hoofdtelefoon voor langdurig gebruik

of je zo’n ding aan je telefoon wil hangen is ook maar de vraag natuurlijk met die mega krul kabel.

De 990 DT Pro is voor mij een prima headphone en zeker voor de prijs maar dat krulsnoer zou verboden moeten worden, dat doet echt af aan het draagcomfort, hoe ze dat ooit verzonnen hebben. :?
Alle fabrikanten zouden gewoon het Sennheiser systeem moeten gebruiken zodat je heel makkelijk van snoer kan wisselen met de connector die op jouw apparatuur past, heb je ook geen verloop meer nodig.
En ook makkelijk als je kabel slecht wordt en vervangen moet worden, ik begrijp niet goed dat ze dat niet allemaal hebben.
 
euh sorry maar ik wou van mijn krul af op mijn senh hd25, kocht een gewoon origineel snoer. bestelde een montage plaatje na, want bleek een must (krul heeft dat plaatje vastzitten aan 't snoer) . En dan bleek dat links en rechts vh snoer niet de juiste lengte heeft om aan te sluiten, dus dat wordt nog solderen. Dus zoveel lof zou ik sennheiser niet geven (met hun eigen spul)
 
euh sorry maar ik wou van mijn krul af op mijn senh hd25, kocht een gewoon origineel snoer. bestelde een montage plaatje na, want bleek een must (krul heeft dat plaatje vastzitten aan 't snoer) . En dan bleek dat links en rechts vh snoer niet de juiste lengte heeft om aan te sluiten, dus dat wordt nog solderen. Dus zoveel lof zou ik sennheiser niet geven (met hun eigen spul)
Ja, die HD 25 dat is anders.
Ik heb nog een HD 558 en die heeft gewoon een snoer met aan beide kanten een 3,5 jack en aan één kant zit er een adapter opgeschroefd die dan verloopt van 3,5 naar 6,35 (zat erbij) dat zouden alle fabrikanten moeten doen.
Zoiets kan ik gewoon erin pluggen bijv;
 
Het is dat ik die hd25 voor de rest zo’n fijn ding vind maar die kabel is idd een drama. De connector gaat altijd stuk en dr vervangings kabel is geloof ik 40€ dus een hele goede deal is het niet wat dat aan gaat.
 
Als er iemand een nieuwe senh hd25 krul wil kopen, mijne mag weg. Heb t niet op de krul.
 
AKG 240 vind ik zelf behoorlijk lekker zitten en zou de bas eerder zwak noemen dan gehyped. Bij testen vond ik destijds de Beyerdynamics "bassiger"


Ja dat klopt wel gezien de frequentie response, de 240 (net zoals de k701) heeft een flinke dip in het laag. De BD is wat dat betreft veeel neutraler (bijna plat in het laag), daarom kan ik voorstellen dat de perceptie is dat hij bassiger klinkt, maar in feite is dit dus meer hoe het echt klinkt. Dit laatste is voor mij nu wel essentieel (ook omdat ik geen monitoren kan aanzetten ivm overlast). Nu gebruik ik sinds kort wel sonarworks reference die de dip compenseert, maar alleen als ik direct vanuit mijn DAW mix, vanuit mijn mixer heb ik daar niets aan dus denk dat de BD mij hierin wel gaat helpen.
 
AKG 240 vind ik zelf behoorlijk lekker zitten en zou de bas eerder zwak noemen dan gehyped. Bij testen vond ik destijds de Beyerdynamics "bassiger"
De BD is wat dat betreft veeel neutraler (bijna plat in het laag), daarom kan ik voorstellen dat de perceptie is dat hij bassiger klinkt, maar in feite is dit dus meer hoe het echt klinkt.
Met bassiger ga je idd bijna denken aan zo'n goedkope headphone met extra bass boost maar dat is de 990 niet, wel vond ik 'm iets warmer klinken in een vergelijking met de AKG 702 indertijd doordat het laag er beter door kwam en toch natuurlijk klonk en niet vermoeiend.
Ik vond die 702 ook heel goed klinken trouwens maar wel iets koeler in z'n geheel alleen kon ik dat clamp systeem niet verdragen, dat irriteerde me na een aantal uurtjes.
 

Ja dat klopt wel gezien de frequentie response, de 240 (net zoals de k701) heeft een flinke dip in het laag. De BD is wat dat betreft veeel neutraler (bijna plat in het laag), daarom kan ik voorstellen dat de perceptie is dat hij bassiger klinkt, maar in feite is dit dus meer hoe het echt klinkt. Dit laatste is voor mij nu wel essentieel (ook omdat ik geen monitoren kan aanzetten ivm overlast). Nu gebruik ik sinds kort wel sonarworks reference die de dip compenseert, maar alleen als ik direct vanuit mijn DAW mix, vanuit mijn mixer heb ik daar niets aan dus denk dat de BD mij hierin wel gaat helpen.
Met bassiger ga je idd bijna denken aan zo'n goedkope headphone met extra bass boost maar dat is de 990 niet, wel vond ik 'm iets warmer klinken in een vergelijking met de AKG 702 indertijd doordat het laag er beter door kwam en toch natuurlijk klonk en niet vermoeiend.
Ik vond die 702 ook heel goed klinken trouwens maar wel iets koeler in z'n geheel alleen kon ik dat clamp systeem niet verdragen, dat irriteerde me na een aantal uurtjes.

