Eerste techno track

DanielDavid

Nieuwkomer
Lid sinds
2 februari 2021
Berichten
4
Locatie
Netherlands
Eerste keer dat ik probeer een techno nummer te maken. Ik vroeg me af of het een beetje goed klinkt en of iemand tips heeft.
 

Attachments

  • techno.mp3
    9,1 MB
Ik vind hem goed, mooie duistere geluiden, ook een behoorlijk heldere mix en een vette kick en Bass, er ontbreekt echter iets, ben er niet geheel uit wat, maar ik zou toch nog wat experimenteren met wat opvullingen en de break iets verlengen. Als dit je eerste Techno track is klinkt het absoluut niet verkeerd! Wat maak je normaal dan en heb je een link van je tracks?
 
Het lijkt alsof er reverb op de kick zit. Zou ik niet doen.
Verder zou ik een techno track (bijna) altijd droog beginnen, dus zonder synths/vocals. Vooral de vocal voegt niets toe. Synths zijn ideaal om een track langzaam mee op te bouwen (zorgt voor variatie).
Het mixen heb je wel onder de knie. Het is nu vooral wat extra geluiden (percussie) vinden die je track wat aandikken c.q. wat meer variatie geeft.
Een goed begin! (en dat is het halve werk)
 
Ik vind hem goed, mooie duistere geluiden, ook een behoorlijk heldere mix en een vette kick en Bass, er ontbreekt echter iets, ben er niet geheel uit wat, maar ik zou toch nog wat experimenteren met wat opvullingen en de break iets verlengen. Als dit je eerste Techno track is klinkt het absoluut niet verkeerd! Wat maak je normaal dan en heb je een link van je tracks?
Normaal maak ik meer een soort van deep house denk ik? Ik heb hier een Youtube link:

 
Het lijkt alsof er reverb op de kick zit. Zou ik niet doen.
Die kick vind ik dikke prima voor een nummer met deze sfeer. Mix is heel helder en open, dus die reverb op de kick kan prima!

Vocal sample klinkt als Ray van 2Unlimited, ik vind het niks. Heeft het nummer ook niet nodig. Ik vind het nummer verder erg goed, zeker ook in het laag echt lekker! Maar op 2:50 wordt het te eentonig. Heeft meer variatie nodig.

Dus loos die vocal, en zet een techno nummer wat je qua opbouw tof vind als audio spoor in je track (op mute). Match nu de structuur van die referentietrack qua opbouw en breaks, en maak dan jouw track helemaal af. Qua mix kan die zo op beatport, qua compositie nog te dun.
 
Back
Top