S612 Owners - C64 Datasette vraag

Freakydile

I used to be a snaredrum
Lid sinds
6 november 2003
Berichten
1.233
Locatie
Zolder B
Beste S612 users,

Ik heb een vraag over de mogelijkheid om een Commodore C64 data cassette aan de S612 te hangen teneinde het opslaan der sample.

Ik heb reeds enkele malen getracht (vaak), edoch lukt het me niet. Zijn er personen dit dit al eens geprobeerd hebben met hun S612?
Ik heb een MD-280, maar daar moet ik een nieuwe riem opleggen en ik weet van de mogelijkheden zoals daar zijn een Gotek drive voor QD,
of zelfs een digital board voor op de achterkant...

Wie heeft dit ooit in de praktijk gebracht en is hierin geslaagd? Wat zijn de gangbare gedragingen van het proces van een sample op
date te saven met betrekking tot de letter die verschijnt op de display?

Dank alvast, shoot!!!
 
Hoi

ik heb de s612 en 2 MD280's maar geen van beiden werken ondanks ik een verse riem heb voorzien...
Ik heb een gotek gekocht maar die gaat in de S700 voorzien worden.
Ik dacht dat Espen Kraft een video had ivm de s612 en gotek. Mail 'm eens, is vriendelijke man.

 
Hoi

ik heb de s612 en 2 MD280's maar geen van beiden werken ondanks ik een verse riem heb voorzien...
Ik heb een gotek gekocht maar die gaat in de S700 voorzien worden.
Ik dacht dat Espen Kraft een video had ivm de s612 en gotek. Mail 'm eens, is vriendelijke man.


Hey, ja, dat weet ik dat dat kan... Zou graag de MD280 willen aan de praat krijgen, maar ook de C64 datasette...

Er is echter heeeel weinig info van te vinden... Wel dat het kan en een befaamde laatste pagina van de handleiding...

Mh....

Merci voor je antwoord. Ja, Espen Kraft is een fijne mens... Maar ivm de C64 vraag gaat die dat ook niet weten...

Goed dat er een gotek gemaakt is die dat nu kan eh...
 
Meestal moet je bij dat soort dingen iig een beetje tape vooraf leeg laten en dan pas saven. Mijn C64 was ook wat kritisch bij het laden (van C64 programma's op mijn C64). Daar was de klep vanaf en ik drukte de cassette dan altijd met de hand extra tegen de koppen. Dat werkte over het algemeen gewoon goed. Als je de tape als audio afspeelt op een cassettedeck, hoor je dan wel de begintoon en dan vervolgens de data (en misschien een eindtoon? Weet niet zeker hoe die klinkt)?
Maar opslaan naar tape is toch een beetje tricky. Als je er zeker van wil zijn dat je je gesavede data later terug in kunt lezen zou ik sowieso ook naar de Gotek oplossing gaan kijken. Ik heb onlangs mijn Prophet 2000 floppydrive er uit gehaald en vervangen door een Lotharek, dat is toch echt een stuk fijner werken. Oude techniek is leuk en aardig maar niet alles is nog even betrouwbaar.
 
Daar was de klep vanaf en ik drukte de cassette dan altijd met de hand extra tegen de koppen.
Was dat een zwak punt van de Datasette in het algemeen? Bij die van mij zat het klepje op een gegeven moment half los, aan één kant. Kon 'm nog wel terugduwen.
 
Opslag op tape is niet echt betrouwbaar te noemen. Heb zelf geen ervaring met datasette maar bijvoorbeeld wegschrijven van patches of Sequences naar tape was ook altijd een hoop proberen met juist volume opnemen enzo. Later met minidisc geprobeerd, maar was ook nogal hit en miss...

Gotek is toch wel de meest verstandige en wslk simpelste keuze.
 
Espen heeft een shitload aan C64 spul dus ik zou 't hem durven vragen hoor...
Wie weet doet ie wel een YT video 'how to' saven op tape
 
Het zwakke punt v/d datasette waren de knoppen. Vooral de rec & play knoppen gingen nogal eens stuk. Dus heb ik vaak moeten vervangen.
Maar opname / afspeel problemen heb ik nooit gehad.
 
Ah ik lees net dat Espen zijn telefoon al succesvol gebruikte om op te nemen ipv tape. Poging waard?
 
Dag iedereen, dankjewel voor de antwoorden. Ik weet dat het wslk makkelijker is een gotek te gebruiken (heb er in mijn EPS, S1000 en S900 eentje zitten).

Maar aangezien ik die C64 datasette nog had liggen... Wellicht probeer ik de MD-280 te fixen.

Volgens mij krijgt de C64 drive geen signaal toegevoegd. Ik weet ook niet direct wat er "te zien" zou moeten zijn, als hij gaat saven. Er wordt geen audio opgenomen op de cassette. Ik verdenk de cassettedrive er van stuk te zijn. Want denk dat de S612 de drive bestuurt als men saven wil. Ben er niet achter gekomen...

Ik ga zeker eens vragen aan E.K. als hij eens een video maken wil...

Volumeissues zijn in deze casus niet aan de orde denk ik, er moet geen volume geregeld worden. Bij een JX-3P weet ik het niet...

Via een gsm zou moeten kunnen, maar heb niet bar veel zin mijn Akai kabel te rippen...

We zullen zien wat het kan zijn.

Nog over het feit dat er makkelijkere oplossingen zijn: dat is waar. Maar ik zie mezelf nog ik de zandbak zitten, moeilijk doen met een schepje en een emmertje en nat zand, om toch maar een tunneltje in dat zand te kunnen maken dat aan de andere kant uitkomt... It's not about how. It's more a why thing.

Thanks all!!!
 
Nog over het feit dat er makkelijkere oplossingen zijn: dat is waar. Maar ik zie mezelf nog ik de zandbak zitten, moeilijk doen met een schepje en een emmertje en nat zand, om toch maar een tunneltje in dat zand te kunnen maken dat aan de andere kant uitkomt... It's not about how. It's more a why thing.

Thanks all!!!

:D
 
Back
Top