Disco: All Night Ep

Phase cancellation kan je nooit helemaal weg krijgen, hoeft ook niet, je wilt een wijder geheel. Zolang het maar niet in de lage frequenties zit, zie onderstaand voorbeeld van een professionele track. Tot 200hz zit alles keurig in phase, daarboven al een stuk minder.
Lijkt me overigens dat je gewoon de Reverbs uit je synth kan gebruiken, anders heeft het ook geen nut dat er een Reverb knop op zit. Reverbs op de send geeft wel wat meer overzicht vind ik meestal maar ik vind de ingebouwde Reverbs van bijvoorbeeld de Spire synth veel te goed om uit te zetten.



:
1616937529591.png
 
Imager gaf faseverschil aan op een kanaal waarop ik direct reverb had gezet en toen ik het als send had gemaakt was het faseverschil weg. Overigens was de waarde boven het toegestane wat in de imager ook aangegeven wordt. (alles onder 0 kan problematisch zijn)

Voor de streamingservices is het belangrijk dat alles mono ook goed klinkt (vanwege phones, tablets maar ook ruimtes met meerdere kleindere speakers).

Ik heb de imager ook op een paar bekende nummers gezet en die blijven allemaal netjes boven de 0 met uitzondering van enkele korte uitschieters
 
Laatst gewijzigd:
Wat ik er eigenlijk mee bedoel is dat je Analyzer tool kan aangeven dat er Phase cancellation is maar wat eigenlijk nauwelijks te horen is, dat kan je zelf uittesten door te switchen naar Mono en Stereo en als die elementen die de imager aan geeft ook daadwerkelijk slechter klinken in Mono, dan moet er iets aan gedaan worden. In hoge frequenties is het vaak nauwelijks hoorbaar, dat zijn ook frequenties die je graag wat wijder wilt zetten. Het moet ook niet zo zijn dat het in Mono goed klinkt maar in Stereo weer minder goed, maar goed het ligt denk ik ook een beetje aan de stijl van de muziek. In ieder geval ben je goed bezig met de Materie :mega:
 
Lekkere funky tracks! Fijn om op de achtergrond aan te hebben voor een energieke mood!
 
Ik had deze EP eerst zelf uitgebracht op Bandcamp en de digitale platforms maar ik heb al mijn zelf uitgebrachte spul teruggetrokken en bij bestaande labels aangeboden. Label eigenaar is (nog) niet voor mij weggelegd. Heb er iets te makkelijk over gedacht kwam ik achter.

De eerste twee singles komen 5 november uit op Moiss Music:

De andere 2 tracks worden binnenkort op andere labels uitgebracht.
 
Back
Top