Interessante sessie met Susan Rogers, studio engineer van o.a. Prince

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
4.938
Locatie
Primark City
Interessante sessie met Susan Rogers, studio engineer van oa Prince. Ze vertelt over de drive/karakter/attitude die je moet hebben om een succesvolle muzikant te zijn.. Rauwheid vs gepolijste sound, onbevangenheid, muziek maken voor je doelgroep etc. Geen technisch in-depth gelul over welk type compressor, mixing desk etc, maar prakische tips over 'het muzikant zijn'.. Down to earth en very boeiend!

 
Laatst gewijzigd:
Was leuk om te kijken zo in de morgen met een bakkie.

Er is een sectie waarin ze naar 2 dudes gaat om te leren wat muziek nu eigenlijk is.
2 muziek masters, gratuated etc die uiteindelijk terug gaan naar hoe een 3 jarig kind speelt.
Wij mijn muziek partner, sessie muziekant, jazz guitarist en conservatorium geleerde zijn tot een zelfde punt gekomen.

Mijn kleine meid speelt wel eens op haar kleine Yamaha piano terwijl ik Jazz lp's speel.
Haar random getokkel klinkt echt tof.
Bottom line hier is het hele idee van nivea laten varen en werk aan je ideeen van binnen uit.
Analyse heeft geen plaats in het creeer/schrijf process.
Muziek 'speel' je en Muziek 'werk' je dus niet. Spelen is wat veel volwassen dus vergeten wat dat is.
Bij kinds spel zijn er geen regels en zijn alle combinaties mogelijk. ;)
 
ja als kind heb je nog geen weet van wat kan en wat niet kan.. je doet dingen gewoon... Als je ouder wordt laat je je denk ik meer beperken.. Je denkt teveel na..
Slim om je dochter alvast kennis te laten maken met muziek.. Ik zou denk ik veel profijt hebben gehad van muziekles of instrumenten als kind...
 
Ik heb een tweeling en toen ze nog baby waren was een liedje op de gitaar zingen een van de manieren op het huilen te stoppen.
Heb ook heel veel klassiek en jazz voor ze gespeeld. Ze kunnen nu al op de juiste toonhoogte zingen. Hannah kon dat al op haar 1.5e jaar.
Maar ja verder aan hun of ze er later wat mee gaan doen.

Idd nadenken is het grote probleem. Gewoon mee stoppen en lekker maken en spelen als een kind. Die denken echt niet 'wat zou een ander van mijn spelen vinden' :)
 
Back
Top