OPCODE MidiEngine 8Port/SE

Paul1962

Nieuwkomer
Lid sinds
2 februari 2021
Berichten
7
Locatie
Amsterdam
Heb dit oude bakbeest voor weinig kunnen krijgen. Volgens beschrijving is deze als standalone patchbay te gebruiken, maar de handleiding helpt me niet erg veel verder. Idee was om mijn midisignalen met dit ding te routen, zodat ik niet telkens kabels hoef te wisselen. Iemand ervaring met dit ding (als standalone oplossing in mijn hardware setup)?
 
De Opcode studio64 kan je configureren via pc/mac. Zal je wel ergens de opcode software vandaan moeten halen.
Zal bij die midiquest ook wel zijn verwacht ik.
Succes!

Tip: Motu MidiTimepiece2 of AV zijn fijne midi routers/filters en die zijn op het frontje in te stellen.
 
Ik heb er ook nog eentje, en op gearslutz is een uitgebreid topic om hem aan de praat te krijgen.

en ja, je kunt hem als standalone patchbay gebruiken, maar je moet de 'presets' daarvoor wel met de computer erin krijgen. Probleem 1 is dat je hiervoor een parallele poort nodig hebt. Er zijn daarvoor kaartjes beschikbaar (of usb conversters) maar de software is wat kieskeurig welke chipset exact wel werkt. Daarnaast heb je dan 64bits drivers nodig, de earthvega drivers werken hiervoor wel met wat haxx, in het gearslutz topic zijn ze downloadbaar gemaakt.
 
Dank BIAM en nomore. Ja, dit was waar ik bang voor was, dat ik de computer nodig heb om de presets voor elkaar te krijgen. Ik ga zoeken naar de hard en software. Thanks!
 
Kan je hier iets mee ?

 
Kan je hier iets mee ?

Dank je wel audiocollega
Had daar al eens naar gekeken, die driver lijkt nergens meer te vinden, en de schrijver ervan lijkt van de aardbodem verdwenen.
 
Back
Top