Iconnectivity MIO XL Topic

ja viola,
de combinatie van een perfecte midi clock tool zoals de innerclock, multiclock of usamo,
die een perfect midi clock signaal maakt via een audiokanaal puls

en dan enkele 8x8 midi interfaces zoals nu ook de mio xl voor synth melodies

de erm multiclock kan wel gewone midi data bij het clock signaal toevoegen, via usb midi, en da's ook multi client - als je de driver vraagt

en tja, je moet wel een DAW nog kunnen gebruiken, maar veel tracks maken ze gewoon itb met logic en fl studio met de muis,,, maar dat vind ik niet plezant,
 
Daw sync is altijd sloppy, externe clock is veel strakker, dit heeft trouwens niks met de interface van doen maar puur GIGO (garbage in - garbage out)
ik heb hiervoor een hele mooie Innetclock SyncGen II die ik in je mioXL injecteer. Retestrak!

Ja dat klopt, alleen wordt de garbage vaak geassocieerd (of is erger) met een USB interface, helemaal als je al veel data over je heengaat. Maar op mijn PC is het dus met USB, RTP en een PCI midi interface. Ook gezien een MAC het veel en veel beter doet lijkt me het probleem te zitten in windows zelf (en/of ableton).
 
usb niet
- Emagic AMT8
Jammer! Onder Linux en de MPCs wordt die nl. wel automagisch herkent als een 8 poorts hub.
Geen idee waarom dat op Mac/Windows dan niet zo is.
Misschien wil je het nog eens proberen door andere volgorde van aan/uit zetten? (of, ik durf het bijna niet te vragen ☺️, een andere kabel? Thx!)
 
Vanavond met Genome op de ipad pro via wifi als slave van de Squid lopen sequencen. Ideaal! Samen kunnen de Squid en Genome alles aan.
 
Ik heb 5 synths via DIN prima werkend, maar probeer nu een synth via USB aan te sluiten (Subsequent 37, staat op de compatibility list) en ik krijg het niet voor elkaar om hem op MIDI te laten reageren. Laatste firmware versie van de MioXL staat erop. Synth wordt herkend door de interface en heeft een reservering. Koppeling via rtpMIDI lijkt ook goed tot stand gekomen. Ik snap het even niet meer. Iemand een goede tip?

[edit]
Opgelost, Auracle had de helft van mijn routing instellingen niet opgeslagen, opnieuw ingesteld en nu werkt hij prima.
 
Laatst gewijzigd:
MioXL update van 1.3.1 naar 1.3.2 wil hier niet lukken.
Iemand meer dit probleem?
Windows10pro
 
Ik heb ook een ticket aangemaakt. mijn MioXL start nu niet meer op. :(
 
Opgelost!
Auracle 1.8.3 is het probleem. Auracle 1.8.1 installeert nieuwste firmware wel.
 
Weet iemand of een een Ableton/akai push controller via de mioxl vlot zou werken??
 
Weet iemand of een een Ableton/akai push controller via de mioxl vlot zou werken??

heb even gegoocheld;

Op zich wordt iig de push wel herkend door de mio, maar daarmee heb je niet meer de volledige functionaliteit in live.

maar op zich zou je de push ook normaal via usb kunnen aansluiten op je pc, en vanuit live naar buiten kunnen routen.

Of, je koopt een apart goedkoop midi controllertje erbij die je dan wel via de mio dedicated voor hardware gebruikt.
 
Idd, bedankt voor de info!
Ik heb deze bijzaak even opengetrokken omdat ik me afvroeg of een push 1 werkt via een midi-interface/ midi hub en midicommunicatie zou moeten gaan, enkel de display en opgelichte pads zouden niet functioneren...

Iemand ervaring hier mee?

PS: sorry voor the offtopic!
 
Nou ook eindelijk maar overstag gegaan en dit apparaat in huis gehaald. Vandaag dus binnengekomen en gelijk mee aan de slag gegaan, gaaf apparaat hoor, en via DAW USB werkt alles gelijk vlekkeloos.

Maar ik wil graag de RTP midi gaan gebruiken, en daar loop ik nog wel tegen wat dingen aan, dus ik hoop dat iemand hier mij kan helpen en dingen kan uitleggen (ik zit op Windows trouwens en gebruik Ableton, firmware 1.3.2 en Auracle 1.8.4).

