Cover - Ghost rider - Suicide

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.691
Locatie
Streek rond Herentals - België
Na het zien van wat live versies kon ik me niet beheersen het te wagen.

 
Ok ok na n dagje herluisteren, veel te veel fx en die naast de groove lead is ook herwerkt maar moet m nog terug mixen. Hilarisch hoe je vol kan zijn van iets dat later pulp blijkt 😂
 
Heeft een sterke sfeer. Kan al niet gezegd worden van veel tracks, dus +1. Indien de lyrics er nu eens gratis erbij zijn.. dan zou ik nog een oordeel kunnen vellen over deze ;-)
 
Ghost Rider motorcycle hero
Hey, baby, baby, baby he's a lookin' so cute
Sneakin' 'round, 'round, 'round in a blue jumpsuit
Ghost Rider motorcycle hero
Hey, baby, baby, baby he's a blazin' away
Like the stars, stars, stars in the universe
Ghost Rider motorcycle hero
Hey, baby, baby, baby he's screamin' the truth
America, America's killin' its youth
Hey, baby, baby, baby he's screamin' away
America, America's killin' its youth
America, America's killin' its youth
Ghost Rider
Ghost Rider

hij kan echt veel beter dan wat ik deed maar ik vind het enorm boeiend om nutteloos opnieuw en opnieuw m door de mixer te jagen en te spelen met de fx naar de tape delays enz :DD
 
Suicide waren natuurlijk bazen, goed eerbetoon. Ik zou hem qua mix, denk ik, het liefst ergens tussen versie 1 en 2 inzien. De 2e is mij iets te clean en dat vind ik niet zo bij Suicide passen.
 
Ja er zit stiekem percussie in t origineel, dik verborgen en dat zit in versie 2 niet in. Ik onderneem nog wel een poging om dat er in te plaatsen.
 
Ik vernam dat het stiekem al 2 keer de radio gehaald heeft. Heerlijk nieuws.
 
Beide versies achter elkaar geluisterd en ja... ik neig ook naar de eerste kwa "vuiligheid" (in de goede zin des woords) maar versie 2 lijkt wat meer dynamiek te bevatten.... misschien kun je versie 1 en 2 over elkaar leggen en wisselend de één en de ander iets meer op de voorgrond laten komen (waarbij totale volume gelijk blijft)... lijkt me heel gaaf om een soort morph tussen beide versies te krijgen.

Hoe dan ook: heel erg origineel en het ademt een bijzondere sfeer. Verdomd goede track. :okdan: :okdan:
 
Morph tussen 2 tracks is niet mijn ding, dat klinkt als edit werk in de DAW - tenenkrullend tijdverdrijf :D

ik zou 'm nog een keer moeten doen, met wat percussie en die zang ook opnieuw, ik heb echter geen idee hoe ik 't de eerste keer deed, zelfde gear maar andere settings...
Het hilarische tech issue was dat ik de vocals dubbel hoorde tijdens 't zingen, dat maakte dat ik me niet kon focussen - bovendien moest ik de tijd in de gaten houden om op de"juiste moment" te zingen en de tekst die moest komen, en dat was op verschillende schermen, die wég stonden vd microfoon. Lees: niet werkbaar (en dat hoor je ook aan mijn fout gesproken tekst in versie 1 haha)
Versie2 ging ik totaal loss op de fx, stuurde alles naar 3 tape delays (echte) en liet ze net wel of niet feedbacken zoals je dub doet. Was heel plezant om te doen. Echt 'spelen' met de knoppen tijdens de opname.
zwijgen we nog over latency door te werken met meerdere audio interfaces die het inzingen tot uitdaging maakt qua timing (en ook dat hoor ik)
 
Geweldig @klinkske , omdat ik gewend ben dat ik veel "rework" moet doen is een DAW een noodzakelijk kwaad :-)
Gaaf dat je het helemaal live doet. Ik kom niet verder dan een aantal elementen live doen maar de basis ligt allemaal vast in sequencers (voor mij is een DAW ook een sequencer).
Het heeft ook een enorme charme dat je iets maakt in het moment, dat samenvoegt naar 1 opname en dat is het... de opname is er, het moment is voorbij... een gepasseerd station. Het enige dat je kunt doen is het helemaal opnieuw doen en dan wordt het altijd anders. Dat maakt het ook bijzonder. Mooie werkwijze! Wie weet kom ik daar ooit nog.. ik moet nog heel veel skills ontwikkelen om daar te komen.

Petje af!
 
Mooi maar teveel eer hoor. Ik neem laag per laag op in dit geval. En de synth is midi noten. De mixer voegt er fx bij toe. Eens alles opgenomen stuurde ik 't per kanaal terug erdoor. Gaf het een enorme vette laag dub saus met die tape delays. Ik denk dat ik vervolgens de master out vd mixer opnam en die in ableton nog een beetje EQ gaf, wat compr glue en ozone 9
Ik weet niet of ik daarna enkel de laatste mixer out heb gebruikt of toch nog wat vd eerdere multitrack erbij. Ik laat mijn gehoor beslissen, ik zou meer moeten documenteren, filmen en noteren, merk ik... voor mezelf. Als ik zo 'n paar keer gans die track heb weten passeren( live mix dus) kies ik vaak een opname en doe daarmee verder. Ik ga niet meer terug (merk ik) - in hoeverre mijn oren dan nog kunnen beslissen, geen idee. Ik heet niet voor niks tired ears op SC (onderandere)
Zo maak ik beslissingen die me een kant uit duwen... het is wat het is. toeval en gepruts maar wel héél tof.
 
Ghost rider verscheen vandaag op itunes en apple music en weldra op de andere platforms die distrokid linkt. Oa Spotify.
Artwork is gedaan door mijn broer met houtskool.
Ik weet niet of ik nog ooit dat 'niveau' haal maar indien wel komt er nog wel wat online uit... Het zal uiteraard weer koppig door de mixer gaan met zo min mogelijk gedaw.
 
Back
Top