EMU Factory Roms

ik heb de samples beluisterd maar veel synth sounds hebben een rare pitch wobble.
weet niet of dit door de sample rates komt of omdat ze verkeerd zijn opgenomen.
 
Ik ben ook erg benieuwd naar de rechten. Ik had tot 2017 een van hun laatste producten: Emulator X3 sampler. Maar toen ik een nieuwe pc kocht en de Emulator X3 installeerde kon ik geen online autorisatie meer krijgen van EMU (bleek inmiddels te zijn overgegaan naar Creative Technologies uit Singapore maar die hadden de emulator X3 al uit productie gehaald in 2009). Mooi is dat :duivels:. Ik heb de X3 toen al balend maar in de prullenbak gegooid. Gelukkig had ik indertijd wel alle meegeleverde files geconverteerd naar WAV (betreffende files staan overigens ook al in de link die Roland post). Ik ben momenteel deze files, naast andere zelfgemaakte samplepacks (van mijn hardware synths) aan het inladen in de TAL-Sampler en MPC-One. Ik was van plan om het hele pakket om niet te distribueren maar wil me niet in de nesten werken want Creative Technologies bestaat nog steeds (alhoewel ze totaal andere producten maken). Dus als me iemand juridisch verder kan helpen dan hoor ik dat graag.....

Ander ding dat me bezig houdt is de brute wijze waarop softwarematig (online) te autoriseren producten kunnen eindigen (zie mijn eigen voorbeeld). Ik heb daarom ook het liefst standalone hardware, want daar kan niemand van buitenaf invloed op uitoefenen :)
 
@Laboratorio Incognito
Je kunt de Emulator X3 software (zonder autorisatie gedoe) gewoon downloaden via 'archive.org' aangezien dit schijnbaar 'abandonware' is.

<..>

Er staan op bovenstaande site nog meer handige Emulator X bestanden dus leef je uit.
Ik heb dat ook eens gezien op archive.org maar vraag me juist af of dat niet met risico op virussen en malware komt?
 
Last edited by a moderator:
Bericht door een moderator:
De status van deze software is niet duidelijk. De link is daarom op verzoek van de poster verwijderd.
 
ik ben al maanden, jaaren op zoek naar dit. En geen spoor meer naar waar dit te vinden is.
elke aanwijzing zou ik zeerr op prijs stellen.

:)
 
Durf het bijna niet te vragen,.... ook ik was al een tijdje op zoek.,..
 
PB mij je e-mailadres maar (ik ga ze niet online zetten).
Dat ga ik nu zekerr doen.

Heel erg bedankt voor je royale aanbod dit voor mij te doen. ondanks dat ik hier nooit post.
super tof!!
 
P.S. hier nog een wat aanvullende informatie van GS over deze library.
De echte fun is natuurlijk deze met de Arturia Emulator (of andere retro sound sampler) af te spelen.

hier een tekstje van de ’creator’ (die inmiddels de anonimiteit verkozen heeft) van deze file/verzameling:

I just uploaded what I think is the best sample Library I have done. It's the complete Factory Rom Samples from all the E-MU Romplers from the 90s. The Proteus 1,2, & 3, of course, but also things like Planet Phatt, Vintage Keys, Orbit and many more as WAV files

They all sound and work beautifully in the Arturia Emulator II V. I made them using Chicken Systems Translator 7, and for whatever reason EII-V really likes them as all the key mappings for notes actually work and work well
smile.gif
 
Een post edit functie hier op SF zou best zinnig zijn (?)

hoe deze het beste te laden in de software emulator van de oude hardware emulator zie relevante post op GSpace forum
 
Een post edit functie hier op SF zou best zinnig zijn (?)

hoe deze het beste te laden in de software emulator van de oude hardware emulator zie relevante post op GSpace forum


Geluiden voor de software Emulator X3 komen eigenlijk allemaal van een CD-Rom voor hardware E-MU 4 serie Samplers, deze zijn later
overgezet naar Emulator X2 / X3, er is ook een programma dat je ieder format kun overzetten naar Emulator X2 / X3, helaas draait deze alleen
onder XP, verder gebruik ik X2 en X3 in combinatie met een 1212M van E-MU.
 
Geluiden voor de software Emulator X3 komen eigenlijk allemaal van een CD-Rom voor hardware E-MU 4 serie Samplers, deze zijn later
overgezet naar Emulator X2 / X3, er is ook een programma dat je ieder format kun overzetten naar Emulator X2 / X3, helaas draait deze alleen
onder XP, verder gebruik ik X2 en X3 in combinatie met een 1212M van E-MU.
XP… okay maar een meer hedendaagse oplossing is Arturia Emulator II V of TAL software
 
al die samples zijn aardig, maar het komt pas goed tot leven vind ik met al die bewegende Z-plane filters waarvoor je toch echt de recentere Emu hardware nodig hebt of de Emulator X3 software die niet meer officieel verkrijgbaar is. Ik hoop echt dat Arturia dit ooit oppakt.
 
Back
Top