Dreamscape - Chapter 1 (voltage modular music project)

Alterex

overdreven/overdrive
Lid sinds
4 augustus 2003
Berichten
800
Locatie
Bleiswijk
Hi all!

In november 2020 deed ik een oproepje op de voltage modular user forum op facebook of iemand het leuk zou vinden aan een project mee te werken. Uiteindelijk hebben een vijftal heren (inclusief ikzelf) onafhankelijk van elkaar stukjes muziek gemaakt in Voltage Modular in c-har-min en 128 bpm. Mijn doel was een uur, we hebben 14 minuten gered met z'n vijven. Ook @vink was van de partij!

Leuk project, ik wist echt niet wat ik kon verwachten. Het is naar mijn gevoel uitgepakt zoals ik had gehoopt.

Ik heb zo-even het eind product op soundcloud geplaatst. De mix is niet fantastisch, maar goed - enjoy the journey: daar gaat het mij meer om.

Het is niet een nummer, meer een 'trip', een compositie een kunstproject? :)

Hoofdstuk 1, hopelijk komt er ook een hoofdstuk 2.

 
Wow, deze is mooi, prachtige soundscapes. Die bass is heerlijk. En ja, als @vink meedoet is het altijd kunst. :)

Proficiat allemaal!

Gloomy :)
 
yeah @Alterex! ik was al enthousiast, goed gedaan, meer dan. de kick lijkt nu meer in balans (luister nu wel op een cheap headphone, die dingen redelik weergeeft).

erg goed in elkaar gezet, met wat je hebt 'verzameld'. sterk, sterk nummer, en inderdaad de soundscapes, mooi gebruik van stereo (stereo is een effekt...). erg mooi gebruik.

@e-Gloomy-nations , mijn bijdragen zijn minimaal, ik heb op het laatst wat kunnen aanleveren. maar ze zijn er mooi in verwerkt. dit is echt een samenwerking van 'velen', maar gedreven door @Alterex , hij heeft dit nummer werkend gekregen, op een krachtige wijze.

Full Frontal Voltage Modular!

(al op het cherry audio forum gezet? zit je op KVR?)

hoop op een chapter 2, heb al met de tb-303 zitten eksprimenteren, door een moog ladder filter (denk dat het de moog is...).
dat terzijde;

eerste dit; chapter 1! bedankt nog dat je dit opzette! en zie; het resultaat is op zich sterk én een erg goed voorbeeld van wat je met VM kan, betere voorbeelden heb je amper... meestal valt dat toch in kategorie; standaard. dit is niet standaard..
 
@vink was zeker tof! Chapter 2 gaat zeker volgen. Ik geef het nog even een paar maanden en dan de volgende. Ik denk aan wat sneller 145 bpm of zo 😁
 
Back
Top