Alexander Scriabin - Prelude Op. 11 No. 1

Bahamut

yip yip
Lid sinds
28 mei 2002
Berichten
3.292
Locatie
Nijmegen
In navolging van deze thread (Alexander Scriabin - Etude Op. 2 No. 1) hier weer eens een klassiek piano stuk. Langzaam maar zeker ben ik m'n (beperkte) klassieke piano repertoire aan het oppoetsen.

Oké, het heeft niets met synths te maken maar ik las dat je ook muziek mag delen als je wat hebt ingespeeld.
En er is toch een linkje met synthesizers want de ANS synthesizer is naar deze componist vernoemd. :)

Hoe dan ook: Prelude Op. 11 No. 1
Dit stuk bestaat uit zo'n 95% witte toetsen dus iedereen kan dit wel. :P
Het is ritmisch gezien vrij apart met allemaal kwintolen, jawel. Als je die allemaal strak achter elkaar speelt, klinkt het nergens naar, dus het mag wel een beetje vrij en vooral de muzikale frasen volgen zoals in de bladmuziek aangegeven.
Binnenkort hopelijk meer.
 

Attachments

  • RV - Scriabin Prelude Op. 11 No. 1 (2021, HP-505).mp3
    2,7 MB
Ik ben blij dat je dit wel degelijk gepost hebt, hoor ... ook al heeft het volgens jou niets met synths te maken ;).

Ik ben in ieder geval wel onder de indruk van jouw speeltechniek en ik doe het je zeker niet na :okdan:. Daar zal je wel flink wat oefentijd in hebben gestoken.

:doei:

Danny
 
Mooi! Ik ben nog lang niet zover.. ik oefen door.

Zeker posten!
 
Dank!
Ben al aan de volgende Prelude bezig van dezelfde componist.
Het leuke aan korte (miniatuur) pianostukken is dat het niet eindeloos lang duurt om in te studeren en dat je ze redelijk snel (opnieuw) onder de knie kunt hebben. En bij opname kun je gemakkelijk meerdere takes maken en de beste eruit kiezen. Foutjes maken is daardoor ook minder frustrerend. :)

Mooi! Ik ben nog lang niet zover.. ik oefen door.

Zeker posten!

Weet niet hoe ver je bent met piano, maar anders ken ik nog wel een paar relatief eenvoudige stukken van bekende componisten.
(De makkelijkste van Scriabin is ongetwijfeld Prelude Op. 16 No. 4. Lekker kort en minimalistisch bijna.)
 
Laatst gewijzigd:
Weet niet hoe ver je bent met piano, maar anders ken ik nog wel een paar relatief eenvoudige stukken van bekende componisten.
(De makkelijkste van Scriabin is ongetwijfeld Prelude Op. 16 No. 4. Lekker kort en minimalistisch bijna.)

Ik ben pas dit najaar begonnen. Maar ik probeer iedere dag te oefenen en het gaat op zich makkelijker dan ik gedacht had..
Nu nog bezig met online cursussen, waarbij ook veel oefenmateriaal geboden wordt op ieder niveau. Ik ben wel een docent aan te zoeken, omdat ik nu zeker ben dat ik het leuk vind (en ik genoeg wil/kan oefenen).

Partituurideeën altijd welkom!
 
Chopin!! Daar zitten hele mooie stukken bij.
Beethoven moonlight sonate
 
Ik ben pas dit najaar begonnen. Maar ik probeer iedere dag te oefenen en het gaat op zich makkelijker dan ik gedacht had..
Nu nog bezig met online cursussen, waarbij ook veel oefenmateriaal geboden wordt op ieder niveau. Ik ben wel een docent aan te zoeken, omdat ik nu zeker ben dat ik het leuk vind (en ik genoeg wil/kan oefenen).

Partituurideeën altijd welkom!

Leuk. Een docent is altijd aan te raden.
Als je zover bent en je wil een keer Chopin proberen dan zou je kunnen beginnen met Prelude Op. 28 No. 20:



Op zich makkelijk, maar toch ook weer niet... eigenlijk is bijna niets écht makkelijk (behalve dat stomme John Cage - 4'33").
En het meeste van Chopin is gewoon gruwelijk moeilijk.
 
Back
Top