Expectaz - Solar Energy [Melodic Progressive House] - Live Performance

jrs

Live performer
Lid sinds
1 juli 2002
Berichten
301
Locatie
Den Bosch
Hey All,

Heb weer eens lekker in de studio gezeten. Mijn computer staat eigenlijk niet meer aan om muziek te maken. Enkel om de video te editen/masteren ;)
 
Cool! Mooie setup en klinkt ook over het algemeen goed, behalve dat ik de balans tussen hoog en laag niet helemaal lekker vind. Wat mij betreft mag er meeeeeer laag in, track kan wat mij betreft een schop onder de kont gebruiken voor wat meer drive als je begrijpt wat ik bedoel :)
 
Naar mijn smaak wel, maar dat wil niet zeggen dat het per definitie zo is ;). Misschien is het ook wel meer de geluiden in het mid en hoog temmen zodat het laag beter tot zijn recht komt. Zeker als je hem op een laag volume luisterd vind ik dat het vooral de hoge sounds zijn die de overhand hebben.
 
  • Duimpje
Duimpjes: jrs
Naar mijn smaak wel, maar dat wil niet zeggen dat het per definitie zo is ;). Misschien is het ook wel meer de geluiden in het mid en hoog temmen zodat het laag beter tot zijn recht komt. Zeker als je hem op een laag volume luisterd vind ik dat het vooral de hoge sounds zijn die de overhand hebben.
Dank je! Ik heb inderdaad flink zitten knallen en zal nog eens op laag volume luisteren. Mid en hoog is idd wat te aanwezig
 
Leuk om te zien, dit! Knopjes, knopjes en nog eens knopjes. :)

Het enige wat ik erop aan te merken heb is dat de kick eigenlijk alleen in de intro goed klinkt.
Daarna verliest ie bijna al zijn kracht. Waarschijnlijk omdat er teveel laag nog in de andere sounds aanwezig is.
Die drukken de punch en de bass van de kick weg.

Voor de rest prima opbouw en afwisseling! Leuk gedaan.
 
  • Duimpje
Duimpjes: jrs
Leuk om te zien, dit! Knopjes, knopjes en nog eens knopjes. :)

Het enige wat ik erop aan te merken heb is dat de kick eigenlijk alleen in de intro goed klinkt.
Daarna verliest ie bijna al zijn kracht. Waarschijnlijk omdat er teveel laag nog in de andere sounds aanwezig is.
Die drukken de punch en de bass van de kick weg.

Voor de rest prima opbouw en afwisseling! Leuk gedaan.
Dank je Rutger! Knopjes zijn fun :) Neem je comment mee. De kick zou misschien wat harder kunnen inderdaad
 
Lekkere jam zo! Wat draait er nou exact? Ik zie wat rifjes vanuit een push? Een Octatrack? Wat nog meer?
 
Goed man, hij gaat heeelemaal los! Geweldig

Ik vind het knap dat je live toch structuur weet te bouwen zodat het als een studio geproduceerde track klinkt, dat lukt mij nooit live.
Ook goed dat het niet TE lang duurt
Thx!! Dat is iets waar ik me inderdaad op focus. Wil gewoon tracks bouwen maar dan wel zonder computer. Qua arrangement wil ik graag dat ze “kloppen”
 
Lekkere jam zo! Wat draait er nou exact? Ik zie wat rifjes vanuit een push? Een Octatrack? Wat nog meer?
De Akai Force is de hoofd sequencer en doet voornamelijk drums en samples. Daarnaast stuurt ie via program changes de Analog Four aan die ernaast staat. Met de program change selecteer je een pattern. In deze track niet aan de orde maar wel in het geval van langere sets. Daarboven staat de yamaha modx die de pads en marimba sounds doen. De Access Virus, Circuit en Monostation doen in deze track even niet mee :) Mijn hoofdmixer is een behringer X32 waar alles op is aangesloten. Die stuurt via 8 subgroups de audio door de DJM-2000 mixer voor live performance mogelijkheden zoals filters en beat repeats. Je kan zien wat daarmee mogelijk is in deze andere video:
 
Mooi om te zien dat Den Bosch (nog steeds) een stad is waar veel producers wortel schieten. Chille performance jrs!!! (je bent zowat een bijna naamgenoot :D ) _(en oud stadsgenoot)
 
  • Duimpje
Duimpjes: jrs
Mooi om te zien dat Den Bosch (nog steeds) een stad is waar veel producers wortel schieten. Chille performance jrs!!! (je bent zowat een bijna naamgenoot :D ) _(en oud stadsgenoot)
Thx!! Zie dat je naar Arnhem bent verhuisd. Ook een erg leuke stad. Beetje gelijk qua sfeer denk ik 😉
 
Die eerste track vind ik heeeel erg dik! Ben het overigens niet eens met de opmerkingen over de kick, die is prima. Het is een wat rondere kick, beetje nieuwe stijl die je veel meer terug hoort op het moment. Ik hou er juist van. En wat heb je een dikke setup zeg. Treed je ook op?
 
Back
Top