• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer en krijg je ook geen email als je je wachtwoord probeert te resetten?
    Neem dan even contact met ons op.

• Als lid van Synthforum kunnen we uren praten over synths en aanverwante zaken. Waar het uiteindelijk natuurlijk om gaat is het maken van muziek. Heb je iets gebrouwen, geproduceerd, gecomponeerd of ingespeeld wat je graag wilt delen met de rest van de community, dan is dit de juiste plek om dat te doen. Ben je trots op het resultaat of wil je suggesties voor verbetering, post dan hier je track. Wil je alleen luisteren en opbouwende kritiek geven? Dat kan ook.

Er zijn twee manieren om je track te plaatsen:

1. Via de uploadmogelijkheid die Synthforum biedt. Het mp3 bestand mag dan niet groter zijn dan 20 MB. Maak een nieuwe thread aan en klik links onder het bericht op "bestanden toevoegen". Kies na het uploaden voor "Insert". Alleen dan wordt de audio player in je post zichtbaar.

2. Via een externe site. Er bestaan verschillende sites die ruimte bieden om je muziek te hosten. Je kunt in je bericht een link naar je track plaatsen. Omdat Synthforum de soundcloud link automatisch omzet in een player, gaat hier de voorkeur naar uit. Je hoeft dus verder niets te doen, alleen de link naar je track in je post plakken.

Let op: Wanneer je track op SoundCloud op "private" staat, verschijnt er geen player, maar blijft alleen de link over.

Een veelgebruikt alternatief is YouTube. Heb je je muziek op je YouTube kanaal gezet, dat kun je je clip embedden door simpelweg een link te posten. Daarna wordt de YouTube player automatisch embed in je post. Dit geldt ook voor video's van bijvoorbeeld Facebook en Vimeo.

Heel veel succes en plezier gewenst!

Quantum Tunneling

CreOn

Alles naar de knoppen....
Hallo leden.
Na mijn deelname aan het contest heb ik de tips and tricks ter harte genomen.
De sequence, waar veel over gesproken werd, is licht aangepast. Te aanwezig, te constant, weinig variatie waren enkele opmerkingen hierover.
Toch heb ik er niet veel aan veranderd. Zelf vind ik het wel wat hebben en een mooie tegenhanger ten opzichte van de lange akkoorden.
Het heeft alles met smaak te maken en er waren ook leden die minder erg vonden.
Diezelfde sequence zaten ook nog wat noten in die niet stemden met de rest. Scherp opgemerkt door enkele van jullie.
Mijn gehoor is blijkbaar niet zo ontwikkeld dat het me opviel. Voor rest zit er nu ook wat meer laag in en heb ik de melodie op het laatst, alvorens hij uitfade, nog een draai gegeven.
Om beetje meer naar een einde toe te werken zeg maar.
Dus als jullie zin hebben mogen jullie nog eens luisteren en uiteraard opmerkingen delen.
Hopelijk zitten er nu geen noten meer in die niet stemmen met de rest. Anders moet ik toch echt een ander hobby gaan zoeken. :D
Thx for listening, fijne dag.

https://soundcloud.com/creon2%2Fqt2

CreOn

Thanks 👍🏻

Looping

Member
Hoi. Welke synth gebruik je hier voor de lead? Je hoeft nog geen andere hobby te gaan zoeken :)

CreOn

:D Gelukkig maar. De andere hobby zou me nog meer geld kosten. Ik had de lead eerst gemaakt op de Roland D550. Het is je waarschijnlijk wel opgevallen dat gaandeweg het nummer de filter van de lead steeds verder opent. Bij de D550 kreeg ik dat niet echt lekker voor elkaar, het werd nogal "schreeuwerig". Dus heb ik de VST Spire (van Reveal Sound) er voor gebruikt. Verder is de JD-990 gebruikt voor de pads, de DSI Pro2 voor de sequence (was eerst Doepfer modulair), de Subsequent37 voor de bass, de drums uit Logic zelf (gelayerd met wat geluiden uit de TR-8S).

3ddie

Well-known member
Prachtige track!!! Heel erg mooi qua compositie en prachtige geluiden. Een genot om naar te luisteren! :halleluja :okdan: