Behringer Moog SL-8

ishi

Administrator
Staff member
Lid sinds
16 december 2017
Berichten
2.662
Locatie
Utrecht
Behringer vraagt op Facebook of er interesse is voor een replica van de Moog SL-8.

Deze polyfone synthesizer van Moog is tamelijk onbekend, omdat het project nooit verder dan de prototype-fase is gekomen. De synth is waarschijnlijk door het succes van de Yamaha DX7 nooit op de markt uitgebracht. Behringer laat op Facebook een impressie zien van een eventuele kloon van deze SL-8.


behringer-sl-8-synthesizer-entwurf.png
 
Laatst gewijzigd:
Plaatjes uit de oude doos:

2246259223_f0717e824f_b.jpg


2248990692_450202bd46_b.jpg


Moog-SL8.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Aangezien er geen schema's van bestaan en geen originele PCB's, is het niet meer dan een uiterlijk en een speclist. En aangezien hij bedoeld was als een goedkoper alternatief voor de Memorymoog, wordt het dan dus yet another CEM polyding. OK, de harmonische modulatie is een mooie extra, maar hoe die moet klinken moet je dus zelf nog even verzinnen. :) Er zullen niet meer veel mensen rondlopen die het prototype ooit gehoord hebben.
 
Jee.. zo 'mysterieus' dus. Bestaat er geen enkel exemplaar meer van?

edit:

Ik lees inderdaad dit:

Almost nobody has heard it.
The innards of the prototype are gone.
Schematics are non-existent.
The firmware source code is gone.
 
Gaan ze nu de moog one klonen of zo ?
 
Ik dacht altijd van mezelf dat ik wel een klein beetje verstand had van synths , maar ik zoek me suf op dit ding naar iets van een oscillator op dat panel .
Is het de dco footage ? ... en hoe kies je de golfvormen ?... 1 osc dus ?
Aaggh .. laat dit gekke ding maar zitten , ik wil hem al niet meer.
 
Voor de synth liefhebbers onder ons die vonden dat behringer afgelopen jaren te weinig modellen uitbracht, is er hoop :D

Over the past 3 years our UK, Italian and German engineering teams worked extremely hard to design a modular control platform for polyphonic synthesizers, based on high power ARM processors. This now allows us to develop synths at a much faster rate and we’re extremely excited to share some news.

With the upcoming release of the OB-Xa, we can now fully focus on several poly synths we’ve been developing in parallel. Below you see one of the most complex analog synths ever created with over 6,000 components placed on a highly dense multi-layer board. This synth even uses discrete analog filters based on vintage designs.

2021 will be a very exciting year with many great instruments in the pipeline - even digital and hybrid synths.
You guys are the reason why we do what we do. Thank you for all your support and loyalty.
 
Ik dacht altijd van mezelf dat ik wel een klein beetje verstand had van synths , maar ik zoek me suf op dit ding naar iets van een oscillator op dat panel .
Is het de dco footage ? ... en hoe kies je de golfvormen ?... 1 osc dus ?
Aaggh .. laat dit gekke ding maar zitten , ik wil hem al niet meer.
Ik veronderstel dat de "voice sweep" draaiknop een traploze (mix)regeling tussen twee of drie waveforms is. Verdere aanpassing van de klank doe je dan via de harmonischen.
 
LinkedIN bericht van Uli over de aanstelling van een nieuwe directeur in India:
"Krishna commented: “I am very excited to join Music Tribe and lead the India Innovation Center. Music Tribe’s wide range of innovative products and its Customer Obsession Vision will attract many talents. We are now forming a world class team, while recruiting up to 200 engineers over the next 24 months.
Our focus is to strengthen Music Tribe’s engineering capabilities around embedded, DSP, application, cloud as well as mixed architecture systems technologies to deliver cutting edge products for the global market.
Over the next few days we will be posting many open positions on our hiring portal"

Ze gaan dus nog een bak met nieuwe mensen aannemen ook.
 
Black Corporation had gelijkaardige idee door een Buchla 259 oscillater te gebruiken ,vooral die timbre sectie samen met een LPF,8 voice.

Lastige is dat monofoon dit ok is maar poly zit je dan met stacks aan harmonischen,na 10 minuten ben je het kostbeu,net als supersaws,one trick synth dus.
 
Met welke bestaande synth zou je de klank kunnen vergelijken, het additieve deel van een Synclavier II?
Op het panel staat multiplier ,natuurlijk zou je dat kunnen nabootsen met toevoeging van frequenties zoals op een additieve synth.

Maar op het panel is er ook een sweep funktie,dus je kan de harmonische vermenigvuldiging sweepen.
 
Kunnen ze nu niks meer origineels verzinnen of bedenken i.p.v
dingen namaken...
 
Kunnen ze nu niks meer origineels verzinnen of bedenken i.p.v
dingen namaken...
Als de synthese mogelijkheden en producten vandaag niet toereikend genoeg zijn om muziek te maken, dan kunnen we er evenwel mee stoppen. Het originele en het nieuwe is dat de beste technologie nu betaalbaar, flexibeler en toegankelijk wordt voor iedereen. Op een gegeven moment is de R&D gesatureerd toch?
 
Synthesizer deepmind was wel origineel maar blijkbaar niet origineel genoeg om nog zo iets te maken!
Ze gaan liever voor het grote geld i.p.v iets origineels te bedenken.
 
Back
Top