Oplichter op Marktplaats.nl

Ik betaal altijd om Marktplaats heen, niet met een link van markplaats zelf ( betaalverzoek of tikkie ) maar gewoon op een bestaande rekening, meestal vinden verkopers dit geen probleem en zeker nu Marktplaats er een hele administratie aan overhoud ( doorgeeft aan de belastingdienst) gaan steeds meer betalingen buiten marktplaats om, betaal dan ook alleen met overschrijven en niet met een of andere vage link.
In mijn ervaring zijn verkopers zo snel gewend geraakt aan het betaalverzoek dat het bezwaarlijk is geworden via IBAN te betalen. Het betaalverzoek voegt niets toe (muv nieuwe producten van zakelijke verkopers), anders dan dat de verkoper anoniem blijft. Met IBAN kon je oplichters vaak heel makkelijk nagaan door het nummer te verifiëren via oplichtingssites en geven de Nederlandse banken aan wanneer de initialen en achternaam niet corresponderen met de IBAN. Dit heeft Marktplaats keurig om zeep geholpen.
 
Ik betaal altijd om Marktplaats heen, niet met een link van markplaats zelf ( betaalverzoek of tikkie ) maar gewoon op een bestaande rekening, meestal vinden verkopers dit geen probleem en zeker nu Marktplaats er een hele administratie aan overhoud ( doorgeeft aan de belastingdienst) gaan steeds meer betalingen buiten marktplaats om, betaal dan ook alleen met overschrijven en niet met een of andere vage link.

+1
Altijd direct op de rekening van de verkoper. Op een Nederlandse bankrekening. Is tegenwoordig duidelijk te zien.
Indien ik iets verkoop wil ik het ook direct op mijn rekening hebben. MP werkt met derde bedrijven. Ik ken deze bedrijven niet. Kunnen ook failliet gaan.

Als je gaat balen indien je het geld gaat overmaken en je bent het kwijt dan moet je het niet overmaken. Ga het dan ophalen.
Als je het aankoopbedrag plus de ophaalkosten, is totaal aankoopbedrag, te hoog vindt dan moet je het niet kopen. Zo eenvoudig is het.
 
+1
Altijd direct op de rekening van de verkoper. Op een Nederlandse bankrekening. Is tegenwoordig duidelijk te zien.
Indien ik iets verkoop wil ik het ook direct op mijn rekening hebben. MP werkt met derde bedrijven. Ik ken deze bedrijven niet. Kunnen ook failliet gaan.
Betaalverzoek via MP staat ook direct op je rekening (of die van de verkoper), dat duurt niet meer 1-2 dagen zoals vroeger.
 
Ik betaal dus nooit via het MP betaal platform, en als ik iets verkoop gebruik ik het ook niet (dan stuur ik gewoon m’n gegevens)

En als degene aan de andere kant vd kabel dat niet wil dan heeft ie OF pech OF hij komt het maar gewoon halen.
 
Back
Top