Quantum Tunneling

CreOn

Alles naar de knoppen....
Lid sinds
6 februari 2002
Berichten
1.150
Locatie
Terneuzen
Hallo leden.
Na mijn deelname aan het contest heb ik de tips and tricks ter harte genomen.
De sequence, waar veel over gesproken werd, is licht aangepast. Te aanwezig, te constant, weinig variatie waren enkele opmerkingen hierover.
Toch heb ik er niet veel aan veranderd. Zelf vind ik het wel wat hebben en een mooie tegenhanger ten opzichte van de lange akkoorden.
Het heeft alles met smaak te maken en er waren ook leden die minder erg vonden.
Diezelfde sequence zaten ook nog wat noten in die niet stemden met de rest. Scherp opgemerkt door enkele van jullie.
Mijn gehoor is blijkbaar niet zo ontwikkeld dat het me opviel. Voor rest zit er nu ook wat meer laag in en heb ik de melodie op het laatst, alvorens hij uitfade, nog een draai gegeven.
Om beetje meer naar een einde toe te werken zeg maar.
Dus als jullie zin hebben mogen jullie nog eens luisteren en uiteraard opmerkingen delen.
Hopelijk zitten er nu geen noten meer in die niet stemmen met de rest. Anders moet ik toch echt een ander hobby gaan zoeken. :D
Thx for listening, fijne dag.

 
Thanks 👍🏻
 
Hoi. Welke synth gebruik je hier voor de lead? Je hoeft nog geen andere hobby te gaan zoeken :)
 
:D Gelukkig maar. De andere hobby zou me nog meer geld kosten. Ik had de lead eerst gemaakt op de Roland D550. Het is je waarschijnlijk wel opgevallen dat gaandeweg het nummer de filter van de lead steeds verder opent. Bij de D550 kreeg ik dat niet echt lekker voor elkaar, het werd nogal "schreeuwerig". Dus heb ik de VST Spire (van Reveal Sound) er voor gebruikt. Verder is de JD-990 gebruikt voor de pads, de DSI Pro2 voor de sequence (was eerst Doepfer modulair), de Subsequent37 voor de bass, de drums uit Logic zelf (gelayerd met wat geluiden uit de TR-8S).
 
Back
Top