10 Quick Mixing Tips [Gastblog voor Bedroom Producers Blog]

Leuk leesvoer ! Je bent helemaal losgeslagen geloof ik ! :D
Haha, zoiets ja. Ik weet nu waar ik het voor doe. En ik heb het gevoel dat ik nog maar net begonnen ben, dus je bent gewaarschuwd.

P.S. BPB volg ik al minstens 10 jaar en ik vind het gewoon leuk om daarvoor te schrijven. Ik heb Tomislav benaderd met een artikel en hij was meteen enthousiast. Ik kan ook op de bank liggen binge watchen 😛
 
Met name "7 - Choose the perfect reference track" wordt door mij al snel vergeten maar is echt goud waard; een A/B vergelijk tussen de reference track en je eigen mix brengt al zóveel aan het licht wat verbetert kan worden...

Waardevolle blog, heb m gebookmarked! :)
 
Met name "7 - Choose the perfect reference track" wordt door mij al snel vergeten maar is echt goud waard.
Ik merkte het gisteren nog. Ik zat al bijna een uur te pielen met een basje dat ik niet lekker in de mix kreeg. Ten einde raad wat reference-tracks in mijn DAW gesleept en toen bleek het basgeluid gewoon niet goed te zijn 😮 Daarna 5 minuten geprutst met een andere VST en opeens viel alles op zijn plek. Weer wat geleerd 👍
 
Hey goed verhaal en leuk dat het gepubliceerd is, gefeliciteerd!
Mbt reference tracks, ik ben hier in het verleden paar keer de soep mee in gegaan. Als de track waarmee je vergelijkt niet exact even luid is, maak je al gauw verkeerde beslissingen. 1db verschil kan al heel veel uitmaken.
Het loont dan om hiervoor een tool in te zetten die automatisch dit voor je doet zoals mcompare of plugin alliance a/b.
 
Dat doe ik al, maar ik zoek nog een beetje. Nederlands of Engels, de lengte van video's etc. Maar ik weet steeds beter wat ik wil en video is zeker interessant.
Engels lijkt me beter, alleen al om het bereik. Te lange video’s ga ik al snel slippen waardoor ik al snel een stap oversla. Het leuke van het geschreven artikel vond ik juist dat het to the point is (en goed geschreven)
 
Engels lijkt me beter, alleen al om het bereik. Te lange video’s ga ik al snel slippen waardoor ik al snel een stap oversla. Het leuke van het geschreven artikel vond ik juist dat het to the point is (en goed geschreven)
Te lange video's werken niet, nee. Tenminste niet als je nog onbekend bent.

Ik overweeg nu om vanuit playlists te werken. Bijvoorbeeld een playlist over compressie en dan steeds korte video's: wat is het, hoe werkt het, waarom zou je het inzetten etc. Dat werkt denk ik beter dan een video van 12 minuten waarin je alles zegt.
 
Het kan helpen om van een script te werken als je video's gaat opnemen. Ben nu bezig met het opnemen van aantal video courses, en script base werken zorgt er (bij mij) voor dat ik alle dingen zeg op een manier dat deze het beste overkomen, zonder iets te vergeten en in de juiste volgorde.

Een teleprompter voor als je in de camera kijkt, en je andere tekst of op een 2de scherm of uit geprint blaadje er naast, wanneer je uitleg geeft met voorbeelden.
 
Een teleprompter voor als je in de camera kijkt, en je andere tekst of op een 2de scherm of uit geprint blaadje er naast, wanneer je uitleg geeft met voorbeelden.
Klopt, maar dan wordt het weer zo werk. Muziek is voor de hobby en dan ga ik (voorlopig) geen scripts schrijven en een teleprompter aanschaffen. Als het serieuzer wordt en ik verdien er wat centen mee is het een ander verhaal. Misschien verander ik ook nog wel van mening, maar nu is het vooral klooien.

Waar gaan je cursussen over?
 
Kan ik me voorstellen, het schrijven kost aardig wat tijd...

Op dit moment ben ik een cursus aan het opnemen hoe je chakra's kunt gebruiken om emotionele vrijheid te creëren en andere blokkades uit de weg te gaan. Maar ook hoe je chakra's kunt gebruiken in het proces van nieuwe dingen creëren, waar ik als uitgangspunt het verwezenlijken van dromen gebruik.

Andere dingen die ik aan het maken ben is een cursus over emotionele ontwikkeling en hoe trauma's ons leven beheersen. Dit gaat over overzicht en bewustzijn creëren op dit gebied, en het overhandigen van diverse tools zodat deze minder invloed hebben in je leven. Een andere cursus gaat over adem bewustzijn en daarna een Yin yoga teaching training.

Hou ons op de hoogte met wat je gaat doen! Vind het altijd interessant om nieuwe dingen te leren betreft muziek maken.
 
Op dit moment ben ik een cursus aan het opnemen hoe je chakra's kunt gebruiken om emotionele vrijheid te creëren en andere blokkades uit de weg te gaan. Maar ook hoe je chakra's kunt gebruiken in het proces van nieuwe dingen creëren, waar ik als uitgangspunt het verwezenlijken van dromen gebruik.
Interessant 👍 Ik ben de laatste tijd erg bezig met persoonlijke ontwikkeling en dat werkt. Ook voor het muziek maken. Ik liet me vroeger enorm leiden door wat anderen vonden, of wat ik dacht dat ze vonden. Daardoor legde ik de lat ook veel te hoog en kwam er niets uit mijn handen. Onbewust heb ik dat losgelaten en nu richt ik me op positieve dingen. Dit is wat ik maak en je vindt het mooi of niet, het mag allebei. Dat werkt echt bevrijdend en sindsdien zit ik in de flow
 
Back
Top