Disco: All Night Ep

Fijne EP zeg! Mijn persoonlijke favoriet is all night, vanaf de eerste maat raak wmb.

Dank! Een goede keus om die de titltrack is te maken denk ik

Lekkere easy tracks, beetje Cafe del Mar vibe maar dan iets meer uptempo.
Vooral die laatste waar de vocalen erg lekker in liggen (op mijn tablet speakertje).

Dank! Bedoel je 'When It Rains', ik heb net de trackvolgorde omgegooid namelijk. Ik worstel daar nog mee. Ik denk dat nu het beste is:

1 All Night
2 These Things
3 The One
4 When It Rains

Ik denk dat het het beste is om de meest pakkende nummers eerst te zetten. Alleen alle nummers zijn uptempo behalve 'The One', vandaar dat ik die niet als laatste heb gezet voor meer afwisseling maar waarschijnlijk kies ik er toch voor om 'The One' als laatste te zetten simpelweg omdat ik die het minst pakkend vind. Suggesties zijn welkom!
 
Oké.. hmm, ik heb de volgorde nu zo gedaan:

1 All Night
2 When It Rains
3 The One
4 These Things

Ben er nog niet helemaal uit denk ik maar bevalt me wel zo eigenlijk.
Ik denk nog steeds aan vinyl releases waarbij je de meest pakkende tracks aan het begin van de a- en b kant moet zetten maar dat gaat hier niet op.
 
He man! Super nice. Mooi geproduceerd.
Misschien nét iets te gladjes voor mijn smaak. ;-)

Wel grappig: toen je zei 'disco' ging ik er met iets andere verwachtingen in.
Dit zou ik eerder US Garage/Deephouse noemen.
Denk dat dat vooral komt door de 4/4 kick en de drums die behoorlijk strak op het grid lijken te staan.
Maar tracks produceren kan je zeker, daar is geen twijfel over mogelijk haha..

Weet je waar ik benieuwd naar zou zijn?
Wat er zou gebeuren als jij deze house vibe wat meer Lofi zou maken en er en zompige disco-inspired house track a la Moodymann van zou maken.
Of juist 100% de disco kant op, a la deze hit van vorig jaar (klinkt allemaal nét nog wat organischer):
 
Gefeliciteerd nog met jouw EP.
Heb deze nu opstaan en het klinkt echt voortreffelijk.

Dank Robi, fijn dat het bij je in de smaak valt.

He man! Super nice. Mooi geproduceerd.
Misschien nét iets te gladjes voor mijn smaak. ;-)

Wel grappig: toen je zei 'disco' ging ik er met iets andere verwachtingen in.
Dit zou ik eerder US Garage/Deephouse noemen.
Denk dat dat vooral komt door de 4/4 kick en de drums die behoorlijk strak op het grid lijken te staan.
Maar tracks produceren kan je zeker, daar is geen twijfel over mogelijk haha..

Weet je waar ik benieuwd naar zou zijn?
Wat er zou gebeuren als jij deze house vibe wat meer Lofi zou maken en er en zompige disco-inspired house track a la Moodymann van zou maken.
Of juist 100% de disco kant op, a la deze hit van vorig jaar (klinkt allemaal nét nog wat organischer):


Hey, dank voor je comment Missing Links, ik denk dat dit genre Nu-Disco genoemd word. het staat in veel van de lijstjes met genres (nog) niet vermeld en dan kies in inderdaad voor House als main genre anders kom je uit bij de R&B, funk waar het ook wel raakvlakken mee heeft.

Onder de alias Herbie Hatchback ga ik zeker nog meer nummers met disco invloeden maken. Ik ben nu bezig met space disco, funky maar dan wat strakker, meer richting house en hopelijk iets minder glad dan deze maar hoe het precies gaat uitpakken weet ik nog niet.

PS. petje af voor de naam van dit alter ego!

Haha dank, leuk gevonden hè?
 
Hele relaxte sfeer en heel lush geproduceerd - naar mijn smaak mag het zelf iets grittier, maar dat is eerder een kwestie van smaak. Ik zou dit alvast zelf niet kunnen. En zoals andere mensen al gezegd hebben: Herbie Hatchback is een dijk van een naam.
 
Eindelijk Uit!
4 track disco EP door mijn alter ego Herbie Hatchback:

Enjoy en laat me aub weten wat je er van vindt


Hi,
Ik heb alleen All Night en de tweede en derde geluisterd voor nu.
Heerlijke drums alledrie, fris, en de shakers en hihats zijn heerlijk geprogrammeerd!
Enige idee: de fender rhodes achtige keys zouden wat wervelender stereo mogen, romiger, dragender.
That's it.
Coole tracks met heerlijke afwisseling door de volgorde.
Speciale cudos voor de gitaartracks!
 
@Jair Dank voor de feedback en net op tijd want ik wilde ze vandaag weer naar de streaming services sturen. Deze EP heb ik van Spotify gehaald omdat de nummers te lang duurde om in de pouplaire playlists opgenomen te worden.

Wat de Rhodes betreft: Hoe maak ik het stereobeeld breder? In Ableton kan ik dat volgens mij alleen met Utility doen maar ik vind het niet zo overtuigend klinken. En in de EQ kan je side-en mid EQ toepassen maar daar snap ik niet zo veel van. En om welke nummers gaat het?

Screen Shot 2021-02-28 at 15.25.22.png


[edit] oh, wauw! heb het nu wat meer stereo gegeven en ze komen echt tot leven, orgel ook! Dank voor de tip!
 
Uitkijken met stereo verbreden want er kan dan faseverschil optreden.
Er is een goede (gratis) plugin waarmee je dat kan fixen:
iZotope Ozone Imager - How to Get The NEW Ozone Imager for Free!

Faseverschil treedt ook op als je reverb direct op het kanaal zet met dry open. Dus met reverb altijd send-return gebruiken.

Deze EP staat nu op Spotify in de kortere uitvoering:

 
Waar haal je dat van de Reverb vandaan? Wett/dry knop dient exact dat doel. in een daw zijn send bussen virtueel daar zit na compensatie nog geen sample delay tussen. Een send heeft alleen nut als je de reverb met meerdere kanalen wilt delen.
 
Huh? Ik denk dat we over 2 verschillende zaken praten?
de imager geeft dry wat anders aan als wett, dat IS de functie van de reverb ;) niet noodzakelijk een probleem dat een oplossing nodig heeft
Je kan zowel een dry all wett signaal prima imagen.
 
Back
Top