• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer? Voer dan een wachtwoord reset uit via Wachtwoord vergeten.
    Krijg je geen e-mail van Synthforum als je je wachtwoord probeert te resetten (bij hotmail, live of outlook accounts)?
    Lees dan deze mededeling!

• Als lid van Synthforum kunnen we uren praten over synths en aanverwante zaken. Waar het uiteindelijk natuurlijk om gaat is het maken van muziek. Heb je iets gebrouwen, geproduceerd, gecomponeerd of ingespeeld wat je graag wilt delen met de rest van de community, dan is dit de juiste plek om dat te doen. Ben je trots op het resultaat of wil je suggesties voor verbetering, post dan hier je track. Wil je alleen luisteren en opbouwende kritiek geven? Dat kan ook.

Er zijn twee manieren om je track te plaatsen:

1. Via de uploadmogelijkheid die Synthforum biedt. Het mp3 bestand mag dan niet groter zijn dan 20 MB. Maak een nieuwe thread aan en klik links onder het bericht op "bestanden toevoegen". Kies na het uploaden voor "Insert". Alleen dan wordt de audio player in je post zichtbaar.

2. Via een externe site. Er bestaan verschillende sites die ruimte bieden om je muziek te hosten. Je kunt in je bericht een link naar je track plaatsen. Omdat Synthforum de soundcloud link automatisch omzet in een player, gaat hier de voorkeur naar uit. Je hoeft dus verder niets te doen, alleen de link naar je track in je post plakken.

Let op: Wanneer je track op SoundCloud op "private" staat, verschijnt er geen player, maar blijft alleen de link over.

Een veelgebruikt alternatief is YouTube. Heb je je muziek op je YouTube kanaal gezet, dat kun je je clip embedden door simpelweg een link te posten. Daarna wordt de YouTube player automatisch embed in je post. Dit geldt ook voor video's van bijvoorbeeld Facebook en Vimeo.

Heel veel succes en plezier gewenst!

Dub techno / Dub electro?

SlaveoftheWave

Ouwe rot
Uit dat speakersetje komt doorgaans prima bas maar niet bij dit nummer.
Luister eerst eens naar Lee Perry voordat je dub muziek gaat maken :eureka:
Die ken ik wel, ik maak liever mijn eigen ding. Het is nogal een andere stijl ook.

Laatst gewijzigd:

SB-SIX

Ouwe rot
Uit dat speakersetje komt doorgaans prima bas maar niet bij dit nummer.
Luister eerst eens naar Lee Perry voordat je dub muziek gaat maken :eureka:

Lekker uit de hoogte comment dit zeg, jeuzus....

Ik vind het een leuke track Slave! Ik voel hier zeker wel laag. Vooral de deepmind stabjes vind ik leuk. Enige is dat ik een beetje het idee heb dat die in een andere toonsoort staan als de eerdere geluiden, misschien net 1 nootje uit het akkoord wat er buiten valt ofzo. Die metalige geluidjes zijn ook koel!

Modus Operandi

Nostalgia is a trap
Was niet mijn bedoeling om uit de hoogte te doen. ik hou gewoon van dub muziek en dat is dit gewoon niet hoewel het wel zo heet.
Mijn frustratie denk ik. Maar laten we eerlijk zijn, wat is nou muziek zonder bas?

klinkske

zoekt een DRUMULATOR :)
r zit een shitload laag in die track, misschien geen typische baslijn, maar wel een shitload bass freq's :)
Mag ik per toeval de sporen? Ik wil er wel eens mijn tape delays al feedbackend mee voeren voor de lol.

Missing Links

Stamgast
Ik snap eerlijk gezegd het punt van @Modus Operandi wel. Het is een vette track, maar de kick heeft veel sub-laag en een redelijk lange decay, en wordt daarmee zelf best boomy. Terwijl bij veel dub (en aanverwante stijl, bijv ook drum&bass) volgens mij de kick juist wat korter en hoger of snappier is om de sub baslijn alle ruimte geven.

Modus Operandi

Nostalgia is a trap
Ik heb het nu over mijn monitor speakers beluisterd en nu hoor ik het sub laag pas inderdaad maar het is niet gebalanceerd zie ook het comment van mark Smit op je track. Ik denk dat er ruimte is voor verbetering