• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer en krijg je ook geen email als je je wachtwoord probeert te resetten?
    Neem dan even contact met ons op.

• Als lid van Synthforum kunnen we uren praten over synths en aanverwante zaken. Waar het uiteindelijk natuurlijk om gaat is het maken van muziek. Heb je iets gebrouwen, geproduceerd, gecomponeerd of ingespeeld wat je graag wilt delen met de rest van de community, dan is dit de juiste plek om dat te doen. Ben je trots op het resultaat of wil je suggesties voor verbetering, post dan hier je track. Wil je alleen luisteren en opbouwende kritiek geven? Dat kan ook.

Er zijn twee manieren om je track te plaatsen:

1. Via de uploadmogelijkheid die Synthforum biedt. Het mp3 bestand mag dan niet groter zijn dan 20 MB. Maak een nieuwe thread aan en klik links onder het bericht op "bestanden toevoegen". Kies na het uploaden voor "Insert". Alleen dan wordt de audio player in je post zichtbaar.

2. Via een externe site. Er bestaan verschillende sites die ruimte bieden om je muziek te hosten. Je kunt in je bericht een link naar je track plaatsen. Omdat Synthforum de soundcloud link automatisch omzet in een player, gaat hier de voorkeur naar uit. Je hoeft dus verder niets te doen, alleen de link naar je track in je post plakken.

Let op: Wanneer je track op SoundCloud op "private" staat, verschijnt er geen player, maar blijft alleen de link over.

Een veelgebruikt alternatief is YouTube. Heb je je muziek op je YouTube kanaal gezet, dat kun je je clip embedden door simpelweg een link te posten. Daarna wordt de YouTube player automatisch embed in je post. Dit geldt ook voor video's van bijvoorbeeld Facebook en Vimeo.

Heel veel succes en plezier gewenst!

Dr. Evil - PePPilzz

just a dude

Well-known member
ja dat moet knallen he:okdan:

hier even snel een versie met wat meer energy drink erin.
Verder zo weinig mogelijk aan gedaan zodat de originele sound behouden blijft....wat vrij moeilijk is voor mij:D

Luctae

FKA Depressoptimist
Evil, je doet altijd iets met de mix waardoor het me niet pakt. Terwijl ik de muziek an sich wel tof vind. De versie van Gloomy geeft het net wat meer smoel, zéker in het laag. Er zitten ook wat dingen in de mix van Gloomy die ik niet helemaal top vind, maar tgaat om het idee denk ik. Ik vind je mixen ook wat agressief denk ik, wat het voor mij minder aantrekkelijk maakt. Kan volledig subjectief zijn hoor en misschien heb ik te weinig verstand van het genre, maar dat zo klinkt het inmijn oren. Aan de muziek zelf ligt het niet, zit goed in elkaar, veel variatie en het blijft in die zin echt wel boeien...

Luctae

FKA Depressoptimist
Wat ik er minder aan vind? Het is wat wollig en mist punch, maar dat heeft waarschijnlijk te maken dat je de final mix bewerkt hebt, en niet de mix opnieuw gedaan hebt? Of misschien heb ik het mis... Het is ook of er reverb over de hele track ligt.

EviL303

Well-known member
Ok Gloomy heeft hier niets mee te maken !
Ik wacht nog steeds op de versie van just a dude :)

Ehm ja aggressief mixen , boh geen idee , ik ben autodidact , ik leer elke dag bij , door de manier van werken (vlug en chaotisch en live opnemen in 1 take) klinken ze soms wat minder mixing gewijs , maar dat is een deel van het spel!

EviL303

Well-known member
Evil, je doet altijd iets met de mix waardoor het me niet pakt. Terwijl ik de muziek an sich wel tof vind. De versie van Gloomy geeft het net wat meer smoel, zéker in het laag. Er zitten ook wat dingen in de mix van Gloomy die ik niet helemaal top vind, maar tgaat om het idee denk ik. Ik vind je mixen ook wat agressief denk ik, wat het voor mij minder aantrekkelijk maakt. Kan volledig subjectief zijn hoor en misschien heb ik te weinig verstand van het genre, maar dat zo klinkt het inmijn oren. Aan de muziek zelf ligt het niet, zit goed in elkaar, veel variatie en het blijft in die zin echt wel boeien...
jamaar masteren op een mp3 ... tjaaah

just a dude

Well-known member
Evil303,

ik meld even dat de mastering niet gaat lukken want ik heb het opeens rete druk met met andere shit waardoor ik alles wat met muziek temaken heeft even onhold moet zetten, helaas.
Excuses hiervoor.Maar er zijn gelukkig genoeg capabele masteraars op dit forum dus dat komt wel goed denk ik.:okdan:

EviL303

Well-known member
Evil303,

ik meld even dat de mastering niet gaat lukken want ik heb het opeens rete druk met met andere shit waardoor ik alles wat met muziek temaken heeft even onhold moet zetten, helaas.
Excuses hiervoor.Maar er zijn gelukkig genoeg capabele masteraars op dit forum dus dat komt wel goed denk ik.:okdan:
Geen stress man , had ik hem zelf mega goed gevonden had ik hem al lang proffessioneel laten masteren bij diegene waar ik mijn meeste tracks laat masteren :)