Hoe maak ik dit geluid?

ceesh

Nieuwkomer
Lid sinds
2 oktober 2020
Berichten
4
Locatie
Rotterdam


Hij gebruikt een Serge met randapparatuur. Ik heb een behringer model D, is er een manier om in de buurt te komen van de sound vanaf 1.33? Kortsluiting / elektriciteit omschrijft het nog het best denk ik. Misschien met hulp van vst effects? Als iemand een tip heeft, schroom vooral niet.
 


(de volledige versie)

De 'pops' met reverb op 23.10 zou iemand me misschien in de goede richting kunnen sturen?
 
Ik heb dit ooit gemaakt met een hydrasynth (eerste anderhalve minuut zijn relevant):


Op oscillator 1 heb ik een zaagtand. Daarop doe ik frequency modulation met de output van een ring-modulator (ratio: 1.0, depth 19.8, feedback 39%, dry/wet 40%/60%). Nu: de signalen die de ringmodulator in gaan zijn: 1. De output van de frequency modulation zoals hierboven beschreven (feedback dus) en 2. Blue noise generator (Colors of noise - Wikipedia), de diepte van de ringmodulator is ongeveer 40%.
De output van de ringmodulator zit ook vol (100% van het maximale volume) in het geluid naar de Amp.
De ruis gaat voor 60.4% (van het maximale volume) mee naar de amp en de zaagtand (inclusief Freq. modulatie) gaat mee voor bijna 90% (van diens maximale volume met dry/wet 40%/60%).

Er zijn ongetwijfeld makkelijkere manieren om elektrostatische interferentie te krijgen maar dit was mijn manier. Geeft misschien inspiratie om plugins/synths/vsts aan te slingeren? Succes.



Voor degenen met een hydrasynth voeg ik de patch bij (ELECTROSTATIC):
 

Attachments

  • electrostatic.zip
    808 bytes · Bekeken: 149
Laatst gewijzigd:
Laatst gewijzigd:
(Een jack kabel in de audio in van je Model D, de jack kabel vastpakken en dat moduleren :P)

- Izotope vinyl
- crazy ivan

2 gratis vsts die wellicht je in de richting helpen
 
Laatst gewijzigd:
Met een hamer de Model D bewerken, zou je redelijk in de buurt moeten komen.
 


Hij gebruikt een Serge met randapparatuur. Ik heb een behringer model D, is er een manier om in de buurt te komen van de sound vanaf 1.33? Kortsluiting / elektriciteit omschrijft het nog het best denk ik. Misschien met hulp van vst effects? Als iemand een tip heeft, schroom vooral niet.


Als je zoveel zo snel met je handen moet doen om een dronescape te laten klinken heb je niet goed gepatched.

Vwb je vraag: eh nee, met een model D ga je niet dat geluid krijgen tenzij ie echt aan het sterven is. Je kan eens proberen iets van granulaire synthese (of AM-waves op een oude radio en spelen met de tuningknop) met een distortionpedaal/vst oid te combineren?
 
Dat klinkt mij als een goede dosis Ruis, naar de mod-input van een filter met hoge resonantie. Krijg je mooie spek-in-de-braadpan, of kortsluiting van :P
Die ruis naar de mod-input, kan je nog voor-filteren, en bit-crushen, en qua volume laten moduleren. En dan de audio-input van het filter lijkt in het filmpje ook een verzameling van ruis en wat statische tonen, om die resonantie te "dragen"

Maakt even niet uit welk exact filter, welke oversturing, wat voor modulatie op z'n ruis, etc.. dat is zo specifiek voor zijn Rack en set. Maar in de basis, denk ik dat je met deze setup het dichtst in de buurt komt.
shoppinglist: 1 osc, 1 witte ruis, 1 filter, 2 vca's en een random-source / bit crusher.. en dan kom je een heel eind.

Dat je er een zaal vol mee krijgt, vind ik verwonderlijker dan het geluid sorry :D ik doe te moeilijk denk ik
 
Laatst gewijzigd:
Dat 2e stukje, hoor ik een statisch bandpassed (tuned) noise geluid.. daar bovenop, in die knispers hoor je 'm soms beetje naar beneden afbuigen, waar je de resonantie van het filter weer tonaal hoort worden (heel kort)

Dat verraadt wss audio-rate modulatie van dat (bandpass) filter, door andere 'noise'.. het is moeilijk te zeggen, of dit een filter in zelf-oscillatie is, of een "zij filter" met die statische noise als input. En het kan ook net zo goed, een vocoder zijn die gemoduleerd wordt.. maar die zou net iets anders piepen dan ik nu hoor. Wel een toffe set, heel organisch allemaal.
 
Back
Top