De Belgische Timecop1983

Apollo82

Stamgast
Lid sinds
26 augustus 2019
Berichten
275
Locatie
Gent
Dat zei ik niet zelf, maar komt van synthwavefan.nl


Hopelijk vindt de echte Timecop1983 het niet erg, want hij is natuurlijk mijn held! :)

Mijn album is zopas gereleased, en ik ben natuurlijk enorm trots en blij! Sinds gisteren is 'Lost Summer' uit! De beste omschrijving is wellicht hyper nostalgische deuntjes die je terug meenemen naar de jaren '80. Ook veel invloeden van AIR en de French touchbeweging van de jaren 90/00.

1920_00000-2.jpg


lloyd_anthony_parker-CKjkl_mldQD.jpg


Ik heb een hele boel links om jullie mee lastig te vallen:


De cassettes zullen vandaag wellicht al uitverkocht zijn, maar dat maakt de kans alleen maar groter dat er binnenkort een vinyl komt!

Ik begon als jong broekje synthesizers te verzamelen en zat heel lang op het forum en heb hier enorm veel kennis en contacten opgedaan. Ik had niet gedacht dat dit moment er nog zou komen voor mij, het is pas sinds 2019 dat ik langzaam terug aan de slag ging met VST's. Het is nog altijd een hobby, maar een hele leuke om te doen. Bedankt als je even hebt geluisterd en laat gerust je commentaar na als je die hebt!
 
Wow! Zo te horen heb je alle redenen om trots te zijn! :okdan:
Downloaden is niet mijn meug maar als de vinyl uitkomt mag je mij contacteren :eureka:

Cheers,
Exo. :mega:

Ja het is wel altijd een droom geweest! Mocht er een vinyl komen, dan doe ik dat zeker :)

Ook langs deze weg super gefeliciteerd met je release. Het klinkt zwaar lekker allemaal en je hebt me vandaag zelfs geïnspireerd een stukje synthwave te maken. Het blijft fijne muziek. Succes met alles wat komen gaat 👍👍👍
Bedankt Bombario, altijd benieuwd naar nieuwe synthwave muziek :)

Vanmiddag ook geluisterd.. super smooth!! Heerlijk <3 Congrats!!
Thanks!!! Het heeft een hele tijd geduurd allemaal, maar dat maakt het des te leuker nu!
 
Waarom breng je dit niet op cd uit?
Het label beslist hoe er uitgebracht wordt. Ik heb wel wat input, maar uiteindelijk nemen zij de beslissing. Voor zover ik het begrijp, is er het meeste vraag naar vinyl, gevolgd door cassette. Omdat ik debuteer is het een te grote investering om direct op vinyl te drukken (2000+ euro). Daarom dus cassette (die nu al uitverkocht is). Voor CD is de vraag veel te klein, wat ik wel bizar vind, maar zo is het.
 
Ok helder.

Terwijl cd wel echt jaren '80 is😂
Bizar is het, CD lijkt me wel duidelijk handiger dan een cassette.

Net ook het album geluisterd op Spotify en het klinkt echt heel lekker. Top! Welke VST's gebruik je om dit te maken? En waar tover je de drums uit? 👍
Soms vraag ik me af hoe ik het allemaal gedaan heb lol

Ik gebruik eigenlijk vooral de gratis standaard VST's, synth1 (mijn favoriet), PG-x8 en TAL U-NO-62, met deze 3 raak je al een heel eind. Mijn bas haal ik vooral uit sylenth1, die heeft 4 osc en super snappy envelopes. Drums zijn vooral samples die ik eigenlijk al van in het begin bijhoud. De lijm haal ik uit de arturia tube STA, ongelofelijk voor het laag.
 
Ik gebruik eigenlijk vooral de gratis standaard VST's, synth1 (mijn favoriet), PG-x8 en TAL U-NO-62, met deze 3 raak je al een heel eind. Mijn bas haal ik vooral uit sylenth1, die heeft 4 osc en super snappy envelopes. Drums zijn vooral samples die ik eigenlijk al van in het begin bijhoud. De lijm haal ik uit de arturia tube STA, ongelofelijk voor het laag.
Inspirerend, je hebt dus helemaal niet veel nodig om toffe muziek te maken. De VST's die je noemt heb ik ook en ik heb ooit alles van Samples from Mars gekocht voor 30 dollar ofzo. Dan heb je hoogwaardige van alle classic drumcomputers. Ik ga ook weer eens serieus synthwave maken, het blijft fijne muziek! 👍
 
Bizar is het, CD lijkt me wel duidelijk handiger dan een cassette.


Soms vraag ik me af hoe ik het allemaal gedaan heb lol

Ik gebruik eigenlijk vooral de gratis standaard VST's, synth1 (mijn favoriet), PG-x8 en TAL U-NO-62, met deze 3 raak je al een heel eind. Mijn bas haal ik vooral uit sylenth1, die heeft 4 osc en super snappy envelopes. Drums zijn vooral samples die ik eigenlijk al van in het begin bijhoud. De lijm haal ik uit de arturia tube STA, ongelofelijk voor het laag.
Cool dat je Synth1 ook gebruikt, ben zelf ook al heel lang fan daarvan!! Heb er ooit complete tracks mee gemaakt en mensen vonden het allemaal fantastisch klinken! Vind em zelf ook nog steeds heerlijk werken/klinken, vooral voor pads..
Er gaan geruchten rond dat ie gemodelled is naar de Nord Lead 2 maar dat is waarschijnlijk meer het user interface? Hij werkt idd lekker.. net als een Nord Lead. Maar de Unison spread heeft een Nord Lead 2 volgens mij niet.. en dat vind ik echt super klinken bij Synth1..
Ik moet mezelf ff inhouden maar ooit ga ik een vergelijkingsvideo doen tussen de Synth1 en de Nord.. :D :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Ja, met Synth1 kan je zeker hele tracks maken zonder dat iemand het merkt! Ik heb al gehoord dat hij klinkt als een CS-80, maar dat vind ik nu niet echt.
 
Nice! En soft synths anno 2021 zijn gewoon prima voor strakke sounds. Maar luister je nou met name naar synthwave voor je inspiratie of ben je veel aan het zoeken naar rare grooves en movie soundtracks uit begin-midden jaren '80?
 
Back
Top