Sonicware Liven XFM

Nieuw van Sonicware, de Liven XFM. Volgens de fabrikant:

"Merge and sculpt FM sounds with a single, intuitive, knob turn. The X-Lab engine merges two FM sounds by smoothly blending their envelopes, modulation routing, and feedback. The X-Lab algorithm can merge sounds with radically different FM structures and overtones, all without losing the fundamental tuning of the sound. Pitch locking can also be turned off to create brilliant atonal transitions between FM sounds. Merged sound can then be saved, recalled, and merged with additional FM sounds.We call this merging process FUSION FM.

For those who want to dive into the FM Engine, the EDIT mode and included overlay provide full access to the innovative 4-OP XFM engine. 15 knobs and 30 buttons provide quick and intuitive access to all FM parameters. Explore FM synthesis without the conventional menu diving and head scratching."

Meer info hier.

 

Attachments

  • ezgif-3-aee731da1ac6.jpg
    ezgif-3-aee731da1ac6.jpg
    104,4 KB · Bekeken: 6.696
Ik heb dit apparaat in overweging, zeer goedkoop bij thomann te krijgen. Weinig reviews nog, wat logisch is gezien de recente release, maar de looperfunctie lijkt erg leuk en bruikbaar.
 
@lecrab Ik geloof dat je in de foute thread zit. Deze heeft denk ik geen looper, én is nog niet te koop. Je bedoelde waarschijnlijk het broertje, de Liven 8Bit warps?
Zelfde looks en platform, dus die vergissing gaat nog meer gebeuren, maar gelukkig hebben ze er een éxtra lelijk logo op gezet om verwarring te verhelpen :D

Wel een cool ding, fijn om wat concurrentie te zien voor de Model:cycles/samples en Circuit range
 
... maar gelukkig hebben ze er een éxtra lelijk logo op gezet om verwarring te verhelpen :D
Mja, echt fraai ziet het er niet uit. :D

Had eigenlijk liever gezien dat deze nieuwe Liven meer iets had van de andere synth engines uit de ELZ-1, ipv. FM. De keuze in FM is best groot, maar de ELZ-1 heeft wat bijzondere synthesemogelijkheden die je niet in andere instrumenten ziet. In een wat aangepaste, misschien iets vereenvoudigde vorm zou dit voor het Liven-platform ook leuk zijn. Maar goed, de keuze voor FM is begrijpelijk omdat het niet zoveel processorcapaciteit vraagt.
 
Mja, echt fraai ziet het er niet uit. :D

Had eigenlijk liever gezien dat deze nieuwe Liven meer iets had van de andere synth engines uit de ELZ-1, ipv. FM. De keuze in FM is best groot, maar de ELZ-1 heeft wat bijzondere synthesemogelijkheden die je niet in andere instrumenten ziet. In een wat aangepaste, misschien iets vereenvoudigde vorm zou dit voor het Liven-platform ook leuk zijn. Maar goed, de keuze voor FM is begrijpelijk omdat het niet zoveel processorcapaciteit vraagt.
Mee eens! Maar goed, de opties in FM zijn ook de afgelopen 1,5 jaar fors gestegen met de nieuwe preen, korg , elektron... Dus misschien zagen zij dat nog niet aankomen :D

Ik heb een ELZ maar overweeg om em terug te sturen gezien de granular engines de eenigen zijn die ik echt gebruik. Mede vanwege hun uniekheid. Als zij een bak maken gericht op granular zou dat echt fantastisch zijn!

Ten minste heben ze van de ELZ geleerd om ook midi-ports onderdeel van het instrument te maken...
 
Als zij een bak maken gericht op granular zou dat echt fantastisch zijn!
Ja, het mag dan best iets meer kosten dan de Liven, maar dat het wel een goedkoper alternatief is voor de Tasty Chips GR-1. Want daar hangt een stevig prijskaartje aan. :frons:
 
@lecrab Ik geloof dat je in de foute thread zit. Deze heeft denk ik geen looper, én is nog niet te koop. Je bedoelde waarschijnlijk het broertje, de Liven 8Bit warps?
Zelfde looks en platform, dus die vergissing gaat nog meer gebeuren, maar gelukkig hebben ze er een éxtra lelijk logo op gezet om verwarring te verhelpen :D

Wel een cool ding, fijn om wat concurrentie te zien voor de Model:cycles/samples en Circuit range
Pardon, je hebt helemaal gelijk. Wat een ezel ben ik.
 
leuk design.. maar qua sound klinkt het niet bijzonder.
 
leuk design.. maar qua sound klinkt het niet bijzonder.
Afgaande op de video's ben ik over deze ook minder enthousiast, in vergelijking met de 8 bit Warps. Die laatste heb ik nu een tijdje, en het is leuk pielen. Deze nieuwe Liven had iets anders moeten doen dan FM, iets wat experimenteler is en meer onderscheidend van andere instrumenten op de markt, denk ik. Het kan nog komen, er komen wellicht nog meer instrumenten uit in deze lijn.
 
leuk design.. maar qua sound klinkt het niet bijzonder.

ah.. ik zie dat hij rond de 200,- zit.. Tja, da's ook niet echt heel veel geld. Daarvoor is het een leuk ding, je kan er meer mee als een Volca..
Ik vind het jammer dat dei Grooveboxen van nu zo weinig tracks hebben.. Circuit heeft er 3, mc101 heeft er 4, deze heeft er 4. In vergelijking met de RM1x, mc505, mc303 etc. die hadden er minimaal 8, of vaak zelfs 16 tracks. Maar die zaten qua prijs ook wel wat hoger natuurlijk..
 
Back
Top