Gebruik ook Sonarworks; dat kan ik echt iedereen aanraden die met headphones werkt. Overigens is "bassiger" geen nadelige kwalificatie bij mij; de DB is inderdaad warmer maar daardoor ook wat wolliger (imo). Ik gebruik ook de Focal Spirit Professional als extra headphones en daarvan zou je ook kunnen zeggen dat deze "bassiger" is maar die vind ik - qua geluid - wel een veel betere koptelefoon (maar helaas zit deze absoluut niet lekker bij mij, veel te strak, alsof je in een vacuum gezogen wordt, dus gebruik ik mondjesmaat, meer als referentie).
Het blijft uiteindelijk allemaal een kwestie van smaak. Voor het gewone luisteren naar muziek heb ik al jaren een relatief goedkope Sennheiser HD200 en die vind ik lekkerder klinken dan m'n drie keer zo dure Bose (ook daar weer: mid veel prominenter waardoor het wat wolliger klinkt).
 
Ik heb zelf twee DT770 (80Ohm) 's
(voor als we met z'n tweeën muziek maken)

Het zal niet de meest vlakke zijn qua respons, maar volstaat voor mij.
Nadeel is dat hij gesloten is en daardoor niet geschikt voor echt langdurig gebruik.

Als ik langdurig muziek 'moet' maken, is een monitor toch prettiger.
De open variant zal dan beter zijn.
Maar omdat ik hem ook in de oefenruimte gebruik (waar een drummer aanwezig is), heb ik iig een gesloten hoofdtelefoon nodig.
 
Ik heb zelf twee DT770 (80Ohm) 's
(voor als we met z'n tweeën muziek maken)

Het zal niet de meest vlakke zijn qua respons, maar volstaat voor mij.
Nadeel is dat hij gesloten is en daardoor niet geschikt voor echt langdurig gebruik.

Als ik langdurig muziek 'moet' maken, is een monitor toch prettiger.
De open variant zal dan beter zijn.
Maar omdat ik hem ook in de oefenruimte gebruik (waar een drummer aanwezig is), heb ik iig een gesloten hoofdtelefoon nodig.
Ik vond de 770 veel neutraler dan de Sennheisers die ik getest heb. In welk frequentiebereik vind je hem zwak?
 
Het is dat ik die hd25 voor de rest zo’n fijn ding vind maar die kabel is idd een drama. De connector gaat altijd stuk en dr vervangings kabel is geloof ik 40€ dus een hele goede deal is het niet wat dat aan gaat.

Ik heb meerdee malen de kabels van mijn HD15 vervangen en kan toch aantraden de originele te kopen. Die is 24 euro.
Die kabel doet het voor mijn ongeveer 6 jaar en de nepkables wellicht 3.
De HD25 is de beste koptelefoon voor mij voor langdurig gebruik.

Hij werkt met erg goed op straat, fieldrecordings, drum/zang/instrument tracking, mixen en muziek luisteren.
Maar snap dat voor veel mensen het geluid veel te direct is.
Mijn HD650 is leuk, veel meer hifi maar heeft een hoofdtelefoon amp nodig en is open daardoor ongeschikt voor studio taken behalve mixen.
En vind hem niet zo lekker zitten.
Vlakke response vind ik helemaal niet belangrijk.
Is belangrijker dat je de response van je koptelefoon begrijpt.
 
Ik vond de 770 veel neutraler dan de Sennheisers die ik getest heb. In welk frequentiebereik vind je hem zwak?
Ik heb geen hoofdtelefoon referenties, dus weet niet hoe het is tov andere hoofdtelefoons, maar merk dat ik de bas / laag midden niet altijd goed kan beoordelen op de 770
Niet dat dat er niet in zit (in tegendeel, als bassist kan ik me er heel goed mee vermaken), maar daar is het lastiger om daar de balans goed te krijgen.
Kan ook komen doordat je na verloop van tijd 'went' aan de huidige mix . Ik merk alleen dat ik in dat gebied vaak nog weer terug moet als ik op andere systemen heb geluisterd.

Ik ben nog niet zo bedreven in het afmixen, dus dat zal ook zeker meespelen.
 
ik heb +- 20 jaar met hd 25 jaar reportagewerk gedaan (nieuws documentaire, reality...), ik zit nu aan mijn2de set, bij de vorige had ik werkelijk alles al 10x veranderd, van kabel, softpads...alles behalve drivergedeelte :) maar ik vind het gewoon een goede kwalitatieve en vooral lichte headset. soms gebruikte ik tijdens de winter als het echt koud was liever mijn 770 beyer, was lekker warm. maar in studio verkies ik toch mijn 770 qua geluidsweergave.
 
Ik heb de Beyer Dynamics DT-770 pro 250 OHM niet kapot te krijgen en top geluid.
 
Ik heb de Beyer Dynamics DT-770 pro 250 OHM niet kapot te krijgen en top geluid.
ik heb nog steeds mijn eerste set, heb daar alleen nog maar de pads van vervangen, werkt perfect al jaren. is ook niet voor niets overal ter wereld in vele tv studio, radio.. standaard set.
 
Hoe is de 250 ohm te 'driven', vanaf mijn mixer lijkt het me geen probleem, maar heb wel wat twijfels of ik genoeg power kan krijgen direct vanuit mijn geluidskaart (dock).
Gaat prima met mijn geluidskaart Motu M4 en met mn vorige Motu Ultralite mk3 ook niet. Gewone uitgang op mn Iphone en MBP en MacMini zijn er te slap voor Galaxy was ook geen succes.
 
op Focusrite ook goed te doen. zoals Rasz hierboven vermeld indien je het ook voor andere toestellen dan mixers/interfaces wenst te gebruiken best dan die van 80 Ohm te nemen. voor andere toestellen gebruik ik mijn draadloze sony.
 
Back
Top