pgm change (ableton) icm korg esx

jdDD

Ouwe rot
Lid sinds
21 november 2018
Berichten
589
Hallo,

Ik probeer al even via Ableton met de functie 'pgm change' de presets van mijn korg esx aan te sturen: ik wil via Ableton een 'pattern' veranderen (bv van 1 naar 2).
Er staat vermeld op How to send Program Change messages from Live

"Some devices might not even respond to Program Change messages".

Ik vroeg me dus af of hier mensen zijn die bij hun korg esx (emx?) wel kunnen veranderen hebben van presets ('patterns') via ableton (al da niet) met program change of als het inderdaad simpelweg niet mogelijk is.

Vriendelijke groet!
 
Ondertussen blijkt uit de korg es handleiding dat het instrument perfect werkt met pgm-change berichten.

Maar waar het op neerkomt is dat ik in het pgm-change menu 'Bank', 'Sub' of 'Pgm' niets kan selecteren, ik kan de 'choosers' niet openen.

Hekent iemand dit probleem?
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2021-02-10 om 06.53.03.png
    Schermafbeelding 2021-02-10 om 06.53.03.png
    42,1 KB · Bekeken: 165
Jongens, na dagen googlen en informeren ben ik er nog niet uit: kan iemand mij een tutorial (liefst filmpje) of wat dan ook tonen waarin in Ableton met pgm change het patroon/patch/presets van een hardware synthesizer (liefst een korg: ik werk met een esx) gewijzigd wordt? Liefst met midi preferences etc erbij?

Zou dit enorm waarderen!

PS: volgens ableton help zou het aan beide sync switches liggen die geactiveerd waren in de preferences, maar enkel daar ligt het dus niet aan...
 
Ook vroeg ik me af... pgm change, sync, start/stop met de spacebar, etc, langs welk kanaal wordt dit gestuurd naar bv een korg esx want dit is niet specifiek naar een part maar naar de synth op zich?
 
Laatst gewijzigd:
Ook vroeg ik me af... pgm change, sync, start/stop met de spacebar, etc, langs welk kanaal wordt dit gestuurd naar bv een korg esx want dit is niet specifiek naar een part maar naar de synth op zich?
Program change en bank select messages verzenden/ontvangen is afhankelijk van het midikanaal.
Als je de bank select messages niet kunt instellen, wat geen normale werking is, probeer dan toch eens te zien of er enkel een PC wordt verzonden. Normaal wordt er ofwel 1 message verzonden of anders 3.

P.s. Ik werk niet met Ableton en heb geen korg esx.
P.s. "Some devices might not even respond to Program Change messages". Bruikbare info van Ableton. Ja bvb. stofzuigers en haardrogers...
 
Back
Top