UAFX pedals

Universal audio komt met een 3-tal DSP stompboxes.
Veelbelovend en ik verheug me al op die onvermijdelijke shoot-outs met de Strymon pedalen!
:):)

60 Years of Analog Tone. At Your Feet.​

Introducing UAFX pedals. A landmark in classic reverb, delay, and modulation effects. Beautifully built upon powerful new dual-processor engines and UA's proven analog modeling expertise, UAFX delivers sonic authenticity far beyond other stompboxes.

 

Attachments

  • uafx_landing_bg_group.jpg
    uafx_landing_bg_group.jpg
    63,8 KB · Bekeken: 7.162
Die delay is wel aardig maar geen $400 waard. De reverb kan ik niet warm of koud van worden, de modulator ook niet echt.

Next!
 
Sorry AdDM, ik wel. ik vind de delays vooral erg gaaf. Maar ik ben een sucker voor tape. Ik heb de UAD Echoplex plugin, en die is echt prachtig ge-emuleerd. Ook met mijn T-Rex tape pedaal en de echoplex preamp is de uad plugin een gelijke.

Alle pedalen hebben wel wat. Enige vind ik dat ik ze ook vrij prijzig vind, en heb al 50% van deze in plugins.
 
Sorry AdDM, ik wel. ik vind de delays vooral erg gaaf. Maar ik ben een sucker voor tape. Ik heb de UAD Echoplex plugin, en die is echt prachtig ge-emuleerd. Ook met mijn T-Rex tape pedaal en de echoplex preamp is de uad plugin een gelijke.

Alle pedalen hebben wel wat. Enige vind ik dat ik ze ook vrij prijzig vind, en heb al 50% van deze in plugins.

Denk dat je voor die prijs als producer voldoende andere en betere opties hebt, al dan niet 2e hands.
 
Vind ze wel tof, heel ruimtelijk allemaal en het klinkt allemaal soepeltjes (geen lelijke digi oversturing oid). Goeie demo's ook, zou deze wel kopen als de prijs wat zakt.. laatst nog een CE1 verkocht voor krap onder 400,-.. t komt heel dicht in de buurt
 
Denk dat je voor die prijs als producer voldoende andere en betere opties hebt, al dan niet 2e hands.
Ik weet het niet.. 2e hands momenteel wel. Maar de kwaliteit, vind ik persoonlijk, toch wel erg mooi. Ik heb weinig tape delays gehoord, emulaties of echt, die zo goed klonken. Een mooie tremolo die optisch is, kost toch ook wel een berg.

Nu wel met een nuance... op zichzelf zijn ze erg mooi, maar in de mix vind ik well de kwaliteitsverschillen een beetje vervagen. En dat begint dan een beetje op de puristische tak te gaan lijken.. Dat is ook niet echt productief (vind ik). Maar.. ik denk dat het voor enkele wel beter werkt dan andere. We gaan het zien.

Ik zou die tremolo toch wel in plugin vorm willen zien.
 
Back
Top