Finegear Dust Collector

Leuke multi effect bak op het net tegen gekomen met een echte spring reverb.
Alleen mono maar wel lekker old skool lijkt me.
Volgens mij was ie nog niet gepost.

 

Attachments

  • Finegear_The-Dust-Collector_019widerer2.jpg
    Finegear_The-Dust-Collector_019widerer2.jpg
    83,5 KB · Bekeken: 6.942
Superleuk ding.. dat filmpje van Hainbach gaat hen veel klandizie opleveren.. :eureka::verkoght:
 
Bo Beats is er op youtube ook al mee aan de haal gegaan, op Gearslutz heb ik een topic over de Dust Collector gemaakt, omdat het niet echt online leefde, kreeg hierdoor wel goed inzicht.
Vond hem in 1'e instantie een no-brainer, omdat ik zocht naar analoog effecten, met hand-on knoppen, wilde eerst de Dreadbox kopen, en toen kwam de Dust collector op mijn radar. Maar de tape effecten, vind ik zwaar tegenvallen, je hoort ze nauwelijks, dan heb je nog de delay, wat een simpele delay chip is, die paar euro kost.

The delay is a pt2399, not technically analog..
( Analog FX box "Dust Colletor" - Gearslutz )

Leuk de flanger besturen met licht, maar dat voelt best als een gimmick en ook weer niet mind-blowing (imo) na veel denken, en de paar YouTube demos 3/4 te hebben bekeken heb ik toch mijn pré-order geannuleerd, ipv voor 50€ meer een AnalogHeat gehaald. ( en inmiddels ook de micro boss rack verzameld)

Maar de Dust Collector blijft wel een tof ding, mooie knoppen, voor mij te subtiel, geen stereo, en ook geen master out.
Superleuk ding.. dat filmpje van Hainbach gaat hen veel klandizie opleveren.. :eureka::verkoght:
Ook wel bijzonder dat de influencer zo veel invloed kan hebben op mijn/ons koop gedrag.
 
Dat zal inderdaad ook niet voor iedereen zijn. Maar dat het überhaupt kan is natuurlijk wel fijn. Als ze 'm dichtgemaakt hadden dan had je de optie niet eens (behalve eens tegen de behuizing tikken/slaan). Dus meer opties = beter in dit geval toch?
inderdaad, het stoort niet omdat het netjes afgedekt wordt. hooihuis noemde de ekdahl en de naakte veren daarop (en het klittenband) dat vind ik toch wat jammer - hoewel het een super filter + reverb is. ook wel een aanrader en best wel vergelijkbaar met de dust collector, qua appeal en doelgroep.
 
Kan zo gauw geen verzendkosten terugvinden. Of heb ik tòch een bril nodig..?
 
Wordt verzonden uit frankrijk, volgens mij gratis of iig niet voor heel veel.
 
Misschien zit de ontwerper in Frankrijk en laten ze hem produceren/assembleren in Roemenië vanwege goedkopere arbeidskrachten?
 
Misschien zit de ontwerper in Frankrijk en laten ze hem produceren/assembleren in Roemenië vanwege goedkopere arbeidskrachten?
Op andere websites valt te lezen dat het bedrijfje kennelijk inderdaad op dat adres in Roemenië is te vinden. Het lijkt me niet echt een productielocatie voor grote aantallen apparaten, een huis als alle andere in die straat als je het bekijkt in Streetview. Kan zijn dat hij inderdaad (deels?) z'n tijd doorbrengt in Frankrijk, maar je hebt in principe maar één hoofdvestiging van je bedrijf, zou je denken.
 
Heb je daar een bron van? Het bedrijfje zit in Frankrijk, op de website valt te lezen:

"Founded by Cristian Kreindler in 2016 and based in Paris (France) ..."
er stond (is intussen weg) een foto van de originele factuur (met alle gegevens van de eerste koper - zucht) in de advertentie op ebaykleinanzeigen.de - daar stond de afzender op vermeld. ik had het dacht ik ook al eerder ergens op de site gezien en was verbaasd over frankrijk. een van de demo filmpjes (met het proost op het laatst) is ook echt heel erg oostblok. mogelijk zijn ze verhuisd?! dat kan natuurlijk.

ik vind het trouwens een schat van een kerel en zijn vriendin mag er ook zijn.
 
Laatst gewijzigd:
@colette : Zou inderdaad ook goed kunnen, een verhuizing. Foto van de factuur zie ik niet meer (gelukkig), maar ik neem aan dat het adres van het bedrijf hetzelfde was als in de link die @ohtar aangaf.
 
het maakt mij ook eigenlijk niet uit. het is een fijn apparaat en ik vind het ontwerp ook erg mooi. ik wil graag geloven dat de delay een goedkope chip is en de tape saturation is subtiel, maar zelf kan ik het er niet voor maken. en ik hou veel van de spring reverb met zijn cv inputs. ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar ik vind de variatie in een geluid tussen wel of geen/ veel of weinig (spring) reverb fascinerend en inspirerend. en als die dynamiek dan met cv inputs kan worden toegevoegd, word ik daar heel blij van. een delay met (subtiele) swirl is ook niet het achtste wereldwonder, net zo min als de phaser met cv input, maar het zit er toch maar mooi allemaal in.
 
Back
Top