keer, de bladmuziek staat op één A4tje en het is niet bijzonder moeilijk om te spelen. Maar... ook weer niet zo makkelijk als het misschien lijkt.
 
Scriabin hoor je in mijn beleving niet zo vaak. Misschien lijkt het niet zo moeilijk om te spelen, maar uiteindelijk gaan dit soort stukjes over kleur en expressie en dat is toch altijd veel moeilijker dan verwacht.
Dus mooi gedaan hoor. Hier nog een goed bedoelde tip voor andere makkelijk klinkende miniatuurtjes (maar o zo moeilijk qua intonatie). De Sea Idylls van Walter Carroll: Sea Idylls for Piano
 
mooi, zeker mooi. en scriabin luister ik te weinig, merk ik. ik houd erg veel van klassiek muziek, uit alle tijden, ook de moderne, van bach naar schönberg en later (varése, stockhausen, en arvo part natuurlik... o ja, erik satie..)..
goed.

mooi gespeeld, komt erg diep binnen.
 
Back
Top