Just checking..

Bibeaux

Stamgast
Lid sinds
11 mei 2020
Berichten
144
Locatie
Heerhugowaard
Even checken: Klopt het dat als je stereo gear hebt, maar je hebt geen stereo kanalen meer over, je dit op een studio mixer gewoon op twee mono kanalen kunt inpluggen en dat het dan evengoed knap uit de master van je studio mixer komt?

#n00bmodus
 
Inderdaad, gewoon 2 monokanalen gebruiken waarbij je één kanaal links 'pant' en het andere rechts 'pant' (pannen = panorama)
 
Inderdaad, gewoon 2 monokanalen gebruiken waarbij je één kanaal links 'pant' en het andere rechts 'pant' (pannen = panorama)
Dus kabel met stereo plug gaat over in 2 mono pluggen en die krijgen allebei een eigen mono kanaal. Tot zover helder.

Maar hoe pan je dan links en rechts? Het gaat bijvoorbeeld om de Roland Boutique JU-06a.

Doe je dat in de synthesizer? Wordt dat dan een default setting?
 
Laatst gewijzigd:
De panning gebeurt op niveau van je menger.
Meestal staat deze net boven de kanaalfader.
Yes, net even mijn 'verse tweedehands' Soundcraft EFX12 bekeken en ik heb het gezien. Tnx :mega:

Andere vraag: ik heb jack aansluitingen, maar ook microfoon aansluitingen per kanaal. Is er een goede reden om voor de één danwel de andere te kiezen om mijn gear aan te sluiten?
 
Microfoon sluit je op de XLR (3-pins) aansluitingen aan, toestellen met line outs sluit je aan op de jack ingangen. (synths, cd, mp3 players etc...).
De microfooningang is veel gevoeliger dan de lijningang. Het uitgangssignaal van een microfoon is veel zwakker dan een line out, vandaar ;)
De insert jacks zijn in- en uit tegelijk om bv. eerst naar een noise gate te lopen en terug te keren alvorens de rest van het kanaal door te lopen.
Deze heb je veronderstel ik, niet meteen nodig.

Cheers,
Exo. :mega:
 
Back
Top