Welke DAW(s) hebben/gebruiken jullie?

reason gebruik je ook voor de instrumenten en de RE's... met 11 heb je wel de Reason Rack Plugin, meer vrijheid. goed, wat zit ik je hier te overtuigen. niet zozeer te overtuigen, maar er is geen uitstel van executie.. alleen suite is reason+ geworden... ze hebben verleiding opgebouwd... niet meer dan dat...
Ok, het is Reason 11 suite geworden.
Nog een beetje korting bij Bax en ik kan er voorlopig weer tegenaan.
 
Ik ben niet zo professioneel bezig, dus ben wat sneller tevreden dan de meesten hier. Had voorheen Audacity totdat Windows na een update mijn Behringer interface niet meer liefhad (ondanks de Asio driver) en toen Tracktion (betaalde versie), die me toen ik het kreng eindelijk aan het werken had werkelijk op de zenuwen ging met allerlei reclame en gezeik met passwords. Tot mijn verbazing deed mijn Behringer UMC22 het prima (dwz goed genoeg voor mij) met de gratis Bandlab, en dat gewoon op een Chromebook! Maar sinds ik een Wavestate erbij heb geeft ie af en toe een kraakje bij het opnemen en dat is iets wat me meer irriteert dan het kwalitatief wat mindere geluid. Die UMC 22 is maar 16 bit. Nu vraag ik me af of een 24 bit interface dit verhelpt of wordt het juist erger omdat er meer data moeten worden verwerkt tijdens het opnemen? Ook weet ik niet zeker of de UMC 202HD (24 bit) net als de UMC22 ook werkt met Bandlab op een Chromebook. Het ding kost geen kapitaal, 65 euri, maar als ie niet werkt is het weggegooid geld en dan heb ik nog niks waarmee ik kan opnemen.

 
Terugzenden probeer ik altijd te voorkomen, ook om het aanbod van B-stock apparatuur (alleen verpakking is geopend, jaja) rond de nieuwprijs te beperken. Heb daar zelf een slechte ervaring mee gehad, gun ik ook een ander niet. Bovendien leer ik altijd weer wat bij als ik eerst rondvraag.
 
één laptop met 1 Cubase Pro 11...
Nu citeer ik mezelf... ha! :dubbel:
cubase 3.5.jpg

Ik was mijn eerste Cubase DAW vergeten bij te typen: éérste is 3.5, tweede is SX, en die ik nu heb is de 10.:okdan:
 

Attachments

  • cubase sx.jpg
    cubase sx.jpg
    115,6 KB · Bekeken: 158
  • Cubase10.jpg
    Cubase10.jpg
    391,4 KB · Bekeken: 152
Ik gebruik dus Presonus studio pro. Maar zit erop te denken om Fl Studio bij te nemen, staat halve prijs nu, en alle updates gratis, of is dat niet de moeite?
 
Ik gebruik dus Presonus studio pro. Maar zit erop te denken om Fl Studio bij te nemen, staat halve prijs nu, en alle updates gratis, of is dat niet de moeite?
Als je klikt met de FL werkwijze: absoluut.
 
Ableton 11 Intro + Launchpad95

Ableton is gelimiteerd tot 16 tracks, 16 scenes maar da's meer dan genoeg voor mij.. Kost < 80,- en biedt zoveel waar voor je geld..
 
Laatst gewijzigd:
FL studio.

In het verleden gespeeld met ScreamTracker.
Later op het web Cubase gevonden, nooit een klik mee gekregen.
En bij FL viel het kwartje al na 3 drie minuten spelen.

Heb ook Ableton Live nog draaien, maar kan mij er niet toe zetten daar weer het wiel uit te gaan vinden. :stupid
 
Ben hier met de Trial versie bezig, maar krijg geen communicatie met mijn Icon Qcon pro X controllers.
ondertussen dus ook al enige tijd geleden "FL studio all plug in bundle" aangeschaft in promo. Icon Qcon x controller werkt ook ermee, maar geen bijkomende extenders (XS), ik ken het programma nog niet echt goed maar je kan er wel snel iets mee maken, ik verschoot ervan hoe vlot alles ging, zo lang ik maar in het Fl zelf blijf, maar als ik mijn vertrouwde externe synths of plugins wil, dan prefereer ik toch Presonus S1 Pro. meer het echte mixer/ sequencer en gewoonte gevoel. Maar FL blijft zeker op mijn pc.

ook dank aan De Facto :mega:, die mij al veel tips heeft geleerd via zijn Youtube kanaal. ;)
 
Laatst gewijzigd:
ondertussen dus ook al enige tijd geleden "FL studio all plug in bundle" aangeschaft in promo. Icon Qcon x controller werkt ook ermee, maar geen bijkomende extenders (XS), ik ken het programma nog niet echt goed maar je kan er wel snel iets mee maken, ik verschoot ervan hoe vlot alles ging, zo lang ik maar in het Fl zelf blijf, maar als ik mijn vertrouwde externe synths of plugins wil, dan prefereer ik toch Presonus S1 Pro. meer het echte mixer/ sequencer en gewoonte gevoel. Maar FL blijft zeker op mijn pc.

ook dank aan De Facto :mega:, die mij al veel tips heeft geleerd via zijn Youtube kanaal. ;)
Als je op zoek bent naar bruikbare tricks en tips, omtrent FL studio, kan ik ook "in the mix" aanbevelen.
Hierin wordt in heel begrijpelijke taal en simpele voorbeelden de meest uiteenlopende onderwerpen in FL studio uitgelegd.
Er gaat werkelijk, nauwelijks een dag voorbij dat ik niet iets gebruik dat ik op dit kanaal gezien en geleerd heb.

Youtube/InTheMix
 
Back
Top