2 verschillende acid machines moeten tegelijkertijd 2 verschillende patterns spelen...

Bibeaux

Stamgast
Lid sinds
11 mei 2020
Berichten
144
Locatie
Heerhugowaard
Maar dat doen ze niet.... ze lopen wel perfect sync, dat dan weer wel 😄

Hoe fix ik dat? Heeft dat te maken met het midi kanaal?

Gaat om een set up met verschillende drumcomputers en synthesizers, allemaal verbonden met midi kabels.
 
Ik heb nu alles op aparte kanalen.

Op volgorde van MIDI treintje:
RD-8 = 5 uit
TD-3 = 1 in / 2 uit
RD-6 = 3 in / 4 uit
Roland TB-03 = 6
Roland JU-06a = 7

Alle Behringer Gear loopt sync, maar vanaf Roland loopt niets meer mee...?

Wat doe ik verkeerd?
 
Midi Uit gaat niet zomaar doorsturen wat er binnenkomt op de In.
Midi Thru wel, als je dat hebt
Sommige apparaten hebben ook een instelbare "soft" thru zodat je de uit kan gebruiken

Overigens, waarom je input en output channels ander kanaal? 1 kanaal per toestel gebruiken.
En lees je een beetje in want dit is echt wel basiskennis :)
 
Je moet de manual checken. Kijk hoe je spullen laat luisteren naar clock extern. Midi slave dus. En niet int clock.
 
Ik heb de manuals er bij gepakt en ben al een heel eind gekomen vind ik :) De meeste gaan perfect sync, dus dat is stap 1.
Maar toch lijk ik iets verkeerd te doen, omdat de twee acid bakken nog steeds hetzelfde pattern geven.

Overigens, waarom je input en output channels ander kanaal? 1 kanaal per toestel gebruiken.
Dat wist ik dan weer niet, tnx!

En lees je een beetje in want dit is echt wel basiskennis :)
Slowly getting there! Mede mogelijk gemaakt door Synth forum...
 
Waarmee stuur je de patterns en de clock? En heb je door wat het verschil tussen out en thru is? Dat is namelijk erg belangrijk. Out stuurt uit wat je met het aparaat zelf doet. thru stuurt alle midi door dat binnenkomt via de in. Wat binnenkomt gaat dus NIET naar uit. De TD-3 heeft bijvoorbeeld geen aparte THRU en zal je dus in de instellingen moeten zorgen dat de OUT ingesteld staat als THRU. Bij de roland tb-03 kan dit volgens mij niet, dus die kan alleen maar aan het einde van je 'treintje', net zoals die ju-06a als ik me niet vergis. Als je vanuit Ableton (of een andere daw) werkt kan je ervoor kiezen een of meerdere apparaten via usb midi aan te sluiten.
 
Out stuurt uit wat je met het aparaat zelf doet. thru stuurt alle midi door dat binnenkomt via de in. Wat binnenkomt gaat dus NIET naar uit. De TD-3 heeft bijvoorbeeld geen aparte THRU en zal je dus in de instellingen moeten zorgen dat de OUT ingesteld staat als THRU.

Dat wist ik dus niet, dus tnx voor de telichting.
Bij de roland tb-03 kan dit volgens mij niet, dus die kan alleen maar aan het einde van je 'treintje', net zoals die ju-06a als ik me niet vergis. Als je vanuit Ableton (of een andere daw) werkt kan je ervoor kiezen een of meerdere apparaten via usb midi aan te sluiten.

Ik ben gaan spelen met de instellingen in de TB-03 én de JU-06a en tot mijn grote vreugde heb ik het voor elkaar: alles is in sync :okdan:
Tevens spelen de TD-3 en TB-03 verschillende patterns, dus ik ben voorlopig heel content. Ik zal de instellingen nog eens goed bekijken voor toekomstige aanpassingen.

Additionele vraag omtrent het 'maken van een treintje met midi': is het te zeggen wat de maximale lengte is van de trein en het doorpingen van het midi signaal?
 
normaal tipt met max 2 lussen. Maar het maakt vast niet zo uit voor pads, veel meer voor percussie en bass.
probeer eens, misschien is die vertraging net lekker :D
 
Back
Top