Eerst was het even stoeien om uberhaupt een (stabiele) netwerk verbinding/sessie te maken. Blijkt dat je op windows voor een autoconnect en extern tooltje van Tobias moet gebruiken (rtpMIDI, zie screenshot) en wat instellingen moet aanpassen via Auracle, hier heb ik vooralsnog 2 sessies aangemaakt, sessie 1 voor mijn master keyboard (de RD-1000) die via DIN 1 gaat (alleen midi naar DAW), en sessie 2 voor de Prophet-10 (twee richtingsverkeer via USB host).

1626532637359.png


Maar wat nog niet goed gaat is de midi routing (denk ik). Als ik op de RD-1 speel (als master keyboard) dan ontvangt de DAW/VST de midi gewoon goed en hoor ik de noten correct realtime spelen.

Maar het gaat dus mis bij de Prophet sessie (via rtp/USB dus). Als ik met mijn Push controller noten speel, dan lijken die helemaal niet aan te komen, en als ik een clip met noten afspeel dan hoor ik de vervolgens pas 2 minuten later!

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeer doe? Hier nog wat relavante screenshots
1626533188261.png


1626533261718.png
 
Die rtp midi heb ik een tijdje gebruikt, want dat leek de meeste mogelijkheden te hebben, maar ik heb er vele uren mee verloren,

Nu zijn de i7 OSX en i5 Win 10 al vele maanden verbonden via de Midex 8 en EMU 2x2, en dat werkt altijd,,

tja, ik snap niks van netwerk routings als't ni vanzelf werkt,,
 
Die rtp midi heb ik een tijdje gebruikt, want dat leek de meeste mogelijkheden te hebben, maar ik heb er vele uren mee verloren,

Nu zijn de i7 OSX en i5 Win 10 al vele maanden verbonden via de Midex 8 en EMU 2x2, en dat werkt altijd,,

tja, ik snap niks van netwerk routings als't ni vanzelf werkt,,
Alright, toch bedankt voor de response 8~ , maar ik ben niet zo van het snel opgeven, ik hoop op wat input die me de goede richting op stuurt, maar ik ga sowieso ook zelf door om het verder uit te zoeken. Misschien eerst maar eens de internet kabel uit de switch trekken, wellicht gooit de router roet in het eten….
 
(in afwachting van iemand met zo'n apparaat)

vrij technisch maar Wireshark herkent rtp-midi pakketjes op je netwerk interface. Kun je in ieder geval zien of de delay binnen of buiten de PC optreedt.

> pas 2 minuten later
bijzonder, misschien een lus ergens?
 
(in afwachting van iemand met zo'n apparaat)

vrij technisch maar Wireshar herkent rtp-midi pakketjes op je netwerk interface. Kun je in ieder geval zien of de delay binnen of buiten de PC optreedt.

> pas 2 minuten later
bijzonder, misschien een lus ergens?
Ja precies, ergens een gekke feedback loop of zo. Thnx voor de wireshark tip, ga ik morgens eens bekijken.
 
Is het niet zo dat je maar 1 sessie moet maken met daarin alles (dus midi keyboard en prophet)?
Klopt het dat je maar 1 sessie actief kan hebben?

Ik formuleer voorzichtig omdat ik het even niet meer uit mijn hoofd weet, maar ik kan later vandaag wel even in mijn studio kijken hoe ik het heb ingesteld. Ik heb geloof ik 1 sessie met daarin alle midi poorten van de interface.
 
@MatthewLeBlom
Hier staat: The session is now set up from the RTP Network MIDI side of things. If more than one RTP port will be used, we recommend creating a new session for each additional RTP port by repeating Steps 2 through 4.

En volgens mij heb ik dat ook ergens anders gelezen (of in een videootje gezien). Ik interpreteer iedere RTP verbinding als een eigen (virtual) Midi kabel met 2-weg verkeer (vandaar waarschijnlijk ook de ”paar” poort reservering per RTP verbinding, dus 5004 met 5005, 5006 met 5007 etc.), die dan 16 Midi kanalen kan aansturen.

Maar ik ga er zo weer eens verder mee aan de slag. Maar een delay van 2 minuten is echt wel heel raar en extreem, dat is geen latency meer :P
 
Back
Top